[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
سمپوزیوم تونلسازان جوان (SYTA 2025)::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: وبینار تخصصی انجمن تونل ایران
:: اطلاعیه برگزاری پنجمین سمپوزیوم تونل‌سازان جوان آسیا (SYTA ۲۰۲۵)
:: گزارش جلسه هیأت‌مدیره انجمن تونل ایران در روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در محل دفتر انجمن تونل ایران
..
:: شرکت مترو تهران در سه ماه ۹ ایستگاه افتتاح کرد ::
 | تاریخ ارسال: 1400/1/15 | 

شرکت مترو تهران در سه ماه ۹ ایستگاه افتتاح کرد
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه سال گذشته را سالی سخت برای این شرکت اعلام کرد و گفت: با تمامی سختی ها و مشکلات توانستیم در کمتر از سه ماه ۹ ایستگاه را افتتاح کنیم.



به گزارش ایرنا از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، علی امام روز شنبه در این باره گفت:‌ سال ۱۳۹۹ با تمام فراز و نشیب‌هایش به پایان رسید، سالی که به سبب بروز مشکلات بی‌سابقه اقتصادی و نیز اپیدمی ویروس کرونا، روند فعالیت بسیاری از بخش های اجرایی کشور را تحت تاثیر قرار داد و در زمان بندی تحقق اهداف برنامه‌های پیش‌بینی شده، اختلال ایجاد کرد.
به گفته وی، با این حال نگاهی اجمالی به عملکرد شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در سال گذشته نشان می‌دهد که با توجه به وجود معضلات متعدد که با آزادسازی دیرهنگام وجوه حاصل از فروش اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ توام شد، باز هم اقدامات ارزنده‌ای در راستای خدمات‌رسانی به مردم صبور پایتخت شکل گرفت.
امام، ‌سال اخیر را به جرات می‌توان یکی از سخت‌ترین سالها برای پیشبرد اهداف برنامه‌های اجرایی در کل کشور دانست که این امر قاعدتاً ‌مبتلا به فعالیت‌های شهرداری کلانشهرها هم بوده، با این اوصاف شهرداری تهران تلاش فراوانی کرد تا از تمام امکانات بالقوه و بالفعل استفاده کند و بتواند اولویت‌های برنامه خود در سال ۹۹ را به سرانجام برساند؛ یکی از این اولویت ها، ‌توسعه شبکه حمل و نقل عمومی و در ذیل آن، افزایش بهره‌وری خطوط مترو تهران بود.
وی در ادامه صحبت های خود به اهم اقدامات اجرایی شرکت مترو در سال گذشته اشاره کرد و گفت: گر چه به لحاظ تامین منابع مالی عملاً در ماه‌های نخست سال ۱۳۹۹ روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم اما به موجب بهره‌مندی از بخش عمده وجوه اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ که البته آن هم در چند نوبت میسر شد، ‌نهایتا موفق شدیم سه پست برق در خطوط سه و هفت به همراه پنج ورودی جدید در ایستگاههای خط هفت شامل ایستگاههای مهدیه، شهید نواب صفوی، کمیل، میدان صنعت و بزرگراه بسیج را به امکانات شبکه مترو اضافه کنیم.
امام تاکید کرد: همچنین در یک بازه زمانی سه ماهه، یعنی از روزهای پایانی آذر ماه تا ۲۶ اسفند ماه، ‌۹ ایستگاه به ایستگاه های خطوط ۶ و ۷ اضافه شد که این امر با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۶۰۰ میلیارد تومان محقق شد؛ این ایستگاه ها شامل ایستگاه های برج میلاد، ‌چهل تن دولاب، ‌میدان قیام و آهنگ در خط هفت به همراه ایستگاههای امیرکبیر، ‌یادگار امام (ره)، ‌شهید ستاری، ‌دانشگاه تربیت مدرس و شهید اشرفی اصفهانی در خط ۶ بودند.
مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه صحبت های خود به پیگیری روند توسعه خطوط در حال بهره‌برداری مترو پرداخت و افزود:‌ آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه جنوبی خط سه، توسعه شمال غربی خط هفت و  ادامه عملیات توسعه جنوبی خط ۶ در راستای افزایش بهره‌وری خطوط موجود مدنظر قرار گرفت که خوشبختانه همگی در سال گذشته آغاز شده و یا ادامه یافتند، ضمن اینکه اواسط شهریور ماه نیز کلنگ احداث خط ۱۰ مترو که یکی از خطوط جدید و مصوب آخرین طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به شمار می آید، ‌به زمین زده شد.
وی آغاز عملیات اجرایی طرح عظیم احداث پایانه آزادگان به وسعت ۵۰ هکتار را از دیگر اقدامات قابل توجه سال ۱۳۹۹ بر شمرد و در پایان گفته‌های خود مبنی بر شرح اجمالی فعالیت‌های اجرایی سال گذشته شرکت مترو گفت:‌ به ثمر نشستن پروژه طراحی و ساخت نخستین نمونه قطار ملی مترو که حاصل ۱۸ ماه تلاش ۱۸ شرکت دانش بنیان و چهار مجموعه بزرگ داخلی بود و طی آن سطح داخلی سازی قطارهای مترویی به ۸۵ درصد رسید، یکی از افتخارات صنعت کشور به شمار می آید که به خواست پروردگار و همت تلاشگران ایرانی، شکل واقعیت به خود گرفت.
به گفته امام، متعاقب این قضیه، قرارداد تولید و ساخت ۱۰۵ دستگاه واگن بین شرکت مترو و شرکت واگن‌سازی تهران نیز در آخرین هفته سال ۱۳۹۹ منعقد شد که این مهم در کنار امضاء تفاهمنامه بازسازی کامل ۳۱ رام قطارهای مترو تهران بین شهرداری تهران و سازمان برنامه و بودجه کشور، قطعاً کمک شایان توجهی به ساماندهی ناوگان حمل و نقل ریلی پایتخت در سالهای آینده خواهد کرد، این در حالی است که در تیرماه سال جاری دو رام قطار به بهره برداری رسید و بدین ترتیب پروژه تولید ۷۰ دستگاه واگن آلومینیومی نیز به ثمر نشست.
به گزارش ایرنا، هم اکنون ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و حدود ۱۴۰ ایستگاه فعال است.


تاریخ: ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
منبع:
https://www.irna.ir/news/۸۴۲۸۲۵۹۲

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرعامل شرکت مترو تهران | افتتاح ۹ ایستگاه | خطوط ۶ و ۷ مترو |
دفعات مشاهده: 480 بار   |   دفعات چاپ: 174 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4714