[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
سمپوزیوم تونلسازان جوان (SYTA 2025)::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: پنجمین سمپوزیوم تونل‌سازان جوان آسیا (SYTA ۲۰۲۵)
:: وبینار تخصصی انجمن تونل ایران
:: گزارش جلسه هیأت‌مدیره انجمن تونل ایران در روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در محل دفتر انجمن تونل ایران
..
:: احداث ۶۳ پل و تونل ۲ کیلومتری برای پیوند ریلی ایران به اروپا ::
 | تاریخ ارسال: 1404/7/21 | 
معاون وزیر راه خبر داد
احداث ۶۳ پل و تونل ۲ کیلومتری برای پیوند ریلی ایران به اروپا
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص پروژه راه‌آهن رشت-آستارا با ظرفیت جابه‌جایی ۱۵ میلیون تن بار در سال، گفت: در این مسیر ۱۶۰ کیلومتری ۶۳ پل به طول ۴۱ کیلومتر و یک تونل یک هزار و ۹۶۰ متری در حال احداث است.










به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند در جریان بازدید مشترک با محسن حاجی‌میرزایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، هادی حق‌شناس استاندار گیلان و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) از پروژه راه‌آهن رشت - آستارا این مطلب را بیان کرد و این طرح را یکی از حلقه‌های مهم کریدور شمال – جنوب دانست و گفت: تکمیل آن نقش تعیین‌کننده‌ای در اتصال شبکه ریلی ایران به اروپا دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت راه‌آهن رشت - آستارا گفت: این طرح یکی از حلقه‌های اصلی کریدور بین‌المللی شمال – جنوب است که با تکمیل آن، شبکه ریلی ایران به مسیرهای ترانزیتی اروپا متصل می‌شود و جایگاه کشور در تجارت منطقه‌ای ارتقا می‌یابد.
وی افزود: با دستور ویژه رئیس‌جمهور و پیگیری مستمر وزارت راه و شهرسازی، امروز بازدید مشترکی با حضور رئیس دفتر رئیس‌جمهور، استاندار گیلان و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) از روند اجرای پروژه انجام شد و در ادامه راهکارهای رفع چالش‌های اجرایی و مالی در جلسه‌ای تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با تشریح ویژگی‌های فنی پروژه اظهار کرد: حداکثر سرعت طراحی‌شده برای قطارهای این مسیر ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است و در طول مسیر، احداث ۶۳ دستگاه پل به طول ۴۱ کیلومتر و یک تونل به طول یک هزار و ۹۶۰ متر پیش‌بینی شده است، همچنین ظرفیت جابه‌جایی سالانه ۱۵ میلیون تن بار برای این محور در نظر گرفته شده است.
به گفته‌ بازوند، حجم عملیات اجرایی پروژه قابل توجه است و هفت میلیون و ۹۰۵ هزار مترمکعب خاک‌ریزی، دو میلیون و ۴۱۸ هزار مترمکعب خاک‌برداری، یک میلیون و ۸۴۲ هزار مترمکعب ماسه‌بادی، ۷۲۰ هزار مترمکعب بالاست و ۳۶۵ هزار متر طول حفاری شمع انجام شده یا در دست اقدام است. میزان بتن مصرفی بیش از یک میلیون و ۳۳۵ هزار مترمکعب و آرماتور مصرفی نیز حدود ۱۶۲ هزار تن برآورد شده است، برای بخش روسازی مسیر نیز ۴۸۵ هزار عدد تراورس و ۳۵ هزار تن ریل پیش‌بینی شده است.
وی درباره ایستگاه‌های طراحی‌شده در این محور نیز توضیح داد: در مسیر رشت تا آستارا ۱۰ ایستگاه شامل رشت، صومعه‌سرا، ماسال، رضوانشهر، پره‌سر، تالش، لیسار، حویق، لوندویل و آستارا پیش‌بینی شده است، ایستگاه‌های رشت و آستارا به‌عنوان ایستگاه‌های تشکیلاتی توسعه خواهند یافت و ایستگاه لوندویل علاوه بر خدمات مسافری، نقش پشتیبانی نیز ایفا می‌کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری مستمر دستگاه‌های اجرایی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، تلاش داریم ضمن رفع موانع موجود، روند پیشرفت پروژه را شتاب بخشیم تا این مسیر استراتژیک در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد. تکمیل این پروژه، تحولی چشمگیر در توسعه اقتصادی گیلان و افزایش سهم کشور از ترانزیت بین‌المللی شمال - جنوب به همراه خواهد داشت.
گفتنی است در جریان این بازدید، جلسه‌ای کارگاهی با حضور مدیران فنی و اجرایی پروژه برگزار شد و جزئیات مربوط به پیشرفت عملیات و برنامه‌های تسریع در تکمیل مسیر مورد بررسی قرار گرفت و حاضرین بر تسریع در روند اجرای این طرح راهبردی و رفع موانع پیش‌رو تاکید کردند.


تاریخ: ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
منبع: https://www.irna.ir/news/۸۵۹۶۲۷۱۵




 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص پروژه راه‌آهن رشت-آستارا | پیوند ریلی ایران به اروپا | تونل | قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) | راه‌آهن رشت - آستارا | حفاری |
دفعات مشاهده: 125 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4722