[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
سمپوزیوم تونلسازان جوان (SYTA 2025)::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: پنجمین سمپوزیوم تونل‌سازان جوان آسیا (SYTA ۲۰۲۵)
:: وبینار تخصصی انجمن تونل ایران
:: گزارش جلسه هیأت‌مدیره انجمن تونل ایران در روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در محل دفتر انجمن تونل ایران
..
:: اجرای خط دو متروی قم در شورای ترافیک کشور و برنامه‌ریزی تصویب شد ::
 | تاریخ ارسال: 1404/7/14 | 
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم:
اجرای خط دو متروی قم در شورای ترافیک کشور و برنامه‌ریزی تصویب شد
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از مصوب شدن اجرای خط دو متروی شهر قم در شورای ترافیک کشور و برنامه‌ریزی برای آغاز فاز نخست آن خبر داد. 










محمدرضا انگشت‌باف طی سخنانی با اشاره به مطالعات ترافیکی جدید برای شهر قم اظهار کرد: بر اساس این مطالعات، اولویت احداث خط دو مترو برای شهر قم سه برابر بیشتر از خط یک ارزیابی‌شده است.
به گفته مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم، مسیر پیش‌بینی‌شده این خط از شهرک شهید رئیسی در پردیسان آغاز شده و پس از عبور از پردیسان، بلوار غدیر، دانشگاه قم، شهرک قدس، میدان مفید، بلوار صدوقی، بلوار امین و میدان جانبازان، به سمت حرم و خیابان امام امتداد خواهد یافت تا مناطق مهم و مسافرخیز شهر را پوشش دهد.
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از تأمین دستگاه حفار موردنیاز این پروژه خبر داد و افزود: با مذاکرات انجام‌شده با قرارگاه خاتم‌الانبیا، دستگاه حفار تأمین شده و پیش‌بینی می‌شود امسال در سایت مستقر شود و حفاری تونل از سال آینده آغاز شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به چالش تأمین مالی این پروژه بزرگ اشاره کرد و گفت: برای حل چالش تأمین مالی که نیازمند حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان تنها برای بخش تونل‌سازی است، رویکرد جدیدی در انعقاد قراردادها اتخاذ شده است که بر این اساس، قراردادها به‌صورت ۵۰ درصد نقدی و ۵۰ درصد غیرنقدی با پیمانکاران منعقد می‌شود تا فشار مالی بر شهرداری کاهش یابد.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم در روز شنبه ۱۲ مهر، انگشت‌باف در پایان تصریح کرد: این پروژه با پیگیری جدی شورای شهر، نمایندگان مجلس و تأکید مدیریت شهری در حال پیشبرد است.


تاریخ: ۱۴۰۴/۰۷/۱۲
منبع: https://www.isna.ir/news/۱۴۰۴۰۷۱۲۰۷۶۸۸/


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم | اجرای خط دو متروی قم | حمل‌ونقل ریلی | قرارگاه خاتم‌الانبیا | دستگاه حفار |
دفعات مشاهده: 122 بار   |   دفعات چاپ: 2 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4722