[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
سمپوزیوم تونلسازان جوان (SYTA 2025)::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: وبینار تخصصی انجمن تونل ایران
:: اطلاعیه برگزاری پنجمین سمپوزیوم تونل‌سازان جوان آسیا (SYTA ۲۰۲۵)
:: گزارش جلسه هیأت‌مدیره انجمن تونل ایران در روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در محل دفتر انجمن تونل ایران
..
:: اولویت متروی کرج اتصال به ایستگاه شهید سلطانی است ::
 | تاریخ ارسال: 1400/5/23 | 

اولویت متروی کرج اتصال به ایستگاه شهید سلطانی است
عضو شورای اسلامی شهر کرج اولویت پروژه قطار شهری را اتصال به ایستگاه شهید سلطانی اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به حجم بسیار بالای جابه جایی روزانه مسافر بین تهران و کرج، افزایش تعداد قطارها و واگن ها از بیشترین ضرورت برخوردار است.



حجت الاسلام و المسلمین «علیرضا سعیدی» در بازدید از مراحل پایانی تکمیل فاز نخست خط دو قطار شهری کرج و حومه در جمع خبرنگاران گفت: با بهره برداری از مترو شاهد تاثیر مثبتی بر روند کاهش ترافیک درون شهری و ارتقای شاخص های زیست محیطی خواهیم بود و مجموعاً حرکت جهانی در جابه جایی مسافرین درون شهری انتقال ترافیک از سطح به عمق زمین است.
وی افزود: البته کارشناسان معتقدند که اولویت بندی تقویت ناوگان حمل و نقل درون شهری باید به سمت و سویی باشد که ابتدا تاکسی ها و اتوبوس ها نوسازی شوند، فرهنگ دوچرخه سواری در مسیرهای کوتاه تقویت گردد و سپس مترو یا تراموا به عنوان سطوح بالاتر مورد تاکید قرار گیرند؛ چرا که تاثیر آنها بر آلودگی هوا، زیبایی بصری شهر و بهداشت روان شهروندان به مراتب بیشتر از مترو است.
عضو کمیسیونهای فرهنگی و سلامت شورای ششم کرج تاکید کرد: البته چالش جدی ما در بحث ترافیک مربوط به ترددهای فی مابین تهران و البرز و به نوعی سفرهای برون شهری است که با توجه به جابه جایی روزانه حداقل ۳۰۰ هزار نفر توسط خط ۵ متروی پایتخت، افزایش تعداد قطارها و واگن ها یا احداث ریل جدید در کنار ریل کنونی باید مد نظر قرار گیرد.
حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: با توجه به مشکلات مالی و درآمدی شهرداری کرج انتظار داریم که دولت محترم حمایت مالی برای تکمیل پروژه ملی قطار شهری داشته باشد چرا که حدود ۱۴ کیلومتر تونل حفاری شده در عمق زمین همراه با هزینه های سنگینی که برای سایر عملیات های عمرانی و خریداری تجهیزات صورت گرفته تنها زمانی قابل استفاده خواهد بود که ایستگاه ها به صورت زنجیره ای فعالیت داشته باشند و مهمتر آنکه به ایستگاه شهید سلطانی در محدوده پل فردیس متصل گردند.


تاریخ: ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
منبع:
https://www.khabaronline.ir/news/۱۵۴۳۷۴۷

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: عضو شورای اسلامی شهر کرج | اولویت متروی کرج | تکمیل فاز نخست | خط دو قطار شهری کرج | حفاری تونل |
دفعات مشاهده: 449 بار   |   دفعات چاپ: 160 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4714