[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
سمپوزیوم تونلسازان جوان (SYTA 2025)::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: انتخاب برترین پروژه‌های تونل‌سازی و فضاهای زیرسطحی ایران – سال ۱۴۰۴
:: اطلاعیه دعوت به عضویت در کمیته جوان انجمن تونل ایران (IRTAym)
:: اطلاعیه درباره زمان جدید برگزاری پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
..
:: اتصال سبزوار به شبکه ریلی؛ پروژه‌ای ۴۸ کیلومتری در مسیر تأمین اعتبار ::
 | تاریخ ارسال: 1404/10/3 | 
اتصال سبزوار به شبکه ریلی؛ پروژه‌ای ۴۸ کیلومتری در مسیر تأمین اعتبار
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: محور اتصال سبزوار به شبکه ریلی به طول ۴۸ کیلومتر تعریف شده و با پیگیری تخصیص باقیمانده اعتبار، اجرای این پروژه دنبال می‌شود.










هوشنگ بازوند، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، در جلسه‌ای با حضور محمدرضا محسنی‌ثانی نماینده مردم سبزوار و منطقه غرب استان خراسان رضوی و بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده مجلس شورای اسلامی، آخرین وضعیت طرح اتصال سبزوار به شبکه ریلی کشور را مورد بررسی قرار داد.
وی در این جلسه با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه در تقویت دسترسی ریلی منطقه، گفت: طول محور اتصال سبزوار به شبکه ریلی ۴۸ کیلومتر است که اجرای آن در قالب یک قطعه تعریف شده و در دستور کار قرار دارد.
بازوند افزود: مقرر شد به‌منظور تکمیل منابع مالی این طرح، از طریق مکاتبه با سازمان برنامه و بودجه کشور، پیگیری لازم برای تخصیص باقیمانده اعتبار مورد نیاز انجام شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با تأکید بر آثار راهبردی این پروژه تصریح کرد: تکمیل طرح اتصال سبزوار به شبکه ریلی، نقش مهمی در ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی شرق و شمال‌شرق کشور خواهد داشت.
بررسی موانع اجرایی و تأمین اعتبار راه‌آهن دورود - خرم‌آباد - اندیمشک
معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست دیگری با سعید شاهرخی استاندار لرستان و عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، موانع اجرایی و ضرورت تزریق اعتبار به پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد - اندیمشک و خط آنتنی بروجرد را مورد بررسی قرار داد.
وی در تشریح ویژگی‌های این پروژه اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام‌شده، ترافیک پیش‌بینی‌شده مسیر راه‌آهن دورود - خرم‌آباد - اندیمشک در سال نخست بهره‌برداری حدود یک میلیون مسافر خواهد بود که این رقم در افق بیست‌ساله به حدود سه میلیون مسافر در سال افزایش می‌یابد.
بازوند افزود: حداکثر سرعت طرح در بخش مسافری ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و در بخش باری ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی شده است و اجرای این پروژه شامل احداث ۱۰۲ پل بزرگ، ۹۰ تونل و ۱۸ ایستگاه خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در پایان خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده میان شرکت ساخت، استانداری لرستان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رفع موانع اجرایی و تأمین منابع مالی این طرح با هدف تسریع در روند اجرا به‌صورت جدی دنبال خواهد شد.


تاریخ: ۱۴۰۴/۱۰/۰۲
منبع: https://www.mehrnews.com/news/۶۶۹۹۰۶۶


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور | اتصال سبزوار به شبکه ریلی | استان خراسان رضوی | حمل‌ونقل ریلی | راه‌آهن دورود - خرم‌آباد - اندیمشک |
دفعات مشاهده: 69 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4732