[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: تامین مالی مساله اصلی و جدی طرح توسعه قطار شهری مشهد است ::
 | تاریخ ارسال: 1400/6/12 | 

تامین مالی مساله اصلی و جدی طرح توسعه قطار شهری مشهد است
رییس کمیسیون عمران، حمل‌ و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: تامین مالی یکی از مسایل اصلی و جدی شورای شهر و شهرداری در پروژه توسعه قطارشهری است و براساس بررسی‌های صورت گرفته در حوزه مسایل فنی هیچ‌گونه مشکلی نداریم.



ایمان فرهمندی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید جمعی از اعضای شورای شهر مشهد از پروژه قطارشهری مشهد افزود: سیستم ریلی به‌عنوان یکی از مهمترین ابزارها برای پاسخگویی به نیازهای حمل‌ و نقلی شهروندان در سطح شهر مشهد شناخته می‌شود.
وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته، خطوط یک و ۲ قطارشهری مشهد به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی و حفاری خطوط سه و چهار نیز آغاز شده است.
رییس کمیسیون عمران، حمل‌ و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: برنامه‌ریزی تکمیل ایستگاه سلامت در خط ۲ و بهره‌برداری از حدفاصل میدان شهدا تا پایانه امام‌رضا(ع) در خط سوم طی ۲ سال آینده انجام شده است و با اتمام عملیات اجرایی در مراحل یاد شده، شبکه ریلی بخش زیادی از هسته مرکزی شهر تکمیل می‌شود و شهروندان سرویس قابل قبولی را دریافت می‌کنند.فرهمندی افزود: عملیات حفاری تونل‌های خطوط چهارگانه قطارشهری نیز تا پایان دوره شورای ششم تکمیل می شود و بخشی از ایستگاه‌ها نیز در همین فاصله زمانی تکمیل و به‌ بهره‌برداری خواهند رسید.
وی ادامه داد: انعقاد قرارداد تامین ۶۰ دستگاه واگن برای اضافه شدن به ظرفیت خط یک قطارشهری مشهد، با تکیه بر ظرفیت‌های بومی، در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد و با تامین این واگن‌ها، خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران در این خط از کیفیت بهتری برخوردار خواهد شد.رییس کمیسیون عمران، حمل‌ و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد با اشاره به اتصال خط ریلی مشهد-گلبهار و راه‌آهن گرگان به مشهد به قطارشهری مشهد گفت: در خط یک، هیچ ظرفیت مازادی برای سرویس‌دهی به خطوط دیگر نخواهیم داشت ولی در خط سه که به صورت مترویی طراحی شده، ظرفیت خوبی برای اتصال به ۲ خط یاد شده وجود دارد.سخنگوی شورای شهر مشهد نیز در این بازدید گفت: در بازدید امروز، مسائل و مشکلات موجود در خطوط مترو در مشهد مورد بررسی قرار گرفت که باید برطرف شوند.
موسی‌الرضا حاجی‌بگلو با اشاره به خط سه قطارشهری مشهد افزود: در مرحله نخست این طرح به طول ۵.۲ کیلومتر از میدان شهدا تا پایانه امام‌رضا(ع) حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که برای تامین آن باید پیگیری‌های لازم انجام شود.
وی اضافه کرد: سال گذشته حدود ۵۰۰ میلیاردتومان از اعتبارات قطارشهری، برای سایر طرحهای سطح شهر هزینه شده که همین امر، طرح توسعه قطار شهری را با مشکل رو به رو کرده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تکمیل خط ۲ قطارشهری نیازمند ۱۵۰ میلیاردتومان اعتبار است که پس از تخصیص، ایستگاه سلامت نیز به بهره‌برداری می‌رسد.حاجی‌بگلو با بیان این که تا قبل از سال ۹۲ تمام هزینه‌های مربوط به ساخت قطارشهری توسط دولت پرداخت می‌شده است افزود: متاسفانه از سال ۹۲ به بعد سهم دولت به ۵۰ درصد کاهش یافته که این پرداختی نیز به صورت تمام و کمال محقق نشده است و با توجه به نگاه عملیاتی و اجرایی دولت سیزدهم شاهد تحقق کامل این اعتبارات خواهیم بود.
رییس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای شهر مشهد نیز در این بازدید گفت: با پایان یافتن عملیات حفاری در خط سه قطارشهری تا پایان سال، دستگاه حفار به شهرک شهید باهنر انتقال خواهد یافت تا عملیات حفاری با دستگاه تی. بی. ام در ۲ جبهه دنبال شود.سیدابراهیم علیزاده با بیان این که در بحث اقدامات زیرساختی شهر، یکی از مباحث بسیار مهم در توسعه شهری مترو است افزود: حفاری خط چهار قطارشهری مشهد، به طول ۱۴ کیلومتر امسال از خیابان مهر مادر در بولوار خواجه‌ربیع آغاز شده است.وی اضافه کرد: این خط، از خواجه‌ ربیع آغاز و پس از طی مسافتی از میدان شهدا، حرم مطهر رضوی و بولوار مصلی، به شهرک‌های شهید رجایی و باهنر می‌رود و پهنه‌ای از حاشیه شهر مشهد را پس از اتصال به متن اصلی شهر، به پهنه دیگری در حاشیه وصل می‌کند و از این طریق، خدمتی اساسی و زیربنایی به مناطق کم‌برخوردار مشهدالرضا(ع) ارائه خواهد شد.
رییس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای شهر مشهد گفت:نگاه شورای ششم، توسعه پایدار و متوازن شهری، با محوریت حرم‌ مطهر رضوی و رفع حداکثری مسائل و مشکلات حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار است.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.


تاریخ: ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
منبع:
https://www.irna.ir/news/۸۴۴۵۸۰۴۹

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: شورای شهر مشهد | توسعه قطار شهری مشهد | حفاری خطوط سه و چهار | عملیات حفاری | دستگاه تی | بی | ام |
دفعات مشاهده: 334 بار   |   دفعات چاپ: 119 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.45 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645