[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: بهره برداری از 5.2 کیلومتر مترو قم تا اوایل سال آینده ::
 | تاریخ ارسال: 1398/6/10 | 

شهردار خبر داد:
بهره برداری از 5.2 کیلومتر مترو قم تا اوایل سال آینده

 

شهردار قم گفت: با پیش‌بینی انجام‌ شده 5.2 کیلومتر از طرح قطار شهری قم اوایل سال ۹۹ به‌صورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید،به گزارش ایسنا منطقه قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز در آیین افتتاح و بهره برداری از  ۷۵ پروژه شهرداری قم، افزود: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه مورد نیاز برای خرید ۸۰ واگن قطار شهری بوده که به قم اختصاص‌یافته است.
شهردار قم اضافه کرد: با پیش‌بینی انجام‌گرفته ۵.۲ کیلومتر از طرح قطاری شهری قم اوایل سال ۹۹ به‌صورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.
سقائیان نژاد با اشاره به افتتاح طرح‌های شهرداری قم، گفت: تمام این طرح‌ها بر مبنای افق ۱۴۰۰ انجام‌ شده و ابعاد فرهنگی، زیست‌محیطی، عمرانی و ترافیکی را در بر می گیرد.
وی با اشاره به بهره‌برداری از سیستم MRF مدیریت پسماند، بیان کرد: ظرفیت اسمی این سیستم در حال حاضر ۳۰۰ تن در روز بوده و تا پایان سال ۳۰۰ تن دیگر نیز به ظرفیت آن افزوده می‌شود. روزانه ۷۰۰ تن زباله در سطح شهر قم تولید و جمع‌آوری و تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام زباله‌های شهری قم در این سایت به کود کمپوست تبدیل می‌شود.
سقائیان نژاد همچنین با اشاره به افتتاح ۱۴ بوستان شهری در قم، گفت: با بهره‌برداری از این بوستان‌های جدید سرانه‌های فضای سبز از ۱۴.۱ مترمربع به ۱۹.۷ مترمربع افزایش می‌یابد.
وی رسیدن به سرانه ۲۷ مترمربع تا پایان سال ۱۴۰۰ را هدف‌گذاری شهرداری در رابطه با توسعه سرانه فضای سبز شهری قلمداد کرد و گفت: در مبحث فضای سبز هر سال ۳۰۰ هکتار به ظرفیت فضاهای سبز قم اضافه می‌شود. هدف‌گذاری شهرداری قم در رابطه با احداث بوستان‌های ویژه بانوان، راه اندازی این مراکز تفریحی در تمام مناطق هشت‌گانه است.
وی اضافه کرد: همچنین به مناسبت هفته دولت ۵ پیاده راه و ۲ مجموعه ورزشی در مناطق یک و ۶ به مساحتی بالغ‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث خواهد شد.
شهردار قم تصریح کرد: در هفته دولت، ۹۵ هزار تن آسفالت در سطح معابر قم توزیع شد و تا پایان امسال ۳۰۰ هزار تن در سطح خیابان و معابر شهر قم توزیع می‌شود.
سقائیان نژاد ادامه داد: در راستای توسعه هوشمند سازی و شهر هوشمند تا پایان ماه جاری، «قم کارت» که در بردارنده انواع خدمات شهروندی است خدمات خود را آغاز می‌کند.
شهردار قم بیان کرد: همچنین منبع ذخیره پساب شهرداری طی روزهای آینده به‌صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد، این منبع با ظرفیت ۳۰ لیتر بر ثانیه نیاز آبی ۱۵۰ هزار متر از فضای سبز شهر را تامین می‌کند.
سقائیان نژاد تاکید کرد: فرسودگی اتوبوس‌های درون‌شهری سبب کاهش استفاده مردم از این ظرفیت شده و حجم مسافرت‌های درون‌شهری با استفاده از این وسیله نقلیه در سال‌های گذشته بسیار کاهش پیداکرده است. در همین راستا ۱۰۴ دستگاه اتوبوس درون‌شهری، تعمیر اساسی و ۱۰۰ دستگاه جدید نیز خریداری و بخشی از آن‌ها وارد ناوگان حمل‌ و نقل عمومی شده است.طی مراسمی با حضور استاندار قم و مسئولان استانی، 75 پروژه شهرداری قم با اعتبار 2100 میلیارد ریال افتتاح شد.
به گزارش ایسنا  و به نقل از روابط عمومی استانداری قم، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در این مراسم، اظهار کرد: با وجود اینکه در کشور با فشارهای اقتصادی دشمنان مواجهیم، اما در شهر قم رکودی در اجرای پروژه ها نداشته ایم.

تاریخ: 98/06/09
منبع:
https://www.isna.ir/news/98060904680

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: شهردار قم | بهره برداری | 5 | 2 کیلومتر مترو | قم | اوایل سال آینده | طرح قطار شهری |
دفعات مشاهده: 670 بار   |   دفعات چاپ: 165 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.21 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645