[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
سمپوزیوم تونلسازان جوان (SYTA 2025)::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: وبینار تخصصی انجمن تونل ایران
:: اطلاعیه برگزاری پنجمین سمپوزیوم تونل‌سازان جوان آسیا (SYTA ۲۰۲۵)
:: گزارش جلسه هیأت‌مدیره انجمن تونل ایران در روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در محل دفتر انجمن تونل ایران
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1393/4/25 | 

توسعه قم نباید تک قطبی باشد/ خط حذف شده مترو احیا می‌شود
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دلیلی ندارد توسعه قم را از نظر تعریف به یک بعد منحصر کنیم بلکه قم ظرفیت چند قطبی شدن را دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی شامگاه پنجشنبه در چهارمین نشست اتاق فکر توسعه استان قم که در مجتمع طلوع مهر برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالیم که شما این ابتکار را داشتید که از مدت‌ها پیش جمعی را در قم به وجود آوردید که بر روی توسعه قم فکر کنند.
وی تشکیل این اتاق فکر را ابتکار شایسته‌ای دانست که این گونه اقدامات در کل کشور کمتر دیده می‌شود.
رئیس قوه مقننه تاکید کرد: دولت‌ها در ادوار مختلف تغییر می‌کنند و چون در کشور احزاب فراگیری نداریم، کادرهای ورزیده وجود ندارند و دولت‌ها که در مدتی مشغول تغییر ساختارها هستند از زمان استفاده مطلوب نمی‌شود. بنابراین بخش‌هایی که از قبل فکر کردند از زمان استفاده مطلوب می‌کنند.
لاریجانی خطاب به اعضای اتاق فکر توسعه استان گفت: مطالعات شما نشان می‌دهد که باید در چه سمت‌هایی سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشیم.
وی با طرح سئوال‌هایی همچون سمت‌گیری توسعه استان را باید چگونه شکل دهیم؟ آیا باید فقط جنبه گردشگری را لحاظ کنیم؟ آیا توسعه گردشگری به مصلحت قم است؟ تصریح کرد: در این زمینه باید بیشتر بحث شود، چون نمی‌دانیم جهت‌گیری‌های کل کشور از نظر میزان سرمایه‌گذاری به چه سمتی بیشتر است. خش پایانی صحبت‌های لاریجانی به مسئله چالش‌برانگیز حذف یکی از خطوط مترو و مشکلات مونوریل اختصاص داشت که رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سنگ بنای جدیدی می‌گذاریم یکی از خطوط مترو که حذف شده احیا شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مونوریل جای مترو را نمی‌گیرد.
گفتنی است چند سال پیش شورای ترافیک مجوز ساخت خطوط A و B مترو قم را صادر کرد، اما بعد از مدتی تصمیم مسئولان تغییر کرد و خط B مترو  که از انتهای خیابان 19 دی آغاز و با عبور از خیابان‌های ارم و صفائیه و شهرک قدس به پردیسان و نهایتاً ورزشگاه یادگار امام منتهی می‌شد- حذف و به جای آن مجوز ساخت مونوریل داده شد.
در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم و رئیس اتاق فکر توسعه استان و تعدادی از روسای کمیته‌های این اتاق به توضیحاتی پیرامون روند توسعه و طرح‌های توسعه‌ای استان در افق‌های پیش رو پرداختند.

خبرگزاری مهر

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 3698 بار   |   دفعات چاپ: 1044 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 14 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.14 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4713