[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
سمپوزیوم تونلسازان جوان (SYTA 2025)::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: اطلاعیه دعوت به عضویت در کمیته جوان انجمن تونل ایران (IRTAym)
:: اطلاعیه درباره زمان جدید برگزاری پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
:: اطلاعیه برگزاری نشست تخصصی
..
:: مونتاژ مهم‌ترین قطعه از دومین دستگاه حفار مکانیزه در خط ۱۰ مترو تهران ::
 | تاریخ ارسال: 1404/9/7 | 
مونتاژ مهم‌ترین قطعه از دومین دستگاه حفار مکانیزه در خط ۱۰ مترو تهران
مجری خط ده متروی تهران توضیحاتی درباره اقدامات انجام گرفته در مورد این خط ارائه داد و گفت: ساخت ایستگاه‌ها با اولویت بخش غربی انجام می‌شود.










صبح امروز یکشنبه ۲ آذرماه ۱۴۰۴ مونتاژ یکی از مهمترین قطعات دومین دستگاه حفار مکانیزه در شفت کارگاه جنت آباد که مربوط به خط ۱۰ متروی تهران است، انجام شد.
فرهاد زمانی، مجری خط ۱۰ مترو در این باره به خبرنگار شهر گفت: امروز شاهد مونتاژ یکی از قطعات مهم دومین دستگاه حفار مکانیزه در خط ۱۰ مترو بودیم. این قطعه که امروز نصب شد، از اصلی‌ترین قطعات دستگاه حفار مکانیزه (تی. بی. ام) است که وظیفه حفاری تونل خط ۱۰ را انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه احتمالاً عملیات تکمیل دستگاه حفار مکانیزه تا یک ماه آینده و در دی‌ماه به پایان می‌رسد، گفت: بعد از اتمام مونتاژ قطعات باقی مانده، شاهد شروع عملیات حفاری از دی ماه در کارگاه جنت آباد خواهیم بود.
زمانی ادامه داد: طول مسیر حفاری این دستگاه حدود ۱۰ کیلومتر پیش بینی شده است که از کارگاه جنت آباد شروع خواهد شد و تا نمایشگاه بین‌المللی ادامه دارد. برنامه زمان بندی برای فعالیت حفاری این بخش حدود ۴ سال است و در اواخر سال ۱۴۰۸ این دستگاه از ایستگاه نمایشگاه بین‌المللی خارج خواهد شد.
ساخت ایستگاه‌ها در خط ۱۰ مترو با اولویت بخش غربی پروژه
مجری خط دهم متروی تهران عنوان کرد: به موازات حفاری تونل در این قطعه، بحث شروع ساخت ایستگاه‌ها را نیز پیش خواهیم برد. اولویت عملیات اجرایی احداث ایستگاه‌ها معطوف به مسیر بخش غربی پروژه است که از وردآورد تا میدان کتاب را شامل می‌شود. در واقع برنامه‌ریزی‌ها به شکلی است تا سال ۱۴۰۹ بخش عمده‌ای از قطعه غربی خط ۱۰ به بهره برداری برسد.
وی با تاکید بر اینکه هدف متولیان امر این است که طی ۵ سال آینده حدود ۲۰ کیلومتر از مسیر خط ۱۰ با تعداد ایستگاه‌های معقول به بهره برداری برسد، خاطرنشان کرد: خط ۱۰ مترو از ایستگاه ملکی در غربی‌ترین بخش خود شروع خواهد شد و تا فلکه سوم تهرانپارس امتداد می‌یابد. این خط شامل ۴۷ کیلومتر و ۳۵ ایستگاه است. بخش غربی این خط از ایستگاه ملکی تا نمایشگاه بین‌المللی ۲۹ و نیم کیلومتر و بخش شرقی از ایستگاه نمایشگاه بین‌المللی تا فلکه سوم تهرانپارس شامل ۱۸ کیلومتر است.
زمانی ادامه داد: در خط ۱۰ هم اکنون یک دستگاه حفار مکانیزه در حال فعالیت است که حدود ۱۷۰۰ متر پیشروی (شامل حفاری و ساخت تونل) داشته است. درواقع دستگاهی که در کارگاه جنت آباد مونتاژ می‌شود، دومین دستگاه حفار خط ۱۰ محسوب شده و برنامه داریم زمانی این دستگاه به پایداری مناسب رسید، دستگاه‌های بعدی را وارد خط کنیم.


تاریخ: ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
منبع: https://www.mehrnews.com/news/۶۶۶۵۷۵۸


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مجری خط ده متروی تهران | دومین دستگاه حفار مکانیزه | خط ۱۰ مترو تهران | حفاری تونل | ساخت ایستگاه‌ها | خط ۱۰ شامل ۴۷ کیلومتر و ۳۵ ایستگا |
دفعات مشاهده: 8 بار   |   دفعات چاپ: 4 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4731