[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
سمپوزیوم تونلسازان جوان (SYTA 2025)::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: وبینار تخصصی انجمن تونل ایران
:: اطلاعیه برگزاری پنجمین سمپوزیوم تونل‌سازان جوان آسیا (SYTA ۲۰۲۵)
:: گزارش جلسه هیأت‌مدیره انجمن تونل ایران در روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در محل دفتر انجمن تونل ایران
..
:: اخبار ::
 | تاریخ ارسال: 1393/4/23 | 

فناوری تولید قالب های بتنی مترو در اراک بومی سازی شد

مدیرعامل شرکت هپکوی اراک گفت: فناوری ساخت و تولید قالب های بتنی مترو موسوم به سگمنت (segment) برای نخستین بار در کشور در این شرکت بومی سازی شد. ˈجعفر سلیمیˈ روز سه شنبه در گفت وگو اختصاصی با ایرنا افزود: این فناوری توسط مهندسان هپکو و با هدف توسعه فعالیت های عمرانی، بومی سازی و به مرحله تولید رسید. وی ادامه داد: پیش از این، این قالب ها از کشورهای ایتالیا و فرانسه وارد می شد که تولید این محصول در داخل، معادل حدود چهار میلیارد و 399 میلیون ریال صرفه جویی ارزی به همراه داشته است. سلیمی بیان کرد: تکه قالب های بتنی حفاری، در حوزه های مختلف کاربرد دارد که از جمله آن می توان به حفاری تونل های آب رسانی، عملیات عمرانی مترو و تونل های جاده ای اشاره کرد. وی افزود: شرکت هپکو اراک تا کنون سه سری از این قالب ها متشکل از 27 قالب را به شهرداری تبریز تحویل داده و قرارداد ساخت و تولید سه سری دیگر نیز در دست اجراست که 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. مدیرعامل هپکو اراک اضافه کرد: برخی از قطعات استاندارد مصرفی این پروژه از جمله انواع فنرها و واشرهای خاص از صنایع استان مرکزی تامین می شود. سلیمی در خصوص ویژگی های فیزیکی این قالب ها گفت: تکه قالب های ساخته شده دارای ویبراتورهایی است که بدنه آن با دقت بسیار بالایی ماشین کاری شده اند. وی گفت: تامین مواد خام،ورق کاری،جوشکاری ،تنش گیری،ماشین کاری ، مونتاژ نهایی و رنگ آمیزی از جمله فرایندهای اصلی خط تولید قالب های بتنی است.

 سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، خبرگزاری ایرنا

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 3695 بار   |   دفعات چاپ: 1079 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 14 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4713