[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
سمپوزیوم تونلسازان جوان (SYTA 2025)::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: اطلاعیه دعوت به عضویت در کمیته جوان انجمن تونل ایران (IRTAym)
:: اطلاعیه درباره زمان جدید برگزاری پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
:: اطلاعیه برگزاری نشست تخصصی
..
:: سکوی دوم خط سوم قطارشهری مشهد بهره‌برداری شد ::
 | تاریخ ارسال: 1404/8/21 | 
سکوی دوم خط سوم قطارشهری مشهد بهره‌برداری شد
سکوی دوم خط سوم قطارشهری مشهد امروز بیستم آبان ماه به صورت آزمایشی افتتاح شد و در اختیار زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی قرار گرفت در حال حاضر یک سوم (حدود ۶ کیلومتر) از خط سوم قطار شهری مشهد راه اندازی شده است. 










شهردار مشهد روز سه‌شنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگاران اظهار کرد: بخش نخست خط سوم مترو با گذشتن از حرم مطهر امام رضا (ع) و دارا بودن سه ایستگاه در میدان شهدا، باب الجواد(ع) حرم مطهر و پایانه مسافربری امام رضا(ع) مهمترین مسیر ریلی زیارت است.
محمدرضا قلندر اضافه کرد: اردیبهشت ماه امسال همزمان با میلاد امام رضا(ع) بخش نخست خط سوم به صورت آزمایشی بهره برداری شد و اینک سکوی دوم این بخش از مسیر زیارت فعال شده است تا خدمات رسانی به زوار و مجاوران تسهیل شود.
وی اظهار کرد: این بخش ابتدا با یک سکو و از ساعت ۶ تا ۱۴ هر روز به صورت آزمایشی در حال سرویس‌دهی به زائران و مجاوران بود اما امروز سکوی دوم ایستگاه‌ها نیز در اختیار زائران و مجاوران قرار گرفت.
شهردار مشهد ادامه داد: از امروز سرویس دهی در مسیر میدان شهدا تا ایستگاه باب الجواد (ع) حرم مطهر رضوی از ساعت ۶ تا ۲۲ انجام می‌شود.
کاهش سرفاصله زمانی ایستگاه‌های خط سوم
مدیرعامل شرکت قطار شهری شهرداری مشهد نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲ سکو شدن خط سوم و افتتاح ایستگاه بسیج از وعده‌های مهم مدیریت شهری بود که امروز محقق شد.
کیانوش کیامرز افزود: آبان ماه امسال عملیات اجرایی ۲ سکو کردن بخش نخست خط سوم با هزینه‌کرد هفت هزار میلیارد ریال انجام شد و با اجرای این طرح سر فاصله زمانی رسیدن قطار به ایستگاه‌ها به ۱۰ دقیقه رسیده است. 
وی تاکید کرد: دسترسی زائران به حرم مطهر رضوی با افتتاح سکو دوم خط سوم از ایستگاه میدان شهدا آسان‌تر شد و هم اینک سرویس دهی به مسافران در ایستگاه‌های میدان شهدا، باب الجواد (ع) و ایستگاه پایانه امام رضا(ع) انجام می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی شورا و شهرداری در این دوره بهره‌برداری از بخش نخست خط سوم بود که عملیاتی شد.
حسن موحدیان افزود: یکی از دغدغه‌های مردم آن بود که چرا فعالیت قطار در این مسیر تا ساعت ۱۴ انجام می‌شود که اکنون با راه‌اندازی کامل خط این موضوع هم برطرف شد.
به گزارش ایرنا، مشهد پس از تهران دومین شهر کشور است که در سال ۱۳۸۹ به قطارشهری مجهز شد و هم اینک برای این کلانشهر چهار خط تعریف شده که خطوط یک و ۲ در حال بهره برداری است و خطوط سوم و چهارم نیز در دست اجراست.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر در منطقه نخریسی تا بلوار وکیل‌آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند، مسیر توسعه چهار و نیم کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ راه‌اندازی شد.
عملیات حفاری ۱۴ و نیم کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفندماه سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره‌برداری شد.
اواخر اسفندماه ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی راه اندازی شد و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رئیس جمهوری وقت به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است و با بهره برداری از بخش نخست این خط خطوط مترو مشهد به حرم مطهر رضوی متصل می شود.
عملیات حفاری خط چهارم نیز به طول ۱۷ و نیم کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.
خط سوم قطارشهری مشهد به عنوان نخست مسیر ریلی متصل به اماکن زیارتی از اهمیت زیادی برخوردار است و گرچه چندین بار وعده مسافرگیری بهش اول این خط به تعویق افتاده اما آخرین قول و وعده بر مسافرگیری بخش اول خط سوم از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی و پایانه امام رضا (ع) در اردیبهشت ماه امسال عملیاتی شد.


تاریخ: ۱۴۰۴/۰۸/۲۰
منبع: https://www.irna.ir/news/۸۵۹۹۳۰۸۰




 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: شهردار مشهد | خط سوم قطارشهری مشهد | بهره‌برداری سکوی دوم | عملیات حفاری | حفاری خط سوم قطار شهری مشهد |
دفعات مشاهده: 115 بار   |   دفعات چاپ: 4 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.15 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4722