[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: برگزاری نخستین جلسه هیأت مدیره انجمن تونل ایران در سال ۱۴۰۴
:: جلسه هیأت مدیره انجمن تونل ایران در روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۱۲/۱۱ برگزار شد:
:: :Work Group on Shaft Design and Construction (WG-۲۳) ۱۱th webinar
..
:: شتاب بخشی پروژه راه آهن مرزی خسروی در سفر رییس جمهوری به کرمانشاه دنبال می‌شود ::
 | تاریخ ارسال: 1404/1/22 | 
معاون استاندار کرمانشاه:
شتاب بخشی پروژه راه آهن مرزی خسروی در سفر رییس جمهوری به کرمانشاه دنبال می‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت که شتاب بخشی در اجرای پروژه راه آهن کرمانشاه _ خسروی به طول ۲۶۳ کیلومتر که تاکنون ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ در سفر آینده نزدیک رییس جمهور به این استان دنبال می‌شود.










طهماسب نجفی عصر پنجشنبه در سرکشی گروه کارشناسی معاونت هماهنگی و پیگیری نهاد ریاست جمهوری از راه آهن کرمانشاه _ خسروی افزود: این طرح ریلی برای اتصال به نقطه صفر مرزی خسروی در همسایگی عراق یکی از پروژه های مهم و دارای اولویت استان است که تکمیل آن توسط مدیریت ارشد استان با نگاه ویژه در سفر رییس جمهوری به کرمانشاه دنبال می‌شود.
وی تصریح کرد: پروژه راه آهن کرمانشاه _ خسروی از طرح های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان و دارای اولویت پروژه های عمرانی در سطح ملی محسوب می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: این پروژه به تکمیل کریدور راه آهن شرق - غرب ایران و اتصال ریلی کشور به دریای مدیترانه از طریق عراق و افزایش توان ترانزیتی در منطقه کمک می‌کند؛ همچنین یک زیرساخت بسیار مناسب مسافری برای تردد آسان‌ و ارزان زوار حسینی و سفر به عتبات عالیات محسوب می‌شود.
نجفی در ادامه به مزیت حمل و نقل ریلی در مقایسه با حمل و نقل کامیونی و جاده‌ای اشاره کرد و گفت: حمل و نقل ریلی به دلیل برخورداری از مزیت های ویژه‌ای مانند کاهش هزینه و استهلاک زیرساخت‌ جاده ای، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش انتشار گاز گلخانه ای، کنترل ترافیک و پایین آوردن تلفات انسانی و ارتقای ایمنی یک گزینه برتر و موثر برای تحقق اهداف توسعه کلان کشور در حوزه ترانزیت کالا و مسافر محسوب می‌شود.
به گزارش ایرنا در جریان بازدید گروه کارشناسی معاونت هماهنگی و پیگیری نهاد ریاست جمهوری آخرین وضعیت قطعه کرمانشاه _ اسلام آباد به عنوان بخشی از پروژه راه آهن کرمانشاه - خسروی بررسی شد و وضعیت سه تونل واقع در مسیر، پل ها و وضعیت زیرسازی و حجم اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این طرح مورد ارزیابی قرار گرفت.
راه آهن قطعه کرمانشاه - اسلام آباد غرب اکنون بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
خط ریلی در استان کرمانشاه اکنون تا شهر کرمانشاه به عنوان مرکز استان وصل است و هر هفته ۲ رام قطار از مسیر کرمانشاه به مشهد و برعکس اقدام به جابجایی مسافر و کالا می کند هرچند به دلیل نواقص مختلف و ضعف زیرساختی بویژه از تهران تا کرمانشاه سرعت و ظرفیت جابجایی کمتر از حد انتظار دارد.
استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا و بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی؛ پنج گذرگاه رسمی مرزی با کشور عراق دارد.


تاریخ: ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
منبع: https://www.irna.ir/news/۸۵۷۹۹۷۱۹


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه | معاون استاندار کرمانشاه | پروژه راه آهن مرزی خسروی | حمل و نقل ریلی | تونل |
دفعات مشاهده: 139 بار   |   دفعات چاپ: 10 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.23 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4704