[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
:: بازدید اعضای هیات مدیره انجمن تونل ایران از کارخانه تونل ساز ماشین 
..
:: آغاز مذاکرات رسمی برای احداث خط ۱۱ متروی تهران ::
 | تاریخ ارسال: 1402/8/27 | 
آغاز مذاکرات رسمی برای احداث خط ۱۱ متروی تهران
پیرو انعقاد موافقت نامه طراحی، اجرا و سرمایه‌گذاری در خط ۱۱ متروی تهران با مشارکت تیم پیمانکار ایرانی- چینی طی سفر اخیر شهردار تهران و هیات همراه به کشور چین و رایزنی پیرامون نحوه مشارکت چینی‌ها در طرحهای حمل و نقل ریلی پایتخت، نمایندگان یک شرکت چینی به کشورمان آمده و در محل شرکت متروی تهران، بحث و بررسی در خصوص احداث خط ۱۱ مترو را آغاز کرده‌اند؛ البته در کنار این شرکت چینی، یک شرکت ایرانی هم در ابر پروژه مذکور حضور خواهد داشت.










مهندس هاشم روحانی مجری خط ۱۱ مترو در رابطه با جزییات مذاکرات اخیر با چینی‌ها گفت: طی جلسه نخست مذاکره با تیم پیمانکاران ایرانی - چینی، ضمن بررسی برخی جزییات فنی و کلی پروژه، نحوه مراودات و روش‌های مالی از جمله بازپرداخت هزینه‌های طرح، مورد بحث قرار گرفت. احداث خط ۱۱ مترو با محاسبات کنونی، نیازمند تأمین یک میلیارد و پانصد میلیون یورو بودجه است و برای شروع کار، حداقل ۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری لازم است.
وی گفت: در بدو امر، تیمی متشکل از دو شرکت ایرانی و چینی پای میز مذاکره آمده‌اند و شرکت متروی تهران این آمادگی را دارد که در صورت طی مقدمات لازم و مشخص شدن مسائل مالی، بلافاصله زمین مربوط به تجهیز کارگاه را در اختیار پیمانکاران قرار دهد.
روحانی در ادامه با اشاره به تأکید شرکت مترو مبنی بر استفاده حداکثری از تولیدات داخلی در تجهیز ایستگاههای خط ۱۱ مترو گفت: واقعیت آن است که در حال حاضر، توان تولید تجهیزاتی از قبیل پله برقی، آسانسور و بسیاری از اقلام صنعتی دیگر در داخل کشور وجود دارد و یکی از الزامات شهرداری تهران برای ساخت خطوط جدید، توجه به این ظرفیت ارزنده است.
مجری خط ۱۱ مترو در پایان صحبت‌های خود افزود: جلسه با تیم پیمانکاران ایرانی و چینی، به طور منظم ادامه خواهد یافت تا در صورت به تفاهم رسیدن در تمام موارد موافقت‌نامه مذکور، قرارداد اصلی منعقد و عملیات اجرایی از امسال آغاز شود.
بنا براعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، خط ۱۱ متروی تهران به طول ۳۲ کیلومتر و شامل ۲۱ ایستگاه، از خطوط اولویت‌دار شبکه مترو بوده که به واسطه پوشش مناطق کم برخوردار از حیث دارا بودن سیستم حمل و نقل ریلی، ساخت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
یکی از شاخص‌های این پروژه، اجرای ۲ ایستگاه و یک پارکینگ زیرزمینی در قالب یک ایستگاه جزیره‌ای است که به عنوان یک طرح ایستگاهی نوین، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. از مهمترین مزایای این روش، بهره‌برداری تدریجی از خط ۱۱ متناسب با پیشرفت عملیات اجرایی فازهای مختلف آن است.


تاریخ: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
منبع: https://www.isna.ir/news/۱۴۰۲۰۸۲۱۱۵۳۶۰

 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: جری خط ۱۱ مترو | شهردار تهران | انعقاد موافقت نامه طراحی | اجرا و سرمایه‌گذاری | احداث خط ۱۱ مترو | نحوه مشارکت چینی‌ها در طرحهای حمل و نقل ریلی پایتخت |
دفعات مشاهده: 122 بار   |   دفعات چاپ: 6 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4624