[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
:: بازدید اعضای هیات مدیره انجمن تونل ایران از کارخانه تونل ساز ماشین 
..
:: عملیات اجرایی راه آهن خرم آباد- دورود ۴۵ درصد پیشرفت دارد ::
 | تاریخ ارسال: 1402/8/27 | 
عملیات اجرایی راه آهن خرم آباد- دورود ۴۵ درصد پیشرفت دارد
مدیر امور راهسازی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) گفت: عملیات اجرایی راه‌آهن خرم آباد - دورود از پروژه های بسیار مهم در کشور است که ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.










محمدرضا هادوی روز شنبه در بازدید از پروژه راه‌آهن خرم آباد - دورود اظهار کرد: مرحله دوم راه‌اندازی این پروژه مدیون تلاش استاندار و مجموعه استان است و با مجموع اقدامات موثر دولت سیزدهم، توجه به ترانزیت کالا و شبکه ریلی در لرستان بخوبی مورد استقبال قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه ۱۷ کارگاه این پروژه فعال است افزود: همکاری و تعامل دستگاه ها در این پروژه ضروری است و تکمیل آن مهم تلقی می شود چراکه در این کارگاه کارهای سختی انجام شده است همچنین تجهیز کارگاه و برطرف کردن موانع حقوقی آن، آغاز به کار یک پروژه مهم محسوب می‌شود.
هادوی با بیان اینکه طولانی بودن تونل‌ها از موانع مهم و اقدامات بسیار سخت است عنوان کرد: ۱۷ تونل به طول ۳۳ کیلومتر در این پروژه وجود دارد که کار را بسیار دشوار کرده است و بخش گلوگاه کار، در دستور اول قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه آمادگی لازم را برای افتتاح برخی تونل های مسیر در سال آینده داشته باشند گفت: افتتاح هر تونل یک جشن محسوب می شود چراکه این پروژه بخشی از کریدور بین‌المللی است و یک پروژه فراملی محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: طول پروژه ۱۱۴ کیلومتر با ظرفیت سالانه ۹.۷ میلیون نفر و ظرفیت باری ۶.۴ تن در سال اول خواهد بود که پیش بینی می شود در سال بیستم به ۹.۳ تن برسد.
وی افزود: این پروژه‌ هفت ایستگاه دارد و دارای طویل ترین تونل خاورمیانه به طول چهار هزار و ۵۵۸ متر می‌باشد که تاکنون هشت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه‌ شده است.
گفتنی است عملیات اجرایی راه آهن خرم آباد – دورود با قرارداد اولیه چهار هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال به طول ۱۲۱ کیلومتر سال ۹۲ آغاز شد و با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۴۰ درصد طی سال های گذشته متوقف ماند، این طرح که جزو مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان می باشد بیش از ۲۰ پل بزرگ و ۳۳ هزار و ۴۷ متر تونل دارد و اعتبار مورد نیاز برای اتمام آن ۳۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.


تاریخ: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
منبع: https://www.irna.ir/news/۸۵۲۸۷۶۴۶


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیر امور راهسازی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) | راه‌آهن خرم آباد - دورود | طویل ترین تونل خاورمیانه | ۱۷ تونل |
دفعات مشاهده: 123 بار   |   دفعات چاپ: 6 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4624