[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: وعده ۶ ماهه برای تکمیل آزادراه منجیل-رودبار ::
 | تاریخ ارسال: 1402/2/27 | 
وعده ۶ ماهه برای تکمیل آزادراه منجیل-رودبار
با گذشت سال‌ها از بهره‌برداری آزادراه قزوین - رشت، همچنان هشت کیلومتر نهایی پروژه باقی مانده و حالا مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از آماده‌سازی آزادراه منجیل- رودبار حداکثر تا آبان ماه ۱۴۰۲ خبر داده است.










آزادراه منجیل-رودبار باقی‌مانده آزادراه قزوین-رشت است که به‌دلیل شرایط خاص خود با برخورداری از تونل‌ها و پل‌های زیاد، به زعم مسئولان یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین آزادراه‌های کشور به شمار می‌رود. همچنین این آزادراه از کنار بافت شهری و بالای رودخانه عبور می‌کند و به همین دلیل کار در این محور بسیار سخت و دشوار است.
در عین حال مردم شهرستان رودبار در پیک ترافیک دچار مشکلات فراوانی می‌شوند و اهالی برخی از روستاها تا رسیدن به شهر چندین ساعت در ترافیک می‌مانند و تکمیل هشت کیلومتر آزادراه منجیل  - رودبار از این جهت هم حائز اهمیت است.
آزادراه منجیل- رودبار تا آبان ماه زیر بار ترافیک می‌رود
در آخرین اظهار نظر درباره این آزادراه، خیرالله خادمی -مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور- ضمن بازدید از آزادراه منجیل- رودبار با بیان اینکه این مسیر منجیل بخشی از آزادراه رشت به قزوین است، ‌افزود: این آزادراه به طول ۸.۵ کیلومتر در حال احداث است که ۸۵ درصد از این مسیر شامل پل و تونل می‌شود، بنابراین این پروژه، یک سازه بسیار سنگین بتنی است و عملیات اجرایی آن از حدود ۸۶ درصد پیشرفت برخوردار است.
وی ابراز امیدواری کرد حداکثر تا آبان ماه ۱۴۰۲ این پروژه برای عبور مردم آماده شود و افزود: با احداث این آزادراه، از حجم بالای ترافیک آزادراه رشت به قزوین کاسته خواهد شد.
خادمی پیش از این اسفندماه سال گذشته،  پنج پروژه اولویت‌دار را برای سال ۱۴۰۲ نام برد و سال جدید را سال شکوفایی آزادراه‌های کشور نامید. او بهره‌برداری از ۸.۳ کیلومتر باقیمانده از آزادراه منجیل-رودبار را یکی از ابرپروژه‌های آزادراهی کشور دانست که گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین-رشت در محدوده شهر رودبار را مرتفع کرده و سفر ایمن و کوتاه‌تر در کریدور شمال-جنوب کشور را فراهم می‌کند.
درحالی که پیشتر هم در بازه‌های مختلف زمانی وعده‌هایی برای تکمیل این پروژه داده شده بود؛ این کار به تامین مالی توسط دولت مشروط بوده و حال باید دید در وعده شش ماهه‌ای که این بار داده شده، تکمیل منجیل -رودبار به کجا خواهد رسید تا گره ترافیکی آزادراه قزوین - رشت بالاخره گشوده شود.  


تاریخ: ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
منبع: https://www.isna.ir/news/۱۴۰۲۰۲۲۴۱۵۳۳۶


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور | بهره‌برداری آزادراه قزوین - رشت | تکمیل آزادراه منجیل-رودبار | تونل |
دفعات مشاهده: 258 بار   |   دفعات چاپ: 12 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645