[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: پیشرفت فیزیکی تونل دوم حیران به ۴۳ درصد رسید ::
 | تاریخ ارسال: 1401/11/10 | 
پیشرفت فیزیکی تونل دوم حیران به ۴۳ درصد رسید
معاون مهندسی و ساخت اداره راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پیشرفت فیزیکی تونل دوم حیران بعنوان گلوگاه اتصال این استان به تهران و استان‌های شمالی و شرقی کشور به ۴۳ درصد رسیده است.











علی یوسف زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طول کل تونل ۷۳۰ متر است که حفاری قسمت فوقانی (طاق) تونل به طور کامل انجام و مسیر تونل هم بازگشایی شده است.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: تا کنون ۶۷۰ متر از حفاری قسمت تحتانی (پاطاق) تونل اجرا شده و ۶۰ متر باقی‌مانده هم در دست اجراست و به موازات آن عملیات زیرسازی تونل هم از روزهای آتی آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای تکمیل و بهره برداری تونل دوم حیران یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، اظهار کرد: تاکنون برای حفاری قسمت فوقانی تونل ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و در صورت تخصیص اعتبارات لازم، این طرح سرعت می‌گیرد.
به گفته یوسف زاده، کف‌برداری، زیر سازی و تکمیل جاده‌های دسترسی ورودی و خروجی و احداث دیوارها و آبرو از کارهای باقی مانده این طرح است.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: طرح تونل شمالی حیران در شهرستان نمین با هدف کاهش بار ترافیکی طراحی شده که از ۳۰ کیلومتری خروجی شهر اردبیل و۱۲ کیلومتری شهر نمین به سمت آستارا در دست اجرا است.
یوسف زاده از کاهش میزان تصادفات جاده‌ای در این استان خبر داد و گفت: میزان تصادفات در جاده‌های استان نسبت به میانگین کشوری با توجه به طول راه‌ها در سطح پایین است اما همچنان سعی بر این است تا با افزایش ایمنی راه‌ها میزان تصادفات و تلفات در استان کاهش یابد.
وی با بیان اینکه با توسعه بزرگراه‌ها و بهسازی جاده‌ها شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در استان خواهیم بود، افزود: سالانه ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بزرگراه و براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پنج سال آینده ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در این استان احداث خواهد شد.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: هر چند این استان در توسعه بزرگراه‌ها از میانگین کشوری عقب است اما در سه چهار سال اخیر با مطالعات انجام شده در مناطق مختلف استان توسعه ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در اولویت قرار گرفته است که اداره کل راه و شهرسازی تلاش می‌کند تا احداث این بزرگراه‌ها را با اولویت انجام دهد.
در استان اردبیل از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.


تاریخ: ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
منبع: https://www.irna.ir/news/۸۵۰۱۲۵۸۵


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: معاون مهندسی و ساخت اداره راه و شهرسازی استان اردبیل | تونل دوم حیران | حفاری قسمت فوقانی | تونل |
دفعات مشاهده: 148 بار   |   دفعات چاپ: 11 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645