[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: درد بی درمان مترو قم، پایانی دارد؟ ::
 | تاریخ ارسال: 1401/11/9 | 
گاهی دور و گاهی نزدیک متروی قم؛
درد بی درمان مترو قم، پایانی دارد؟
سازمان قطارشهری شهرداری قم پس از کش و قوس‌های فراوان توانست بالاخره پس از حدود ۱۲ سال فاز نخست پروژه متروی قم را آماده بهره‌برداری کند تا تنها نیاز این روزهای متروی قم قطار باشد.










قرارگاه خاتم الانبیاء با شرکت در مناقصه در سال ۱۳۸۹ توانست با مبلغ ۸۶۰ میلیارد تومان به عنوان پیمانکار این پروژه مهم شهر قم انتخاب شود و اکنون پس از گذشت چیزی حدود ۱۲ سال فاز نخست آن را آماده بهره‌برداری کند.
به گزارش ایسنا، طبق فرموده مسئولین مربوطه در شهرداری قم این فاز نخست از میدان مطهری تا قلعه کامکار با ۶ ایستگاه که دو ایستگاه آن آماده و مابقی گذری هستند، خواهد بود.
شهرداری قم در مرحله جدید قم در مسیر تحول که با افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۱۸ پروژه بزرگ شهرداری قم با اعتباری بالغ بر ۲۹۰۰۰ میلیارد ریال همراه است، در نخستین گام با حضور احمد وحیدی وزیر کشور پروژه‌های مختلفی را به بهره‌برداری رساند.
اما حضور وزیر کشور در مجموعه شهرداری قم که با برگزاری جلسه‌ای همراه بود، موجب شد تا مسئولین شهری ازجمله شهردار قم برخی از نیازها و مطالبات استان را مطرح و وحیدی نیز برخی از آن‌ها را پیگیری کند.
در این جلسه سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم از امضای قرارداد تامین ۵۵ واگن برای پروژه مترو قم یاد کرد و افزود: اگر ۳ رام قطار به قم تحویل شود، می‌توانیم پیش از پایان سال ۶ کیلومتر از قطار شهری قم را افتتاح و در اختیار شهروندان قرار دهیم.
وی با بیان اینکه دو ایستگاه در فاز نخست متروی قم آماده بهره‌برداری است، عنوان کرد: مابقی ایستگاه‌های متروی قم گذری بوده و به مرور به بهره‌برداری می‌رسد.
شهردار قم ادامه داد: در زمان حاضر در برخی از شهرها چندین رام واگن وجود دارد که شاید تا دو سال آینده نیز نتوانند از آن استفاده کنند.
در همین راستا احمد وحیدی وزیر کشور در طی تماس تلفنی با شهردار یکی از کلان‌شهرها تأکید کرد ۳ رام قطار به قم تخصیص پیدا کند و تا پایان امسال اخبار خوش افتتاح متروی قم به گوش مردم برسد.
این پیگیری موجب شد تا قمی‌ها خود را تا پایان سال در مترو تصور کنند، اما با اتفاقی که هفته گذشته رقم خورد، شرایط متروی قم بازهم در هاله‌ ای از ابهام قرار گرفت.
۲۹ دی‌ماه بود که خبر تعلیق شهردار یکی از کلانشهرها در خبرگزاری‌ها منتشر شد، این اتفاق فارغ از تمام ابعاد سیاسی و اجتماعی که به همراه داشت، قطعا موجی از نگرانی و اضطراب را نیز در دل قمی‌ها ایجاد کرد که مبادا قول مساعدتی که برای تحویل واگن به قم گرفته شده بود نیز به فراموشی سپرده شود.
حال باید این سرپرست جدیدی که در این مسند حاضر خواهد شد آیا نسبت به این موضوع می‌تواند اقدام موثری انجام داده و رضایت شورای اسلامی شهر را نیز دریافت کند یا خیر؟
اگر این اتفاق رقم نخورد به احتمال زیاد چشم انتظاری قمی‌ها برای مترو سواری در این شهر به ۱۳ سالگی نیز خواهد رسید.


تاریخ: ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
منبع: https://www.isna.ir/news/۱۴۰۱۱۱۰۷۰۵۳۴۱


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: سازمان قطارشهری شهرداری قم | فاز نخست پروژه متروی قم | قرارگاه خاتم الانبیاء |
دفعات مشاهده: 270 بار   |   دفعات چاپ: 20 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645