[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: پیش‌بینی بودجه عمرانی چهار هزار میلیارد تومانی برای متروی تبریز ::
 | تاریخ ارسال: 1401/11/3 | 
شهردار تبریز خبر داد؛
پیش‌بینی بودجه عمرانی چهار هزار میلیارد تومانی برای متروی تبریز
شهردار تبریز توجه ویژه به حمل و نقل عمومی از جمله مترو را از افتخارات این دوره شورا و شهرداری قلمداد کرد و از پیش‌بینی بودجه عمرانی چهار هزار میلیارد تومانی برای متروی تبریز خبرداد.










یعقوب هوشیار در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه از سال ۹۳ بحث فاینانس مطرح بوده و بعد از هشت سال هنوز به نتیجه نرسیده است، برنامه‌ریزی مدیریت شهری در موضوع مترو را مبتنی بر فاینانس ندانست و گفت: سرنوشت مردم را به فاینانس گره نمی‌زنیم.
وی با اشاره به اینکه سناریوی جایگزینی برای فاینانس جهت اجرا داریم، افزود: سال آینده چهار هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی برای مترو پیش‌بینی کردیم که غیر از فاینانس است.
شهردار تبریز از روزشمار بهره‌برداری از ایستگاه قره‌آغاج خبر داد و گفت: مردم هفت سال است آنجا گرفتار هستند که طبق روزشمار، اواخر شهریور سال آینده این ایستگاه به بهره‌برداری می‌رسد.
هوشیار زمان اتمام کامل حفاری خط ۲ را پایان سال جاری اعلام کرد و از تکمیل ریل گذاری این خط در سال آینده خبر داد.
خط یک مترو تبریز شامل ۱۸ ایستگاه است که از ایستگاه ائل گلی (مقابل هتل پارس) شروع شده و در ادامه از طریق راهنمایی، استاد شهریار، فلکه دانشگاه سپس در طول مسیر خیابان امام (ره) تا میدان ساعت و از میدان ساعت به سمت میدان کهن (سه راه امین) ادامه دارد بعد از میدان کهن، قونقا، گازران، چهارراه لاله، میدان امام حسین، شهید باکری و نهایتاً ایستگاه نور شهرک نور لاله به عنوان ایستگاه پایانی در نظر گرفته شده است.
با افتتاح ایستگاه شماره ۱۴ واقع در گازران، تعداد ایستگاه‌های افتتاح شده خط یک از ۱۸ عدد به ۱۷ عدد رسید و به جز ایستگاه قونقا که طبق روزشمار این پروژه نیز تا پایان سال جاری به افتتاح می‌رسد، پرونده خط یک بسته می‌شود.
خط ۲ مترو تبریز نیز شامل ۲۰ ایستگاه بوده که غرب تبریز را به شرق تبریز متصل می‌کند. این مسیر از خیابان وحدت و میدان قراملک شروع شده (اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، سه راه امین و میدان دانشسرا وارد خیابان عباسی شده و تا میدان شهید فهمیده امتداد می‌یابد. دو دستگاه تی بی ام در خط ۲ مترو تبریز فعال و تونل در حال احداث است و تا به امروز این خط ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


تاریخ: ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
منبع: https://www.mehrnews.com/news/۵۶۸۹۱۴۴


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: شهردار تبریز | پیش‌بینی بودجه عمرانی چهار هزار میلیارد تومانی | متروی تبریز | فاینانس | اتمام حفاری خط ۲ | دو دستگاه تی بی ام | ریل گذاری |
دفعات مشاهده: 123 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645