[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: راه‌آهن اردبیل برای تکمیل نگاه ملی دولت را کم دارد ::
 | تاریخ ارسال: 1401/9/9 | 
گزارش مهر؛
راه‌آهن اردبیل برای تکمیل نگاه ملی دولت را کم دارد
بعد از گذشت ۲ دهه از آغاز احداث راه آهن اردبیل- میانه، مسئولان هر روز برای تکمیل این پروژه وعده جدید می‌دهند، در حالیکه راه‌اندازی آن به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.










در حالی که راه آهن اردبیل- میانه به گفته مسئولان با پیشرفت ۸۷ درصدی روبه‌روست، در مراحل تکمیل خود به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این در حالی است که پروژه در ۲ طرف ریل‌گذاری شده است اما مراحل سخت و پیچیده این پروژه که شامل تونل‌ها و پل‌های خاص است، هنوز به شکل کامل آماده بهره‌برداری نشده و حتی در تعدادی از این تونل‌ها حفاری‌های پیچیده و طولانی باقی مانده است.
تاریخچه پروژه راه آهن اردبیل- میانه که از پروژه‌های رها شده کشور محسوب می‌شود، دارای فراز و نشیب خاصی است که نشان می‌دهد مسئولان تنها در این ۲ دهه از نماینده تا مدیر اجرایی وعده داده‌اند و هیچ یک از این وعده‌ها و روزشمارها برای افتتاح راه آهن اردبیل- میانه به سرانجام نرسیده است.
در تازه‌ترین بازدیدی که معاون وزیر راه و نمایندگان اردبیل در مجلس و استاندار اردبیل از خط ریلی اردبیل- میانه داشتند، باز هم پای وعده‌های جدید به میان آمد که گفته شده در اوایل سال آینده این پروژه ریلی به بهره‌براری خواهد رسید.
در حالی که معلوم نیست در این اوضاع و شرایط مالی کشور قرار است از کجا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار آن هم در پایان فصل کاری منطقه برای این پروژه تزریق شود تا علاج‌بخش راه آهن اردبیل- میانه باشد.
راه‌آهن اردبیل برای تکمیل نگاه ملی دولت را کم دارد
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در خصوص راه‌آهن اردبیل به خبرنگار مهر گفت: در کنار تأمین ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی، قرار است بانک عامل نیز به تعهدات کامل خود عمل کند و از محل مصوبات سفر ۲۴۰ میلیارد تومان به این پروژه پرداخت شود.
صدیف بدری از سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان اردبیل و تخصیص اعتباراتی مناسب برای راه آهن اردبیل خبر داد و تصریح کرد: انتظار می‌رود با نگاه ملی به پروژه ریلی اردبیل، سال آینده وعده مسئولان شکل عملیاتی و اجرایی به خود بگیرد.
وی گفت: اولویت اصلی ما بهره‌برداری از پروژه‌های زیرساختی استان به ویژه راه، راه آهن و توسعه حمل و نقل هوایی است و قطعاً در این زمینه اصلی‌ترین رویکرد تکمیل و بهره‌برداری راه آهن اردبیل- میانه است و اتصال آن به شمال استان اردبیل نیز جز پیگیری‌های اصلی است.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش خود برای برقراری پروازهای شبانه و اول صبح فرودگاه اردبیل افزود: برنامه‌ریزی و تلاش ما بر این است تا با اتصال راه آهن به مغان ایمنی ترددها را در تکمیل کریدور ریلی شمال به جنوب شاهد باشیم.
چشم‌انتظار گشایش در حوزه راه هستیم
دیگر نماینده مردم اردبیل در مجلس نیز به مجوز دولت از مقام معظم رهبری برای تخصیص ۳۰ درصد منابع نفتی کشور به صندوق توسعه ملی و ۱۰ درصد برای طرح‌های عمرانی و اشتغال خبر داد و خاطرنشان کرد: با این روند امیدواریم بخش عظیمی از گشایش‌ها در کشور در حوزه راه و مسکن انجام شود.
علی نیکزاد تعریض محور اردبیل- سرچم، تکمیل راه آهن اردبیل- میانه و توسعه پروازهای فرودگاه اردبیل را جز پیگیری‌های هفتگی نمایندگان برشمرد و اضافه کرد: باید مسیرهای ارتباطی و زیرساخت‌های توسعه اردبیل تقویت شود.
به گزارش خبرنگار مهر، راه آهن اردبیل- میانه که به یک گره ناگشودنی در سال‌های اخیر تبدیل شده است در دولت‌های مختلف با وعده‌های متنوعی روبه‌رو بود که در سال‌های اخیر نیز خبرهای مسرت‌بخشی از افتتاح آن به گوش می‌رسد اما مردم اردبیل همچنان چشم انتظار تکمیل این پروژه و شنیدن سوت قطار هستند.


تاریخ: ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
منبع: https://www.mehrnews.com/news/۵۶۳۹۴۳۶


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: احداث راه آهن اردبیل- میانه | استاندار اردبیل | اعتبار ملی | تخصیص اعتبار |
دفعات مشاهده: 136 بار   |   دفعات چاپ: 12 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645