[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: تونل دیل گچساران مُتولی ندارد/ بودجه زیادی برای اتمام این پروژه نیاز است ::
 | تاریخ ارسال: 1401/6/16 | 
در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛
تونل دیل گچساران مُتولی ندارد/ بودجه زیادی برای اتمام این پروژه نیاز است
فرماندار گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که مُتولی و یا مسئول ادامه پروژه تونل دیل این شهرستان همچنان نامشخص و قراراست بزودی از سوی کمیسیون عمران مجلس مشخص شود.
 











روانبخش دیهیمی خوب در گفت و گو با ایلنا از گچساران در پاسخ به این سئوال که سرانجام ادامه فعالیت عمرانی تونل دیل گچساران به کجا انجامید؟ اظهار داشت: در سفر قالیباف رئیس مجلس و رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس به شهرستان گچساران و بازدید از تونل دیل، مشکلی که وجود داشت این بود که مسئول یا مُتولی اجرای پروژه تونل نامشخص بود و متولی و یا مسئول خاصی برای اجرای این پروژه وجود نداشت.
وی با بیان اینکه ادارات شهرستان مسئولیت اجرای این پروژه را گردن همدیگر می انداختند، خاطرنشان کرد: در آن زمان معلوم نشد که مسئولیت اجرای پروژه برعهده کیست و موضوع گاز داخل تونل که هم پیش آمد دیگر کسی مسئولیت را نپذیرفت.
فرماندار گچساران گفت: مدتی هم مسئولیت آن برعهده استان گذاشته شد اما اعتبارات استانی پاسخگوی احداث تونل نبود چرا که بودجه زیادی برای اتمام این پروژه نیاز است.
دیهیمی خوب، از بررسی شدن موضوع پروژه تونل دیل در کمیسیون عمرانی مجلس یازدهم بعد از سفر رئیس مجلس به شهرستان گچساران خبرداد و یادآورشد: قرار است مُتولی و مسئول اجرای این تونل از سوی کمیسیون عمرانی مجلس مشخص و به ما اعلام شود.
وی گفت: البته با صحبتی که با حسینی پور نماینده مجلس گچساران و باشت در مجلس داشتم، وی گفت که بودجه ای از سوی مجلس برای ادامه کار پروژه تونل دیل  پیش بینی شده تا با این بودجه، فعالیت آن در همین سال ۱۴۰۱ شروع شود.
به گزارش ایلنا، احداث تونل ۲ هزار  و ۵۰۰ متری دیل به عنوان یکی از پروژه های بزرگ توسعه زیرساخت های جاده ای شهرستان گچساران بیشتر از ۲ سال است که متوقف شده است.
کلنگ پروژه تونل دیل در قالب طرح جاده چرام به باباکلان، بندر گناوه در سال ۱۳۹۷ به زمین زده شد اما یک سال بعد به دلیل پیدا شدن گاز در این تونل، پروژه تعطیل شد و پس از آن، این طرح از پروژه های ملی به استانی منتقل شد تا ساختش کاملا متوقف شود.
این طرح با عنوان قطعه دوم جاده گچساران به چُرام قرار بود به طول ۱۰ کیلومتر در قالب هفت هزار و ۵۰۰ متر جاده و ۲هزار و ۵۸۰ متر تونل و با ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار احداث شود.
قرار بود با احداث این تونل، محور دهدشت به پاتاوه به بنادر جنوبی کشورمان متصل شود که اجرای این طرح افزون بر ایمن شدن راه ارتباطی با حذف پیچ های خطرناک، خروج تعداد پرشماری از روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد از بُن بست ارتباطی و رونق گردشگری روستایی را امکان پذیر کند.
تا تابستان سال ۱۳۹۸، حدود ۶۳۰ متر از ورودی و ۶۰۰ متر هم از قسمت خروجی تونل ایجاد شده بود، یعنی حفاری حدود یک هزار و ۲۳۰ متر از دو سمت تونل اجرا شد اما در آن زمان به دلیل بروز نشت گازهای ناشناخته به منظور رعایت نکات ایمنی طرح متوقف شد.
پس از تعطیلی پروژه، گروهی با هماهنگی شرکت نفت گچساران از محل بازدید کردند و یک سری آزمایش های فنی انجام دادند و نتیجه گرفتند که گازهای همچون متان،H۲S، N۲ و...در داخل تونل وجود دارد و حالا پس از مدت ها همچنان این طرح راکد است.


تاریخ: ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
منبع: https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-۱۲۷۵۰۷۳

 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: فرماندار گچساران | استان کهگیلویه و بویراحمد | تونل دیل گچساران | پروژه تونل دیل |
دفعات مشاهده: 174 بار   |   دفعات چاپ: 18 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645