[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: تخصیص ۱۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه راه استان اصفهان در سفر رئیس‌جمهور ::
 | تاریخ ارسال: 1401/5/19 | 
معاون ساخت و توسعه راه های استان اصفهان اعلام کرد:
تخصیص ۱۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه راه استان اصفهان در سفر رئیس‌جمهور
معاون ساخت و توسعه راه های استان اصفهان گفت: در سفر رئیس جمهور به اصفهان ۱۱۰۰ میلیارد تومان به ۱۳ پروژه بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی راه تخصیص یافت، اما تاکنون این اعتبار ابلاغ نشده است.










بهزاد شاهسوندی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ مردادماه) با بیان اینکه وظیفه این معاونت احداث باندهای دوم راه‌ها و همچنین احداث آزادراه‌ها و همچنین در حوزه احداث ساختمان‌های دولتی است، اظهار کرد: زمانیکه طرحی در حوزه راه فعالیت خود را آغاز می‌کند، مطالعات آن انجام و سپس توسط مشاور ارزیابی و گزینه‌های پیشنهادی مطرح می‌شود.
وی ادامه داد: پس از تصویب نهایی طرح در تهران و وزارتخانه، برای آن از تبصره ماده ۲۳ ردیف مالی تعیین می‌شود، سپس بعد از اینکه طرح از سوی سازمان برنامه بودجه توجیه اقتصادی داشت برای آن ردیف مالی تعریف در نظر گرفته می‌شود.
به گزارش ایسنا، معاون ساخت و توسعه راه‌های استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان با ۹ استان کشور همجوار است، اظهار کرد: اصفهان قلب تپنده و پیوند دهنده کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق کشور است.
وی افزود: تا پایان سال گذشته مساحت آزادراه‌های استان ۴۸۰ کیلومتر، بزرگراه ۲۱۷۴ کیلومتر، راه اصلی ۲۲۴۵ کیلومتر و راه فرعی ۱۰۸۵ کیلومتر بود، همچنین حدود ۴۱۱ دستگاه پل با دهانه بالای ۶ متر و ۱۵ هزار ۵۷۸ دستگاه پل با دهانه کمتر از شش ماه در اصفهان داریم.
 وی تاکید کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ مجموع راه‌های استان اصفهان ۱۱ هزار و ۶۸۴ کیلومتر بود.
شاهسوندی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح استان پروژه‌هایی در حوزه راه در دست اجرا داریم، اظهار کرد: تاکنون ۲۷ قرارداد با اعتباری بالغ بر ۴۸۰ میلیارد تومان در حوزه راه در استان اصفهان منعقد شده است.
وی افزود: اکنون ۱۹۳ کیلومتر پروژه راهسازی در استان در دست اقدام است که با تعدیل هزینه‌ها و به روز شدن آن، برای تکمیل و بهره‌برداری آنها به ۷۳۲ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم و تاکنون ۲۹۰ میلیارد تومان پروژه در دست اجرا داریم.
معاون ساخت و توسعه راه‌های استان اصفهان با اشاره به احداث تقاطع در نقاط حادثه‌خیز استان، گفت: در حال حاضر ۶ دستگاه تقاطع غیرهمسطح با هزینه‌ای بالغ بر ۸۳.۵ میلیارد تومان در دست اجرا داریم و اکنون مناقصه چهار پروژه دیگر تقاطع غیرهمسطح با اعتبار ۱۱۴ میلیارد تومان را برگزار کرده‌ایم.
وی همچنین یادآور شد: تا پایان سال گذشته چهار نقطه تقاطع غیرهمسطح در استان اصفهان به بهره‌برداری رسید.
شاهسوندی به چند پروژه شاخص راه استان با ردیف ملی اشاره کرد و توضیح داد: در حال حاضر محور تیران- سامان با پیشرفت ۳۵ درصد و همچنین پروژه باند دوم دامنه- خوانسار –گلپایگان- خمین به طول ۱۱۰ کیلومتر، باند دوم محور داران- الیگودرز و باند دوم محور مبارکه-مجلسی- بروجن در دست اجراست.
وی درباره باند دوم محور مبارکه-مجلسی- بروجن، گفت: این محور همواره با ترافیک و تصادفات بالا است که تاکنون ۲۸.۵ کیلومتر آن باقی مانده است و پیشتر نیز ۷ کیلومتر این پروژه اجرا شده بود.
معاون ساخت و توسعه راه های استان اصفهان افزود: در این محور به جای آسفالت از بتن غلتکی استفاده کردیم و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: در حوزه شرق اصفهان باند دوم محور نایین- انارک- خور- طبس به طول ۲۵۳ کیلومتر تعریف شده که ۳۰ کیلومتر آن در دست اجرا است.
 شاهسوندی با بیان اینکه در شمال اصفهان محور چهاربانده بادرود- کاشان در دست اجراست که تا سال ۱۴۰۱ این محور چهار بانده به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد: پروژه کمربندی کاشان به طول ۲۸ کیلومتر در دست اجراست البته بخشی از این طرح نیازمند آزادسازی است.
وی گفت: در سال جاری مناقصه چند پروژه دیگر در حوزه راه برگزار شده که از ابتدای امسال ۱۲ پروژه را با اعتبار ۱۵۷ میلیارد تومان کلید زده ایم.
معاون ساخت و توسعه راه های استان اصفهان به پروژه تونل خوانسار به طول ۱۲۰۰ متر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حفاری تونل تمام شده که اکنون لاینینگ ۷۸۰ متر آن تمام شده و لاینینگ حدود ۳۵۰ متر آن باقی مانده است که با بهره برداری از تونل خوانسار، این محور ایمن خواهد شد.


تاریخ: ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
منبع: https://www.isna.ir/news/۱۴۰۱۰۵۱۱۰۸۶۴۶


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: معاون ساخت و توسعه راه های استان اصفهان | پروژه راه استان اصفهان | رئیس‌جمهور | پروژه تونل خوانسار | حفاری تونل | لاینینگ |
دفعات مشاهده: 224 بار   |   دفعات چاپ: 42 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645