[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: معاون اجرایی رئیس جمهور ۵۲ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل را افتتاح کرد ::
 | تاریخ ارسال: 1401/5/4 | 
معاون اجرایی رئیس جمهور ۵۲ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل را افتتاح کرد
پنج پروژه بزرگراه به طول ۵۲ کیلومتر روز دوشنبه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.










سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور که به اردبیل سفر کرده است در آیین افتتاح این پروژه‌ها اظهار کرد: با بهره‌برداری  این پروژه‌ها میزان تصادفات جاده‌ای در  استان اردبیل کاهش خواهد یافت.
وی افزود: این پروژه‌های بزرگراهی با همت مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه  در استان اردبیل اجرا شده و امید است با تامین اعتبار لازم پروژه‌های جاده‌ای دیگر استان هم به سرانجام برسد.
مرتضوی گفت: بنا به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل شاخص بزرگراهی این استان از متوسط کشوری پایین است ولی با افتتاح ۸۰ کیلومتر بزرگراه دیگر میزان شاخص بزرگراهی استان اردبیل از متوسط کشوری بالاتر خواهد رفت.
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اهداف سفرش به استان اردبیل افزود: این سفر با هدف بازدید میدانی پروژه‌های نیمه تمام استان، پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور و همچنین افتتاح چندین طرح عمرانی صورت گرفته و تلاش دولت براین است نهضت خدمت رسانی بصورت مداوم در کشور ادامه یابد  
محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل هم در این آیین گفت: بخش‌هایی از جاده‌های ارتباطی اردبیل – مشگین شهر، رضی – امیرکندی و اردبیل – سرچم جزو ۵۲ کیلومتر بزرگراه مورد افتتاح و بهره‌برداری امروز این استان است .
وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در این مسیرها خواهیم بود و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، هر سال ۶۰ کیلومتر و تا پنج سال آینده در مجموع ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه با هدف ایمن سازی راه‌های اصلی در استان اردبیل احداث می‌شود.
به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی و قرار گرفتن در سرزمین فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند است.
هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در جاده‌های این استان قرار دارند.
افتتاح چندین طرح عمرانی، بازدید از پروژه های نیمه تمام استان،  عملیات اجرایی بیمارستان هزار تختخوابی و همچنینی بازدید از تونل حیران از برنامه‌های سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان اردبیل است.


تاریخ: ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
منبع: https://www.irna.ir/news/۸۴۸۳۲۴۷۱


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: معاون اجرایی رئیس جمهور | استان اردبیل | تونل حیران |
دفعات مشاهده: 174 بار   |   دفعات چاپ: 36 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645