[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: تصویب واگذاری زمین به پیمانکار پروژه احداث خط مترو تهران- پرند ::
 | تاریخ ارسال: 1401/3/1 | 
تصویب واگذاری زمین به پیمانکار پروژه احداث خط مترو تهران- پرند
پس از دو ماه و اندی انتظار، صورتجلسه واگذاری بخشی از اراضی شهر جدید پرند به پیمانکاران ساخت و تجهیز ایستگاه مترو این شهر، به امضا مشترک مدیران عامل شرکت مترو تهران و شرکت عمران شهر جدید پرند رسید تا فرآیند تامین منابع مالی کارهای باقی‌مانده این پروژه مهم عمرانی وارد مرحله جدیدی شود.










به گزارش روز شنبه ایرنا از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، مجری خط مترو تهران- پرند با اشاره به تصویب واگذاری زمین به پیمانکار احداث این خط اظهار کرد: در حالی که پیش از این قرار بود تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی شرکت عمران شهر جدید پرند به پروژه خط مترو تهران- پرند تزریق شود اما در عمل این مهم محقق نشد و پس از حدود ۷۵ روز انتظار، مقرر گردید بخشی از اراضی جنوب ایستگاه مترو شهر پرند با قیمت کارشناسی روز به پیمانکاران پروژه تحویل شود تا ما به ازای ارزش ریالی این زمین، دست اندرکاران امر نسبت به تامین منابع مالی طرح و پیشبرد عملیات اجرایی آن اقدام کنند.
سید قوام الدین حسینی در مورد آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در این پروژه می گوید: گرچه شرط اصلی بهره برداری از فاز نخست خط مترو شهر جدید پرند در سال ۱۴۰۱ این بود که اواخر سال گذشته منابع مالی لازم به پروژه تزریق شود اما این امر در زمان مقرر محقق نشد. با این اوصاف برنامه زمان‌بندی اجرای طرح اصلاح و فشرده سازی شد و اگر در هفته های پیش رو بتوانیم محدودیت های مالی ادامه عملیات اجرایی را برطرف سازیم، باز هم امکان بهره‌برداری از این خط در سال جاری وجود خواهد داشت.
وی ادامه داد: با توجه به تمام مشکلات موجود، به تازگی ماشین آلات مکانیزه روسازی مسیر این خط از قبیل زیرکوب، رگولاتور و شن کش جهت تثبیت و آماده سازی روسازی ریلی وارد کارگاه پروژه شده تا بستر لازم برای حرکت قطار در مسیر ۱۹ کیلومتری پروژه آماده شود.
مجری خط مترو تهران- پرند خاطرنشان کرد: با تزریق منابع مالی به پروژه، می توان امیدوار بود تا تأمین تجهیزات ویژه پست‌های برق، کابل‌ها، سیگنالینگ و همچنین کارهای ساختمانی باقی‌مانده و نازک‌کاری ایستگاه مترو پرند، آسانسورها و پله برقی ها و نهایتاً ایمن سازی مسیر با فنس کشی و ایجاد دیوارهای حائل سرعت گرفته و این پروژه مهم و تاثیرگذار عمرانی تا قبل از پایان سال ۱۴۰۱ در اختیار نیم میلیون نفر مردم چشم انتظار شهر جدید پرند قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، شهر جدید پرند در ۳۵ کیلومتری غرب تهران و در حاشیه اتوبان ساوه واقع شده است و در حال حاضر حدود ۲۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.
بر اساس آمارها روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر بین پرند و تهران در رفت و آمد هستند و با این اوصاف تکمیل و بهره‌برداری از خط مترو فرودگاه امام خمینی(ره) تا شهر جدید پرند، می‌تواند دغدغه‌های حمل و نقلی بخش قابل توجهی از هموطنان را برطرف سازد.
مطالعات و نیز بخشی از عملیات اجرایی پروژه خط مترو تهران - پرند نیز در سال ۱۳۸۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز و سال ۱۳۹۱ کل طرح به شهرداری تهران واگذار شد.
بخشی از این طرح در محدوده حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب به طول چهار کیلومتر در ابتدای سال ۱۳۹۵ و بخش دیگر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) به طول ۲۶ کیلومتر در مردادماه سال ۱۳۹۶ تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.


تاریخ: ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
منبع: https://www.irna.ir/news/۸۴۷۶۲۰۷۱


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیران عامل شرکت مترو تهران | مجری خط مترو تهران- پرند | ایستگاه مترو شهر پرند | تامین منابع مالی |
دفعات مشاهده: 194 بار   |   دفعات چاپ: 54 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645