[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
 
 چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
اعضای حقوقی انجمن
شرکت مهندسی گرانسا پارس
قرارگاه سازندگی قائم
شرکت تجهیز تونل جوان
شرکت دماوند سفید پارسیان
شرکت الماسه ساز
شرکت کیمیا نشان تاک
پایند آب کوشا
عمران دشت فراساز
مهندسین مشاور پایداری سازه و راه (پاسار)
افزودنی های سیمان نوژان
افرافرآیند آرمان شریف
ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور
مهندسین مشاور خاک پی کرمان
عمران تونل جوان
صنایع شیمی ساختمان آبادگران
آرمان سازه الموت
ارس پولاد
توچال
تونل سازان سپاهان
ته تیس
خوش نماسازان غرب
ساختمانی و مهندسی رآورا
مشاور راه ور ایران
سابیر بین الملل
سعادت یول آذربایجان
مهندسین مشاور فراکاوان فارس
فنی مهندسی خندق
کندوان پارس
مهندسی مشاور مدیریت طرح رهیاب
ساختمانی معتبر
مقاوم سازی پیشرفته پرمایون
مهندسی بهسازان فرنود حفار
ساختمانی بام راه
مهندسین مشاور شارین سازه
مهندسی ساروج پی زمین
مهندسی پیشگام صنعت امین
مهندسین مشاور ره پی طرح
کلان راه کیان کار
مهندسین مشاور پادنا زیستا فن
شرکت پوشش صنعت الوند
شرکت مهندسین مشاور آریا هنگارد
"شرکت مهندسی سنگ آزمای ""ساوند"""
شرکت پلیمر گستر داتیس
شرکت نوین سازه پیشگام
شرکت فراز راه معین
شرکت ساختمانی متاراه
شرکت سپیران پژوهش غرب
شرکت مهندسین مشاور سیویار
شرکت مهندسین مشاور آرسیکا
شرکت سازمند هنرسازان پیشگام
شرکت نیمرخ
شرکت بین اللملی استراتوس
 شرکت مهندسی آتشباری نوین قله شکن
 شرکت ساختمانی بالاگر
 شرکت جهان کوثر
شرکت مهندسین مشاور خاک خوب
شرکت ساختمانی راهسازی راموز
 شرکت ساختمانی زیگورات
 شرکت مهندسان مشاور سانو
 شرکت کانی کاوان شرق
 شرکت مهندسین مشاور لانیز
 شرکت ماشین سازی آیکهوف
 شرکت آهون ساز
شرکت آرمه تاب گسترش
شرکت ساختمانی آبسا
 شرکت ساختمانی بام راه
 شرکت سازه راه
 شرکت مهندسین مشاور برداشت
 شرکت مهندسین مشاور پنجه روان
 شرکت جهاد توسعه منابع آب
 شرکت سیویل دز
 شرکت مهندسین زایندآب
 شرکت مهندسی خاک پی – تهران
 قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)
 شرکت مهندسی تهران - بوستن
 شرکت مهندسی پل و ساختمان الموت
 شرکت ساختمانی اس-دی-ام
 شرکت مهندسی مهاب قدس
 شرکت مهندسان مشاور معدنکاو
 شرکت جهاد نصر کوثر
 پژوهشکده حمل و نقل
 شرکت جهاد نصر خراسان
 شرکت مهندسی سازبن‌پژوه
 سازمان قطار شهری تبریز
 شرکت ساختمانی ژیان
 شرکت ساختمانی سپانو
 موسسه فاطر
موسسه عمران
 شرکت هرانکنشت
 شرکت فن آوری داده های زمین (ژئوبایت)
 شرکت مهندسی سازه بتن خاورمیانه
 شرکت نصر اصفهان
 شرکت مهندسین مشاور ایمن سازان
 شرکت تونل سازان ایران
 شرکت ساختمانی دیوار مسلح
 شرکت ساختمانی راهسازی ایران
 شرکت مشاور عمران ایران
 شرکت نیمرخ
 موسسه حراء
 شرکت مهندسی گمانه کاو
 شرکت تعاونی و معدنی دانش فن
 شرکت مهندسین مشاور هگزا
 شرکت جهاد نصر لرستان
 شرکت مهندسی پی فراز پایاب
 شرکت مهندسی ساحل گستر سیمین
 شرکت تیراژ
 شرکت سداد
 شرکت صنایع برق و الکترونیک مهرگان
 شرکت مهندسین مشاور و پژوهش عمران راهور
 شرکت ماشین‌سازان حفار صنعت یدک
 شرکت جهاد نصر حمزه
 شرکت تالون
 شرکت مهندسی سازه سپهر سازه توس
 شرکت مهندسین مشاور طرح توسعه محور
 شرکت پارس گنایس
 شرکت ساختمانی پلسنگ سنندج
 شرکت مهندسین مشاور کوهستان راه
 شرکت بین‌المللی نام‌آوران راه و ابنیه
 شرکت مهندسین مشاور راهیاب بهینه
 شرکت سنگ سیر کارون
 شرکت ابزار خاک
 شرکت مهندسین مشاور کاوش‌راه
 شرکت مهیار
 شرکت سابیر نیرو
 شرکت مهندسین مشاور طرح و سازه کاسپین
 شرکت هرن کنشت ایران (سهامی خاص)
 شرکت سازه ماندگار مایان
 شرکت آب راه ماشین
 شرکت مهندسین مشاور بهاب نواندیش
 شرکت مهندسی بتن سازان مهر
 شرکت خدمات معدنکاری اسپیر
 شرکت مهندسین مشاور ری آب
 شرکت مهندسین مشاور سگال
شرکت مهندسین مشاور سهند ترانشه
 شرکت مهندسان مشاور راه گستر
مشارکت سهند آذر و ناودیس راه (سانا)
شرکت مهندسین مشاور گراب آریا
 شرکت تونل پاژ
 شرکت گسترش ماشین آلات ریلی
 شرکت طرح و توسعه بلند پایه
شرکت ناودیس راه
 شرکت مهندسی بناسازان کژال
 شرکت مهندسین مشاور فراکاوان فارس
 شرکت سعادت یول آذربایجان
 شرکت ساختمانی و مهندسی راورا
 شرکت کندوان پارس
 شرکت مهندسی خندق
 شرکت مهندسین مشاور ری آب
 شرکت راهسازی و عمران ایران
 شرکت ساختمانی معتبر
 شرکت ساختمانی توچال
شرکت هرنکنشت آگ - شعبه ایران
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: جلسه اعضای انجمن تونل ایران با تعدادی از فعالان حوزه مدلسازی اطلاعات ساخت (BIM)
:: حضور موفق نمایندگان انجمن تونل ایران در مجمع عمومی و کنگره جهانی تونل ۲۰۲۲ کپنهاگ
:: تمدید مهلت ارسال مقالات کنفرانس چهاردهم تونل
..
:: دریافت تأییدیه استانداردهای بین‌المللی قطار ملی تا۳ماه آینده/پیگیری فاینانس جدید برای خرید واگن ::
 | تاریخ ارسال: 1401/2/1 | 

دریافت تأییدیه استانداردهای بین‌المللی قطار ملی تا۳ماه آینده/پیگیری فاینانس جدید برای خرید واگن
مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، درباره آخرین وضعیت توسعه خطوط انشعابی مترو، فعالیت دستگاه‌های TBM و اخذ تأییدیه‌های قطار ملی توضیحاتی ارائه داد.










به گزارش ایسنا، مسعود درستی درباره وضعیت توسعه خطوط انشعابی متروی تهران، گفت: تقریباً تمامی خطوط مترو دارای انشعاب هستند. توسعه جنوبی خط ۶ از سال گذشته آغاز شده و به شهرری متصل می‌شود. با توسعه محدوده جنوبی خط ۶ و اتصال آن به خط یک در ایستگاه شهرری، طول این خط به حدود ۴۰ کیلومتر خواهد رسید تا به یکی از بلندترین خطوط متروی خاورمیانه تبدیل شود.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه توسعه شمالی خطوط ۳ و یک متروی تهران نیز در دستور کار است تا این دو بخش از طریق یک خط به یکدیگر اتصال یابند، تصریح کرد: درحال حاضر این اقدام در فاز مطالعاتی قرار دارد و نمی‌توان به صورت مطمئن اعلام کرد که وضعیت آن چه خواهد شد.
درستی در ادامه اضافه کرد: توسعه جنوبی خط ۳ مترو نیز در دستور کار است اما متولی این اقدام شهرداری اسلامشهر است. آخرین ایستگاه خط ۳ (آزادگان) تا میدان نماز در اسلامشهر ادامه می‌یابد اما اقدامات این پروژه توسط شهرداری اسلامشهر انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه تأمین منابع مالی این پروژه با شهرداری اسلامشهر است، گفت: ایستگاه میدان نماز در انتهای فاز یک متروی تهران، اسلامشهر و در امتداد خط ۳ متروی تهران اجرا می‌شود و طراحی آن از سال ۱۳۹۱  آغاز و در سال ۱۳۹۳ برای اجرا به صورت یکپارچه مانند دیگر ایستگاه‌های خط ۳ متروی تهران مصوب شده است.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه درباره توسعه خطوط ۷ و ۲ متروی تهران بیان کرد: بخش غربی شمال خط ۷ نیز توسعه‌ای به سمت جنب آباد، دانشگاه آزاد علوم تحقیقات و... خواهد داشت. قسمت شرقی خط ۲ تا پایانه شرق ادامه خواهد یافت که عملیات اجرایی آن حداکثر تا چهار ماه (تیر ۱۴۰۱) آینده آغاز خواهد شد.
درستی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد دستگاه TBM در متروی تهران فعال هستند، عنوان کرد: درحال حاضر یک دستگاه TBM (حفار تونل)  برای آغاز عملیات اجرایی در خط ۱۰ مستقر است. یک دستگاه دیگر هم در نیمه جنوبی خط ۶ درحال فعالیت است.
فعالیت ۲ دستگاه TBM در متروی تهران
وی در ادامه اعلام کرد: البته شهرداری اسلامشهر هم برای توسعه جنوبی خط ۳ متروی تهران به میدان نماز، از دستگاه TBM  استفاده می‌کند که در گذشته در خط ۷ مترو فعال بود.
به گفته درستی؛ درحال حاضر ۲ دستگاه TBM از دو پیمانکار مختلف درحال فعالیت در شبکه متروی تهران هستند.
وی درباره وضعیت تأییدیه آزمون‌های فنی یک رام قطار ملی، گفت: تمامی قطعات و تجهیزات ساخته شده برای یک رام قطار ملی، دارای استاندارد هستند. اما تولید انبوه واگن ملی منوط به تأیید فرآیند طراحی و یکپارچه بودن قطعات و در کل قطار است. پیش بینی می‌شود که طی سه ماه آینده اخذ تأییدیه فنی و استانداردهای بین‌المللی از سمت شرکت اروپایی رخ دهد.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از مسیر تأییدیه طی شده است و پس از صحه گذاری کامل شرکت بر استاندارد بودن قطار ملی، تولید انبوه آغاز خواهد شد، افزود: با اخذ تأییدیه استانداردهای بین المللی، یک گام بزرگ در جهت بومی سازی ناوگان قطار برداشته می‌شود. انعقاد قرارداد ۱۱۳ دستگاه واگن با واگن سازی تهران، بر مبنای پروژه قطار ملی و بومی سازی واگن‌ها است.
درستی ضمن اشاره به ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰ با عاملیت بانک شهر، گفت: این مبلغ در تکمیل خطوط ۶ و ۷ استفاده خواهد شد.
بر اساس گزارش سایت شهر، وی در ادامه از پیگیری برای آغاز قرارداد یک فاینانس (تسهیلات مالی خارجی) دیگر برای خرید واگن خبر داد و بیان کرد: شهردار تهران معتقد است که در حوزه نوسازی ناوگان باید جدی‌تر از گذشته فعالیت کنیم. ضمن اینکه کمبود قطار برای ساخت چهار خط جدید متروی پایتخت نیز مرتفع شود.


تاریخ: ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
منبع:
https://www.isna.ir/news/۱۴۰۱۰۱۲۹۱۷۴۳۸

 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه | استانداردهای بین‌المللی | قطار ملی | دستگاه‌های TBM | توسعه محدوده جنوبی خط ۶ |
دفعات مشاهده: 216 بار   |   دفعات چاپ: 47 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 47 queries by YEKTAWEB 4463