[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: ایستگاه مطهری متروی قم ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ::
 | تاریخ ارسال: 1400/4/22 | 

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم:
ایستگاه مطهری متروی قم ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم از پیشرفت فیزیکی ۹۳ و ۸۵ درصدی عملیات احداث ایستگاه‌های میدان مطهری و میدان کشاورز از مرحله نخست خط یک مترو قم خبر داد و گفت: تغییرهای مدیریتی در راس پیمانکاری طرح و ترخیص نشدن برخی تجهیزات از گمرک سبب شد تا اجرای طرح به‌تاخیر بیافتد.



به گزارش روابط عمومی شهرداری قم ، منصور درویشی با اشاره به‌برنامه زمان‌بندی مرحله نخست خط یک مترو قم اظهار داشت: پیش‌ از این قرار بود تست گرم فاز نخست خط یک تا پایان خردادماه سال جاری آغاز شود، اما تغییرهای مدیریتی در راس پیمانکاری طرح و همچنین ترخیص نشدن برخی از تجهیزها از گمرک سبب شد تا این عملیات با تاخیر مواجه شود.
وی در پاسخ به‌این پرسش که آیا ممکن است آغاز تست گرم مرحله نخست خط یک مترو قم باز هم به‌تاخیر بیفتاد خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها بر آن است تا این عملیات تا پایان ۶ ماه نخست سال جاری به‌انجام برسد که البته این امر مشروط به‌تکمیل پُست برق و همچنین ترخیص برخی تجهیزهای خارجی خریداری‌شده از گمرک است.
مدیرعامل قطار شهری قم افزود: بنابراین اگر این مقدمات فراهم نشود، آغاز تست گرم فاز نخست خط یک مترو قم عملا به ۶ ماه دوم سال جاری موکول خواهد شد.
وی همچنین درباره پیشرفت فیزیکی ۲ ایستگاه میدان مطهری و ایستگاه میدان کشاورز یادآور شد: این ۲ ایستگاه، تنها ایستگاه‌های مسافرگیر مرحله نخست خط یک مترو قم خواهند بود که خوشبختانه و در حال حاضر در مراحل پایانی تکمیل آن‌ها قرار داریم، با این توضیح که ایستگاه میدان مطهری ۹۳ و ایستگاه میدان کشاورز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.
درویشی در پاسخ به‌سوال دیگری درباره پیش‌بینی زمان بهره‌برداری از کل خط یک مترو قم تصریح کرد: در حال حاضر و بر اساس شرایط موجود و برخی چالش‌های بر سر راه این طرح، نمی‌توان به‌این سئوال پاسخ گفت، ضمن آنکه برنامه‌ریزی‌ها برای بهره‌برداری از مرحله بعدی خط یک مترو قم پس از افتتاح مرحله نخست انجام خواهد شد.
مدیرعامل قطار شهری قم درعین‌ حال درباره چالش‌های فراروی طرح قطار شهری قم بیان کرد: مسائل مربوط به‌پیمانکاری طرح، مباحث قراردادی و همچنین دشوار بودن خریداری و تامین تجهیزهای ضروری خارجی و عملیات ترخیص آن‌ها از گمرک، بخشی از چالش‌های پیش روی ما در طرح قطار شهری قم است.
عملیات اجرایی ساخت خط A متروی شهر قم در نیمه دوم سال ۸۸ با اعتباری بالغ‌ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز شد، راه‌اندازی خط متروی قم به ۲ مرحله تقسیم‌بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان شهید مطهری تا ایستگاه مسجد جمکران راه‌اندازی می‌شود.


تاریخ: ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
منبع:
https://www.irna.ir/news/۸۴۴۰۰۶۷۵

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرعامل سازمان قطار شهری قم | مرحله نخست خط یک مترو قم | قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا |
دفعات مشاهده: 407 بار   |   دفعات چاپ: 125 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.38 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645