[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: واریانت چشمه شیرین نقاط حادثه خیز جاده ایلام - دره شهر را حذف می کند ::
 | تاریخ ارسال: 1400/1/23 | 

واریانت چشمه شیرین نقاط حادثه خیز جاده ایلام - دره شهر را حذف می کند
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از پیشرفت ۵۰ درصدی واریانت چشمه شیرین خبر داد و گفت: با تکمیل و بهره برداری از این مسیر ارتباطی نقاط پرحادثه و پیچ های خطرناک جاده ایلام - بدره - دره شهر حذف خواهند شد.



عبدالله بهادری روز یکشنبه در بازدید از پروژه واریانت چشمه شیرین اظهار داشت: محور ایلام- دره شهر- پل دختر یکی از محورهای مهم استان به جهت ارتباط ایلام با استان های لرستان و خوزستان محسوب می شود.
وی در خصوص وضعیت اجرایی این پروژه راهسازی گفت: این واریانت به صورت چهار بانده(بزرگراه) به طول هفت کیلومتر در حال اجرا است که تا کنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه چهار خطه ورودی شهر دره شهر خبر داد و گفت: این پروژه به طول ۱۲ کیلومتر و احداث ۱۴ دستگاه پل در این مسیر با قراردادی افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.
بهادری علت کند بودن روند اجرای این پروژه را وجود معارضان از جمله خطوط انتقال آب ، گاز و برق و ارتباطات و فیبرنوری عنوان کرد و یادآور شد: با پیگیری های متعدد این موانع نیز در حال برطرف شدن هستند و روند اجرای پروژه به زودی شتاب خواهد گرفت.
وی به احداث واریانت وحدت آباد شهر دره شهر نیز اشاره کرد و گفت: این طرح به طول یک و نیم کیلومتر جهت حذف پیچ های خطرناک و پر حادثه با قرارداد ۶۰ میلیارد ریال در حال احداث است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: این طرح نیز معارضان محلی دارد که با رفع آن عملیات اجرایی تسریع خواهد شد.
بهادری از مراحل پایانی طرح راهسازی سیروان - بدره ( قاضی خان- بدره) بیان کرد: طول جاده قاضی خان - بدره ۱۳ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن در محدوده شهرستان سیروان و هفت کیلومتر در شهرستان بدره است.
وی افزود: این پروژه به دلیل پستی و بلندی های شدید و همچنین وجود رودخانه ها و ارتفاعات کوهستانی یکی از پرهزینه ترین پروژه‌های راهسازی استان محسوب می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: بهره‌برداری از این پروژه عظیم می تواند علاوه بر خارج شدن سیروان از بن بست و اتصال آن به بدره، مسیر شهرستان های چرداول و سیروان به بدره، دره شهر و آبدانان را نیز بیش از ۸۰ کیلومتر کاهش دهد.
بهادری در مورد آخرین وضعیت احداث این محور گفت: طول کل محور ۱۳ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن از سمت شهرستان سیروان قبلاً تکمیل شده و حجم عملیات راه سازی در هفت کیلومتر بعدی با توجه به وضعیت کوهستانی و رودخانه بزرگی که در مسیر قرار دارد بسیار زیاد بود که برای اجرای آن یک تونل به طول ۲۰۰ متر حفاری و تکمیل شد،
وی تاکید کرد: پل بزرگ جابر در این مسیر با هشت دهنه ۲۰ متری به پایان رسیده ، حدود ۲۰ پل دیگر در مسیر احداث و تا ۲ ماه آینده عملیات آسفالت و ایمن سازی مسیر به پایان خواهد رسید و تردد در این محور برقرار خواهد شد.


تاریخ: ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
منبع:
https://www.irna.ir/news/۸۴۲۹۰۹۸۶

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام | واریانت چشمه شیرین | جاده ایلام - دره شهر | حفاری تونل |
دفعات مشاهده: 542 بار   |   دفعات چاپ: 190 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.26 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645