[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1396/12/24 | 

استاندار تهران: احداث یک کیلومتر مترو در تهران 220 میلیارد تومان هزینه دارد
استاندار تهران گفت: طبق برآوردهای کارشناسی احداث یک کیلومتر مترو در شهر تهران 220 میلیارد تومان هزینه دارد.


 
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین مقیمی روز یکشنبه در نشست مشترک خود با رئیس هیات مدیره ، مدیرعامل و مدیران شرکت بهره برداری مترو تهران اظهار کرد: در نگاه اول شاید هزینه احداث یک کیلومتر مترو بسیار سنگین به نظر برسد ولی وقتی حجم خدمات ارائه شده از سوی مترو تهران به مردم را مشاهده می کنیم متوجه خواهیم شد که این عدد در مقابل کاهش آلودگی هوا و کاستن حجم ترافیک شهری ناچیز است.
وی از تخصیص اعتبار دو میلیارد یورویی و تسهیلات پنج و نیم میلیارد تومانی در بودجه سال آینده به مترو و قطار شهری خبر داد و افزود: امسال در مجلس ٢ میلیارد یورو به امر توسعه و ساخت قطار شهری تخصیص داده شده که در قالب استفاده از منابع فاینانس تأمین می شود.
استاندار تهران ادامه داد: همچنین در بودجه سال بعد به میزان 5.5 میلیارد تومان تسهیلات به امر گسترش خطوط ریلی شهری تخصیص داده شده که از میزان ٥٠ درصد به عهده شهرداری ها و 50 درصد هم تکلیف دولت است.
وی با بیان این نکته که طبق قانون جامع حمل و نقل تاکنون باید ٤٣٠ کیلومتر قطار شهری و اکسپرس حومه ای در شهر و استان تهران ایجاد می شد خاطرنشان کرد: تاکنون ٢٠٩ کیلومتر خط ریلی در شهر تهران احداث شده و حدود ٥٠ درصد از برنامه جامع حمل و نقل در استان تهران محقق خواهد شد.
رئیس شورای حمل و نقل و ترافیک استان تهران نقش تعیین کننده گسترش خطوط قطار شهری را در کاهش میزان بار ترافیک و آلودگی هوا در شهر و استان تهران را بسیار اثرگذار دانست و افزود: مترو و قطار حومه ای با در نظر گرفتن حجم انبوه مسافر ورودی به شهر و استان تهران در کاهش حجم بار ترافیک و آلودگی هوای شهر و استان تهران بسیار تعیین کننده است.
وی تصریح کرد: در خصوص قطار حومه ای اسلامشهر خیلی مشکلات جدی وجود ندارد و تلاش می کنیم که ایستگاه مترو آزادگان را تا ابتدای شهرستان اسلامشهر که به طول ٨ کیلومتر است از طریق قطار تبادلی متصل کنیم.

ابر شهر تهران نیازمند حمایت های بیشتر از حمل و نقل ریلی درون شهری
همچنین در این نشست مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: از زمانی که مترو در شهر تهران کار خود را آغاز کرد 19 سال می گذرد و با توجه به اینکه اکنون این ناوگان حمل و نقل ریلی گسترش زیادی یافته اما هنوز با آنچه که باید فاصله داریم.
جعفر ربیعی با تأکید بر اینکه تهران به دلیل جمعیت و وسعت بالایی که دارد جز ابرشهرهای جهان محسوب می‌شود افزود: بر اساس طرح جامع ریلی تهران، باید 430 کیلومتر مترو داشته باشیم اما الان تنها 209 کیلومتر از آن راه افتاده است.
وی ادامه داد: ساخت مترو سرمایه گذاری بالایی نیاز دارد و هرچه تعلل کنیم سرمایه مورد نیاز هم افزایش می‌یابد.
ربیعی خاطرنشان کرد: در سال 1387 ساخت هر کیلومتر مترو در حدود 50 میلیارد تومان هزینه نیاز داشت و اکنون ساخت هر کیلومتر نیازمند 220 میلیارد تومان است که در آن زمان پروژه بزرگراه صدر با هزینه اولیه 2 هزار و 500 میلیارد تومان اجرایی شد که می‌توانستیم با آن هزینه 2 خط مترو بسازیم.
وی با اشاره به اینکه در بودجه و قوانین جاری حمایت از مترو دیده شده است افزود: مشکل ما در تخصیص بودجه است و باید بگویم که انصافاً شهرداری در سالهای گذشته فارغ از اینکه چه کسی مسئول آن بوده است سهم زیادی در گسترش و تأمین هزینه های بهره برداری از متروی تهران را بردوش کشیده و حمایت های دولتی کمتر بوده است.

تاریخ: 96/12/21
منبع:
http://www.irna.ir/fa/NewsPrint.aspx?ID=82859094

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: استاندار | تهران | احداث | مترو | هزینه |
دفعات مشاهده: 1114 بار   |   دفعات چاپ: 110 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.58 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645