انجمن تونل ایران- اخبار خبرگزاری ها
۱۸۰ متر از تونل خط چهار قطار شهری حفاری و سگمنت گذاری شده است

حذف تصاویر و رنگ‌ها  | تاریخ ارسال: 1400/4/18 | 

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد؛
۱۸۰ متر از تونل خط چهار قطار شهری حفاری و سگمنت گذاری شده است
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: طی یک ماه گذشته بیش از ۱۸۰ متر از تونل خط چهار قطار شهری مشهد حفاری و سگمنت گذاری شده است.



 کیانوش کیامرز با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این شرکت طی چهار سال گذشته، افزود: یکی از بزرگترین اقداماتی که طی چهار سال گذشته انجام شد، اتصال خط دو به یک قطار شهری با هزینه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان بود که با حضور رییس جمهور سال ۹۷ افتتاح شد.
وی با بیان اینکه در سال ۹۸ نیز ایستگاه شهید کاوه خط دو قطار شهری مشهد با هزینه حدود ۱۱۵ میلیارد تومان اجرا و به بهره برداری رسید، اظهارکرد: همچنین درادامه فعالیت های عمرانی در خط دو ایستگاه الندشت نیز با هزینه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ احداث و وارد چرخه مسافرگیری شد.
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد تصریح کرد: در ادامه نیز ایستگاه کوهسنگی به عنوان یکی از ایستگاه های مهم خط دو قطار شهری با هزینه ۱۴۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ احداث و به بهره برداری رسید.
کیامرز ادامه داد: پس از راه اندازی و بهره برداری ایستگاه های اصلی باقی مانده از خط دو قطار شهری در سال ۹۸ شروع به احداث دسترسی دوم این ایستگاه در سال ۹۹ کردیم که بر این اساس دسترسی دوم ایستگاه کوهسنگی با مبلغ ۳۰ میلیارد تومان، دسترسی سوم ایستگاه شهید کاوه با هزینه ۲۳ میلیارد تومان و دسترسی دوم ایستگاه سعدی نیز که یکی از زیباترین ایستگاه های شهر است با ۶۲ میلیارد تومان افتتاح و وارد چرخه مسافرگیری شد.
وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده شرکت قطار شهری در سال ۱۴۰۰ نیز خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های ما برای سال جاری، تکمیل دپوی خط دو است که برای اینکار به دنبال تامین منابع مورد نیاز هستیم.
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد افزود: همچنین تکمیل و بهره برداری از ایستگاه سلامت خط دو نیز یکی دیگر از برنامه های است که در حال حاضر عملیات بتن ریزی سقف آن انجام شده است و به دنبال آن هستیم تا پایان سال ۱۴۰۰ این ایستگاه را وارد چرخه مسافرگیری کنیم.
کیامرز اضافه کرد: در مجموع برای تکمیل خط دو قطار شهری طی چهار سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه های شرکت قطار شهری در ۱۴۰۰ تکمیل ساختمان مرکز فرمان خطوط قطار شهری است، اظهارکرد: در حال حاضر اسکلت این ساختمان تکمیل شده است و در صورت تامین منابع مورد نیاز، نازک کاری و تجهیز آن را در سال جاری انجام خواهیم داد.
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد به اقدامات انجام شده در خط سه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: از سال ۹۶ تا کنون ۱۴ کیلومتر از حفاری خط سه قطار شهری مشهد توسط دو دستگاه حفار انجام شده است و در کنار انجام عملیات حفاری و سگمنت گذاری تونل خط سه ۹۰۰ میلیارد تومان برای احداث سازه های جانبی این خط هزینه شده است.
کیامرز ادامه داد: همچنین از قرارداد جدید احداث دسترسی و معماری ایستگاه های خط سه ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که تا کنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی گفت: در مجموع برای احداث خط سه قطار شهری مشهد تا کنون ۲۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد به اقدامات انجام شده برای احداث خط چهار قطار شهری اشاره کرد و افزود: برای احداث خط چهار در سال ۹۹ زمین مورد نیاز جهت ایجاد شفت ورودی دستگاه حفار تامین و شفت ورودی در منطقه مهرمادر خواجه ربیع ایجاد و دستگاه حفار با شکستن رکورد کشوری ظرف۴۵ روز به محل حفاری منتقل و ظرف ۴۰ روز مونتاژ شد.
کیامرز تصریح کرد: عملیات حفاری خط چهار قطار شهری مشهد، خرداد ماه سال جاری آغاز و تا کنون ۱۸۰ متر تونل خط چهار حفاری و سگمنت گذاری شده است.
وی با بیان اینکه تا کنون ۱۵۰ میلیارد تومان برای اجرای خط چهار قطار شهری و در مجموع بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای خطوط قطار شهری مشهد طی چهارسال گذشته هزینه شده است، اظهارکرد: امیدواریم در دوره های بعد بتوانیم این رکورد را بشکنیم و هزینه های بیشتری را برای سرعت بخشیدن به احداث خطوط قطار شهری انجام دهیم.
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد ادامه داد: در مجموع از سال ۱۳۷۹ تا کنون ۷۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث خطوط قطار شهری مشهد هزینه شده است که ۴۵۰۰میلیارد تومان از این مبلغ طی چهار سال گذشته بوده است.

تاریخ: ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
منبع:
https://jamejamonline.ir/fa/news/۱۳۲۵۱۶۸

نشانی مطلب در وبگاه انجمن تونل ایران:
http://irta.ir/find-1.63.3671.fa.html
برگشت به اصل مطلب