انجمن تونل ایران- اخبار خبرگزاری ها
اجرای خط پایانی پروژه راه آهن میانه- تبریز به صورت زیر زمینی

حذف تصاویر و رنگ‌ها  | تاریخ ارسال: 1397/8/14 | 
در جلسه شورای شهر تبریز عنوان شد؛
اجرای خط پایانی پروژه راه آهن میانه- تبریز به صورت زیر زمینی

  

با تصویب بیشتر اعضای شورای تبریز خط پایانی پروژه راه آهن میانه- تبریز به صورت زیر زمینی اجرا می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، جلسه علنی شورای شهر تبریز ظهر امروز یک شنبه در عمارت ساعت شهرداری تبریز برگزار شد.در این جلسه طرح دو فوریتی پیشنهادی سازمان قطار شهری برای اجرای زیرزمینی قطعه آخر از راه آهن دوخطه تبریز - میانه را با اکثریت آرا تصویب کردند. این فاز در داخل شهر تبریز به صورت زیرزمینی اجرا می شود.
گفتنی است پروژه راه ‌آهن دوخطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه ‌آهن تهران - تبریز شروع و با گذر از شهرهای ترکمنچای، بستان ‌آباد و ائل گلی تبریز به ایستگاه راه آهن تبریز متصل می‌ شود.
عبور خط آهن از محدوده شهری تبریز تبعات منفی درپی دارد
شهردار تبریز در این خصوص با اشاره به تبعات منفی عبور خط آهن از محدوده شهری گفت: پروژه جدید خط آهن تبریز - میانه مانع توسعه تبریز شده و بحران حاشیه نشینی را در پی دارد.
ایرج شهین باهر گفت: بدون شک خط آهن دو خطه تبریز - میانه در جنوب تبریز، ضمن جلوگیری از توسعه شهر باعث ایجاد حاشیه ‌نشینی و ساخت خانه ‌های غیرمجاز می شود.
شهین‌باهر ادامه داد: این طرح پروژه‌ای بزرگ است که در شورای چهارم نیز مطرح شده بود. توسعه تبریز به سمت جنوب شهر است و ناخواسته باید شهر را به آن سمت گسترش دهیم.
مسعودی ‌ریحان عضو شورای شهر تبریز نیز در این خصوص گفت: مجری این طرح شهرداری نیست و اینکه برای مجری طرح تعیین تکلیف کنیم ممکن است زمان کار را افزایش دهد اما بهتر است جلسه‌ای برگزار کنیم و آنها را قانع کنیم.
پروژه خط آخر راه آهن میانه- تبریز باید زیرزمینی اجرا شود
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز در این خصوص گفت: پروژه خط آخر راه آهن میانه- تبریز باید زیرزمینی اجرا شود.
محمد اشرف نیا ادامه داد: موضوع قطار میانه- تبریز در دو خط به سال های گذشته برمی‌گردد که قطعه ۱۰ در داخل شهر است و قرار شد این خط زیرزمینی اجرا شود.
وی ابراز داشت: در اطراف اتوبان شهید کسایی ۲۵ متر خاکریزی برای بالا آمدن قطار شهری شده که ممکن است باعث حوادث عجیبی شود.عضو شورای شهر تبریز افزود: خط پیشنهادی این کمیسیون از منطقه خاوران وارد تبریز و در ضلع جنوبی امتداد اتوبان شهید کسایی ادامه می یابد و در تونلی به طول ۹ کیلومتر در ترمینال با قطار شهری تبریز متصل و در نهایت به ایستگاه فعلی راه آهن می رسد.
اشرف نیا ادامه داد: شورای اسلامی تبریز باید مانع از رو زمینی کار شدن این طرح شده و جلوی هزینه های گزاف و اثرات مضر اجرای آن را بگیرد.
در ادامه دو فوریت این طرح با اکثریت رای اعضای شورای شهر تبریز به تصویب رسید.

تاریخ: 97/08/13
منبع:
https://www.mehrnews.com/news/4449802/

 
نشانی مطلب در وبگاه انجمن تونل ایران:
http://irta.ir/find-1.63.2341.fa.html
برگشت به اصل مطلب