انجمن تونل ایران- اخبار خبرگزاری ها
خبر

حذف تصاویر و رنگ‌ها  | تاریخ ارسال: 1396/5/5 | 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه مطرح کرد؛
سود بالای ساخت آزادراه/ پیشرفت ۸۷ درصدی بزرگترین تونل ۳ خطه


AWT IMAGE


معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با توجه به تمایل دولت ایران برای ساخت آزادراه‌ها و سوددهی بالای سرمایه‌گذاری در این حوزه، زمینه‌های سرمایه گذاری خارجی در این بخش فراهم است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز گروهی از مدیران یک شرکت دولتی چین در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی به منظور همکاری در پروژه‌های زیرساختی ایران اعلام آمادگی کردند.
خیرالله خادمی در این دیدار ضمن تشریح فعالیت‌های ایران در حوزه آزادراهی و توسعه  شبکه ریلی از آمادگی همکاری با شرکت‌های خارجی به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: در حال حاضر فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت شرکت‌های خارجی در توسعه زیرساخت‌های ایران فراهم شده است و اخذ مجوزهای لازم و تضمین سود در این حوزه از سوی دولت ایران پشتیبانی می‌شود.
وی توسعه شبکه جاده‌ای با اولویت آزادراهی را از سیاست‌های مهم برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر تمرکز ما توسعه و تکمیل کریدورهای مهم و ترانزیتی بین‌المللی از طریق توسعه شبکه آزادراهی است و این فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در این حوزه برای شرکت‌های خارجی فراهم آورده است.
خادمی افزود:‌ همکاری با شرکت‌های ایرانی نیز اطمینان شما را برای تضمین این همکاری بیشتر خواهد کرد.
در پایان این جلسه نماینده شرکت چینی از تمایل  برای این همکاری‌ها خبر داد و ایران را موقعیت ممتازی برای سرمایه‌گذاری چینی‌ها به ویژه در منطقه خاورمیانه برشمرد.
ثبت رکورد عملیات لاینینگ در تونل سه‌خطه آزادراه اراک ـ خرم‌آباد
خادمی آزادراه اراک ـ خرم‌آباد را یکی از کریدورهای مهم کشور دانست که موجب اتصال آزادراه اراک ـ سلفچگان ـ ساوه و آزادراه خرم‌آباد ـ پل زال می شود و افزود:‌ این آزادراه همچنین موجب گشایش گره‌های ترافیکی در محدوده‌ شهرهایی چون اراک، بروجرد و خرم‌آباد می‌شود و تداخل ترافیک درون شهری و برون شهری در محور اراک ـ خرم‌آباد را نیز برطرف می‌کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اولین و بزرگترین تونل سه خطه آزادراهی کشور در این مسیر یادآور شد: تونل پونه نقش میانبر مسیر بروجرد به خرم‌آباد را ایفا می‌کند و مسیر فعلی به طول ۱۰۰ کیلومتر را به ۵۸ کیلومتر کاهش می‌دهد.
خادمی با تأکید بر کوهستانی بودن مسیر این آزادراه عنوان کرد:‌ به دلیل کوهستانی بودن مسیر حدود ۷۰ درصد این آزادراه نیاز به خط کندرو دارد که در طراحی آن برنامه‌ریزی شد تا این مسیر کندرو در داخل تونل نیز امتداد پیدا کند و بر همین اساس این تونل ۶ خطه شامل ۳ خط رفت و سه خط برگشت است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پیشرفت فیزیکی تونل را ۸۷ درصد اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: با توجه به کوهستانی بودن مسیر و سخت بودن عملیلات اجرایی در این منطقه با پشتکار و برنامه‌ریزی طی ۲۴ ماه حفاری‌ها کامل شده و در مرحله تحکیمات از جمله لاینینگ قرار داریم.
وی در خصوص عملیات لاینینگ این تونل افزود: لاینینگ ۱۸۰ متر با قالب ۱۰ متری در یک ماه موجب ثبت رکوردی ویژه در کشور شد.


 

تاریخ: 96/05/03
منبع:
http://www.mehrnews.com/news/4039334

نشانی مطلب در وبگاه انجمن تونل ایران:
http://irta.ir/find-1.63.1610.fa.html
برگشت به اصل مطلب