| 
			 | 
			
  
	| 
	 | 
   
  
	
	
  		
    		
			انجمن تونل ایران- اخبار خبرگزاری ها
			 
			 | 
  		 
  		
    		
			خبر
			 
			 
			 | 
  		 
	 
	 | 
   
						
							
							   
								
								| حذف تصاویر و رنگها  | تاریخ ارسال: 1393/5/28 |   | 
								 
								
						  			راهاندازی خط دو مترو اصفهان نیاز به نظرات کارشناسی ملی و جهانی دارد هیاتی از پیشکسوتان سازمان میراثفرهنگی بههمراه نماینده و مدیر کل فنی استانداری اصفهان درحالی قرار است به بررسی فعالیتهای مطالعاتی و پژوهشی خط یک مترو اصفهان بپردازند که بهگفته معاون میراثفرهنگی کشور، راهاندازی خط دو مترو اصفهان نیاز به نظرات کارشناسی ملی و جهانی دارد خبرگزاری میراثفرهنگی ـ گروه میراثفرهنگی ـ معاون میراثفرهنگی کشور پس از جلساتی که درخصوص راهاندازی خط یک مترو اصفهان و مباحث مربوط به خط دو مترو با تعدادی از مسئولان شهری و کارشناسان میراثفرهنگی استان اصفهان برگزار کرد به این نتیجه رسید که راه اندازی خط دو مترو اصفهان نیاز به نظرات کارشناسی ملی و جهانی دارد.  «محمد حسن طالبیان» درخصوص آخرین وضعیت مترو یک و دو اصفهان به  CHNگفت:« در رابطه با موضوعات مربوط به خط یک مترو اصفهان پیشتر شورای بینالمللی بناهای تاریخی (ایکوموس) نظرات مختلفی را مطرح کرده بود و نحوه اجرا و راهاندازی این خط مورد اختلاف بسیاری از کارشناسان بود».  بهگفته معاون میراثفرهنگی، اما هماکنون یک هیاتی از پیشکسوتان میراثفرهنگی سازمان و مجموعه اداره میراثفرهنگی استان بههمراه نماینده مترو و مدیر کل فنی استانداری تشکیل شده تا جزییات خط یک مترو با اقدامات مطالعاتی و پژوهشی پژوهشگران مورد بررسی قرار گیرد. طابیان معتقد است، موضوعات مربوط به میراثجهانی باید یک روال منسجم و مناسبی را حفظ کند بهگونهای که هر تغییری در عرصه و حرایم میراثجهانی لازم است با استعلام از یونسکو و ایکوموس صورت بگیرد.  او گفت: در رابطه با راهاندازی خط دو مترو اصفهان نیز تاکید کرد، خط 2 مترو اصفهان باید فرآیندهای قانونی خود را طی کند و فرآیند اجرای آن به یونسکو گزارش داده شود و قبل از ارائه طرح اجرایی باید نظر کارشناسی ملی و جهانی تایید شود چراکه هر تغییری بدون مشاوره با کارشناسان سبب میشود که آثار جهانی با مشکلات عدیدهای مواجه شوند.  سالهاست بحث عبور مترو در اصفهان در محور متقاطع شمالی ـ جنوبی و شرقی ـ غربی نظر و دیدگاههای متفاوتی را بهدنبال داشته است. پیشتر کارشناسان شورای عالی ترافیک تاکید کرده بودند که میراثفرهنگی به جای جنجالسازی مسیر جایگزین پیشنهاد کند تا مانع از این اتفاق شود. میراثفرهنگی -26-05-93 | 
								 
							   
							 | 
						 
						
							 | 
						 
  
 
	
  		
    		
			نشانی مطلب در وبگاه انجمن تونل ایران:
			 
			http://irta.ir/find-1.63.157.fa.html
			 
			برگشت به اصل مطلب
			 | 
  		 
	 
 |    |