[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
تسهیلات پایگاه::
کنفرانسهای تونل::
تماس با ما::
::
اخبار
..
نهادهای وابسته

انجمن بین المللی تونل (ITA)

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: لغو مجمع عمومی
:: برگزاری نهمین مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده در نوبت دوم
..
:: دومین وبینار کارگروه طراحی و ساخت شفت ITA ::
 | تاریخ ارسال: 1398/10/17 | 
دومین وبینار کارگروه "طراحی و ساخت شفت انجمن بین المللی تونل و فضاهای زیرزمینی"
 
​در پی هماهنگیهای انجام شده با انجمن بین المللی تونل، دومین جلسه سخنرانی علمی-کاربردی کارگروه "طراحی و ساخت شفت" با موضوع "طراحی و اجرای پوشش بتنی شفتهای عمیق در انگلستان" توسط آقای دکتر آلن آلود در روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ۹۸ ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران به صورت آنلاین ارائه گردید.  
 
برای دریافت فایل ارائه این وبینار بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

دانلود فایل دومین وبینار کارگروه طراحی و ساخت شفت انجمن بین المللی تونل

دفعات مشاهده: 1426 بار   |   دفعات چاپ: 152 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: اولین وبینار کارگروه "طراحی و ساخت شفت انجمن بین المللی تونل و فضاهای زیرزمینی" ::
 | تاریخ ارسال: 1398/9/30 | 
اولین وبینار کارگروه "طراحی و ساخت شفت انجمن بین المللی تونل و فضاهای زیرزمینی"

​در پی هماهنگیهای انجام شده با انجمن بین المللی تونل، نخستین جلسه سخنرانی علمی-کاربردی کارگروه "طراحی و ساخت شفت" با موضوع "حفاری مکانیزه شفت" در روز چهارشنبه ۲ بهمن ۹۸ ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران به صورت آنلاین برگزار  شد.

برای دریافت فایل ارائه این وبینار بر روی لینک زیر کلیک نمایید:
دفعات مشاهده: 1413 بار   |   دفعات چاپ: 138 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: سیزدهمین کنفرانس تونل ::
 | تاریخ ارسال: 1398/9/23 | 

سیزدهمین کنفرانس تونل ایران - 28 و 29 آبان ماه 1398 - هتل المپیک تهران

سیزدهمین کنفرانس تونل ایران به همراه نمایشگاه جانبی کنفرانس با موضوع " افق های جدید در تونلسازی" با هدف زمینه ‎سازی برای تبادل و ارتقای دانش تونل‎سازی در روزهای 28 و 29 آبان ماه سال جاری با محورهای اصلی تحقیق، توسعه و نوآوری، مبانی شناسایی و طراحی، فن آوری‎های ساخت و بهره‎برداری و نیز تأکید بر نقش کلیدی تونلسازی در زمینه‌هایی همچون محیط زیست و اقتصاد با حضور آقایان «مهندس محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی، «دکتر سعید محمد» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، «دکتر خیراله خادمی» معاون وزیر و مدیرعامل شرکت توسعه و ساخت زیربناهای حمل و نقل کشور، هیات مدیره انجمن تونل ایران و کارشناسان و صاحب‌نظران صنعت تونل و به همراه اصحاب رسانه در هتل المپیک تهران برگزار گردید.

​بیانیه پایانی کنفرانس

یک بار دیگر توفیق حاصل شد تا ما به عنوان نمایندگان شما در انجمن تونل، یک همایش بزرگ را با حضور همه شما عزیزان برگزار کنیم. خدا رو شاکریم که علیرغم همه سختی ها و دشواریهای اقتصادی موجود موفق شدیم این مهم را به سرانجام برسانیم.
اعضای هیئت مدیره انجمن تونل ایران بر خود واجب می دانند که از حضور پرشور همه دوستداران صنعت تونل، در این همایش علمی دوسالانه تشکر نمایند. همایشی که با یاری خداوند منان و همت همه دوستان و همکاران ما در ادوار مختلف انجمن  هر دو سال یک بار به صورت منظم برگزار شده است. بدون شک بدون همکاری صمیمانه کلیه عزیزانی که با حمایت های مادی، معنوی و علمی خود ما را یاری نمودند، برگزاری چنین رویداد علمی بزرگی امکانپذیر نبود. 
در کنفرانس امسال شعار کنفرانس "افق های جدید در تونلسازی" انتخاب شد. هدف از این انتخاب این بود که ضرورت بهره گیری از تکنولوژیها و روشهای نو در صنعت تونلسازی را گوشزد نماییم و صنعتگران عزیز را  تشویق کنیم که با توجه به وضعیت خاص کشور به دنبال روشها و فناوریهای نو برای حل مشکلات تونلسازی کشور و رفع کاستیهای این صنعت با تکیه بر توان داخلی باشند. در همین راستا نشستهای تخصصی و کارگاههای آموزشی تدارک دیده شد که همین دیدگاه رو دنبال می نمودند.
در کنفرانس امسال حدود 200 مقاله دریافت شد که از میان آنها حدود 70 مقاله برتر برای ارائه شفاهی در سه سالن و 30 مقاله هم برای ارائه به صورت پوستر انتخاب شدند. بسیار شایسته است که از کمیته علمی و کمیته داوران این کنفرانس که علاوه بر برنامه ریزی علمی کنفرانس، زحمت داوری و انتخاب مقالات برتر را نیز بر عهده داشتند، سپاسگزاری و قدردانی نماییم.
امسال علاوه بر مقالات علمی، سخنرانیهای گرانقدر وزیر محترم راه و شهرسازی، فرمانده محترم قرارگاه خاتم الانبیاء و مدیر عامل محترم شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سخنرانیهای کلیدی و محوری مفیدی نیز توسط افراد برجسته صنعت تونل ایران ارائه شد. این سخنرانیها طیف وسیعی از موضوعات تونلسازی از جمله مباحث مربوط به تونلسازی شهری، حفاری مکانیزه، مباحث مالی و قراردادی تونلها، مدیریت ریسک و مطالعات ژئوتکنیکی و ... را دربرمی گرفت. برخی از نکات مهم این سخنرانیها که می توانند به عنوان افق های جدید در صنعت تونلسازی کشور مطرح باشند، در زیر مورد اشاره قرار گرفته است:

  • لزوم حفاری تونلهای بلند در پروژه های ریلی و جاده ای به منظور جلوگیری از حفر ترانشه های بلند مخاطره آمیز و تخریب محیط زیست؛
  • ضرورت بهره گیری از تکنولوژی های نو و روشهای مکانیزه در ساخت تونلهای حمل و نقل کشور؛
  • لزوم طراحی تونلها در پروژه های آتی بر اساس شرایط فعلی کشور و ماشین آلات و تجهیزات موجود در کشور؛ 
  • تشویق پیمانکاران به استفاده از تجهیزات و ماشین آلات تونلسازی ساخت داخل؛
  • تشویق سازندگان به استفاده از تکنولوژی روز و نوآوری در ساخت تجهیزات؛
  • لزوم تسهیل ساز و کار استفاده از سرمایه گذاری های خصوصی در تامین مالی پروژه ها در دوران بحران و رکود اقتصادی؛
  • ضرورت تأسیس مراکز پژوهشی مدرن با کمک نهادهای دولتی و غیردولتی از جمله تأسیس مرکز فناوریهای زیرزمینی برای انجام پژوهشهای کاربردی و مؤثر در صنعت تونل؛
  • ضرورت توجه بیشتر به معادن زیرزمینی در راستای طراحی و اجرای بهینه تونلها و فضاهای زیرزمینی معدنی و همچنین لزوم استفاده از تکنولوژیهای نو مانند ماشینهای حفر تونل در معادن و تشویق معدنکاران به زیرزمینی کردن معادنی که از این پتانسیل برخوردار هستند؛
  • ضرورت توجه به پروژه های ذخیره سازی نفت و گاز با توجه به شرایط تحریم اقتصادی کشور؛
  • لزوم استفاده از ظرفیت فضاهای زیرزمینی با کاربردهای مختلف به منظور مقابله با آثار تغییر اقلیم و گرمایش زمین؛
  • ضرورت تهیه دستورالعمل های بومی برای طراحی و اجرای تونلها و همچنین تهیه فهرست بهای تونلسازی توسط سازمانها و ارگانهای ذیربط؛
  • ضرورت تدوین آیین نامه ها و ضوابط زیست محیطی تونلها برای جلوگیری از چالشهای زیست محیطی پروژه های تونلسازی؛
  • لزوم توجه بیشتر به مطالعات زمین شناسی، ژئوتکنیکی و زیست محیطی استاندارد و تأکید بر بهینه سازی طراحیها بر اساس نتایج این مطالعات؛
  • بهره گیری از روشهای مدرن مدیریت برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه ها و ایجاد تأخیر در پروژه های تونلسازی با اهمیت دادن به مطالعات شناسایی و مدیریت ریسک در پروژه؛

 تقدیر از پیشکسوتان صنعت تونلسازی که جایگاه کنونی تونلسازی کشور مدیون زحمات آنهاست از دیگر برنامه های کنفرانس امسال بود. در اختتامیه کنفرانس از دو تن از با تجربه ترین افراد تونلسازی کشور جناب آقایان مهندس ابوالقاسم مظفری و مهندس علی طاهری به نمایندگی از همه پیشکسوتان تقدیر به عمل آمد. برای ایشان و همه پیشکسوتان آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون داریم.
در پایان آرزو می کنم این همایش برای همه ما دانشگاهیان و صنعتگران مفید بوده باشد و همگی باهم توانسته باشیم یک گام مؤثر در حرکت رو به جلوی صنعت تونلسازی کشور برداریم.
 

دکتر جعفر حسن پور
دبیر کنفرانس

دفعات مشاهده: 1320 بار   |   دفعات چاپ: 130 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: وزیر راه و شهرسازی: ۵۳۰ کیلومتر تونل در دست ساخت و طراحی است ::
 | تاریخ ارسال: 1398/8/30 | 

وزیر راه و شهرسازی: ۵۳۰ کیلومتر تونل در دست ساخت و طراحی است/ رشد ۵۰ درصدی ساخت تونل در کشور

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران در شرایطی قرار دارد که سیستم جغرافیایی، کوهستانی بودن و تمرکز جمعیت کشور در غرب و شمال کوهستانی، ایجاب می‌کند دسترسی‌های آسان، ایمن و سریع را بیش از پیش فراهم کنیم.
به گزارش ایلنا و به نقل از  وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی با حضور در سیزدهمین کنفرانس تونل که به همت انجمن تونل ایران امروز در هتل المپیک تهران برگزار شد، اظهار داشت:‌ ایران در شرایطی قرار دارد که سیستم جغرافیایی، کوهستانی بودن و تمرکز جمعیت کشور در غرب و شمال کوهستانی، ایجاب می‌کند دسترسی‌های آسان، ایمن و سریع را بیش از پیش فراهم شود.
وی ادامه داد:  اگر گاهی اوقات در بخش راه، نداشتن ابزار و نداشتن هزینه برای احداث تونل باعث می‌شد، از ساخت آن فاصله بگیریم اما خوشبختانه در سال‌های اخیر و در دهه گذشته توجه ویژه‌تری به بحث استفاده از تونل شده است.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دلیل این توجه ویژه این است که در حال حاضر ۳۳۰ کیلومتر تونل در حوزه راه و راه‌آهن در دست بهره‌برداری داریم و ۵۳۰ کیلومتر نیز در دست ساخت و طراحی است. ساخت تونل هم اکنون معادل آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و  راه‌های اصلی که در بحث ساخت و مطالعه ۲ برابر شده‌اند در این حوزه هم رشد بیش از ۵۰ درصدی را شاهد هستیم. 
وی افزود: نکته حائز اهمیت توجه به مطالعات در مسیریابی به مهندسی زمین شناسی است تا مسیرهای درستی انتخاب شود، به نحوی که با این مطالعات علاوه بر انتخاب یک مسیر بهینه، قیمت تمام شده و هزینه را نیز با یک مهندسی ارزشی مورد توجه قرار دهیم.
وی تصریح کرد: در این مسیر نکته مهم این است که گروه‌های اجرایی در بخش ساخت تونل، بتوانند به لحاظ علمی، تکنولوژی و عملیاتی کار را با یکدیگر همگرا و هم‌افزا پیش برده و در صحنه حضور داشته باشند. به شکلی که با زبانی مشترک مسائل موجود در مسیر طرح را با ابزاری که در اختیار دارند، اجرا و مدیریت کنند.
محمد اسلامی با اشاره به اینکه در گذشته در نقاطی کار به شکلی صورت گرفته که باعث شده تا هزینه‌های نگهداری موقت بالا باشد، گفت: به این دلیل مهم است که در بخش مطالعات برای استفاده از مهندسان مشاور از این تفکر بیشتر تبعیت شود که مهندسان باید در کار خودشان ظرفیت‌های گوناگون نومهندسی را در کنار هم به کار گیرند. به صورتی که به شکل یک کار گروهی در کنار کار مسیریابی و طراحی، بحث اقتصادی و مالی نرخ تمام شده را نیز در همان فاز مطالعات کنترل و مورد توجه قرار دهیم.
این عضو کابینه دولت دوازدهم در سیزدهم کنفرانس تونل با اشاره به اینکه لازم است مطالعات وضعیت حتما در این حوزه در مسیرهایی که کار به صورت سنتی انجام گرفته مدنظر قرار گیرد، اظهار داشت: این مساله از آن‌جایی مهم است که برای حفظ ایمنی، پایداری، طول عمر و دوام تونل‌هایی که به صورت سنتی کار شده باید نظارت‌ها دقیق و کنترل کامل روی آن‌ها صورت گیرد.
وی گفت: این جزو مواردی است که در بحث نگهداری تونل‌ها، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید به آن توجه داشته باشد و با ایجاد هشداردهنده‌ها، ایمنی را فراهم کند.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این زمینه مهندسی و تجهیزات در کشور هم باید مورد توجه قرار گیرد. ما مهندسان زیادی داریم که نیاز به بازار کار داشته و از سوی دیگر تجهیزات و امکاناتی که باید در مسیر توسعه ظرفیت و بالا رفتن راندمان کار استفاده شود.
وی افزود: بعضی از پروژه‌هایی که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی آرزوی چند ساله مردم یک منطقه است. مسیری که اگر یک تونل در آن احداث می‌شد یا احداث شود، مسیرشان ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر و دسترسی ایمن‌ و آسان‌تری خواهند داشت.
وی ادامه داد: در این خصوص باید سعی کنیم این پروژه‌ها با توجه به طراحی مدل‌های جدید مالی آغاز شده و در این مسیر از تمام شرکت‌های عمرانی دعوت می‌کنیم تا با این مدل‌ها و پروژه‌های موجود یک کنسرسیوم تشکیل داده تا فعالیت در این پروژه ها در دستور کار قرار گیرد. به این نحو یک تعریف برای بازگشت مالی خواهیم داشت و بیش از این منتظر بودجه‌های دولتی نخواهیم بود.
وی تصریح کرد: پروژه‌ها بسیار و در مقابل آن مطالبات اجتماعی هم زیاد است که منتظر اقدام عملی به جای وعده هستند. باید همان‌طور که گفته شد با یک مدل جدید به سمت این پروژه‌ها برویم تا هم پاسخی به مطالبات دهیم و هم با روحیه‌ای متفاوت با افزودن ماشین‌آلات و تجهیزات، فرصتی برای فعالیت مهندسان کشورمان فراهم کنیم.
محمد اسلامی در ادامه بیان داشت: در دهه ۶۰ با موافقت رئیس جمهور وقت دستوری گرفته شد تا با ایجاد یک کنسرسیوم داخلی و خارجی، اتوبان تهران – شمال بدون دست زدن به طبیعت با پل و تونل از امامه لواسان تا صلاح‌الدین کلای شمال ختم شود. یک برش زیبا که فقط با پل و تونل بود و در شدن مسیر ۱۱۵ کیلومتری آن، حدود یک ساعت به طول می‌انجامید.
وی افزود: به هرحال این مسیر انتخاب نشد و به جای آن روی مسیر دیگری کار شد که سال‌هاست گرفتار آن بوده و چاره‌ای هم جز تکمیل آن نداریم. با این حال برای اتصال مترو تهران به شمال کشور که یکی از معضلات جامعه ما برای دسترسی به مازندران است، این ایده و پروژه می‌تواند منجر به یک کار بزرگ شود.
وی ادامه داد:‌ پروژه‌ای که مطالعات اولیه آن انجام گرفته و اگر یک سرمایه‌گذاری به صورت کنسرسیوم برای آن ایجاد شود عبور از البرز با حفر تونل‌های عریض توسط گروه مهندسان تونل کشور با یک مسافت کوتاه فراهم خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: به این طریق از انجمن تونل دعوت می‌کنیم که یکی از ظرفیت‌های متعددی را که دارد، روی این کار توسعه‌ای متمرکز کند و این کار را که مطالعات اولیه آن صورت گرفته به فاز بعدی که یک پروژه قابل اندازه‌گیری و اجرایی است، هدایت کند. به این شکل می‌توانیم به صورت عملی این کار را در دستور کار قرار دهیم که یکی از نیازهای مبرم مردم تردد به شمال کشور است.

تاریخ: 98/08/28
منبع:
https://www.ilna.news/

دفعات مشاهده: 1459 بار   |   دفعات چاپ: 154 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: مسابقه عکاسی و کتاب برتر - سیزدهمین کنفرانس تونل ::
 | تاریخ ارسال: 1398/7/21 | 
انجمن تونل ایران برگزار میکند:
سیزدهمین کنفرانس تونل ایران
27-29 آبان 1398 - هتل المپیک
همزمان با کنفرانس، انجمن تونل اقدام به برگزاری انتخاب کتاب برتر و مسابقه عکاسی برای علاقمندان نموده است.

 



 
دفعات مشاهده: 1631 بار   |   دفعات چاپ: 164 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: فراخوان سیزدهمین کنفرانس تونل ایران ::
 | تاریخ ارسال: 1397/10/29 | 
انجمن تونل ایران، با تجربه برگزاری چندین کنفرانس علمی ملی و بین‎المللی و ارتباط با مجامع صنعتی تونل، بدینوسیله از تمامی دانشمندان، متخصصان و نخبگان علمی، اساتید، دانشجویان و پژوهشگران و دست‌اندرکاران صنعت تونل برای شرکت در سیزدهمین کنفرانس تونل ایران که در آبان‎ماه 1398 در تهران برگزار خواهد شد، دعوت به عمل می‎آورد تا با حضور فعال خود در این کنفرانس موجب شکوفایی، ارتقاء و توسعه دانش و فناوری فضاهای زیرزمینی شوند.
 

 
دفعات مشاهده: 1291 بار   |   دفعات چاپ: 156 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: گزارش چهل و چهارمین مجمع عمومی انجمن بین‎المللی تونل و کنگره جهانی تونل ::
 | تاریخ ارسال: 1397/3/1 | 
گزارش چهل و چهارمین مجمع عمومی انجمن بینالمللی تونل و کنگره جهانی تونل (WTC 2018)
 
چهل و چهارمین مجمع عمومی انجمن بینالمللی تونل و فضاهای زیرزمینی و کنگره جهانی تونل (WTC 2018) با عنوان "نقش فضاهای زیرزمینی در ساخت شهرهای پایدار آینده" از 1 تا 5 اردیبهشت ماه 1397 در مرکز تجارت جهانی دبی، امارات متحده عربی توسط انجمن بین‌المللی تونل و فضاهای زیرزمینی (ITA) برگزار گردید و آقایان مهندس مظفری، دکتر کریمی و دکتر صدقیانی به نمایندگی از انجمن تونل ایران (IRTA) در این کنگره شرکت نمودند. به‌همین‌منظور، عصر چهارشنبه 24 اردیبهشت 1397 گزارش کنگره جهانی تونل از سوی انجمن تونل ایران، در محل سالن همایش شرکت سابیر و در سه بخش ارائه شد. در بخش اول، گزارش آقای دکتر کریمی در رابطه با چهل و چهارمین مجمع عمومی سالیانه انجمن بین‌المللی تونل و فضاهای زیرزمینی (ITA) ، در بخش دوم، گزارش آقای مهندس مظفری در خصوص کنفرانس بین المللی تونل (WTC 2018) و در بخش سوم، گزارش آقای دکتر صدقیانی در مورد کارگروه‌ها و کمیته‌های ITA ارائه گردید. همچنین در ابتدا و در خلال جلسه، فیلم‌های مربوط به کنگره جهانی تونل برای حضار نمایش داده شد.
 
بخش اول: گزارش چهل و چهارمین مجمع عمومی سالیانه انجمن بین‌المللی تونل و فضاهای زیرزمینی
 
دستور جلسه مجمع عمومی انجمن:
- سخنرانی افتتاحیه
- تصویب دستورجلسه
- تصویب نکات مجمع عمومی 2017
- گزارش فعالیت مدیران اجرایی انجمن
- تصویب اعضای جدید
- گزارش فعالیت کشورهای عضو
- گزارش فعالیت بنیاد ایتاست (ITACET)
 
دستور جلسه چهارشنبه 25 آوریل 2018:
-گزارش جلسات بحث آزاد روز سه شنبه 24 آوریل 2018
- تصویب پروژه ها و فعالیتهای کارگروه ها و کمیته‌ها
- انتصاب حسابرس از انطباق اقدامات شورای  اجرایی انجمن
- آمادگی های مجمع عمومی 2019 و 2020
- تصویب بودجه سال 2018
- پیشنویس بودجه سال 2019
- ارتباط با انجمن های بین المللی خواهر
- گزارش مالی  2017- تصویب حسابها
- آماده سازی برای دیگر تصمیمات در جلسه روز چهارشنبه 25 آوریل
- ارائه کاندیدای برکزاری مجمع عمومی 2021
- انتخاب محل برگزاری مجمع عمومی 2021
- سایر برنامه ها
- مراسم اختتامیه
 
کشورهای عضو حاضر در مجمع عمومی
آرژانتین-استرالیا-اتریش-آذربایجان-بلژیک-بولیوی-برزیل-کانادا-شیلی-کلمبیا-کروواسی-چک-دانمارک-مصر-اکوادور-فنلاند-فرانسه-آلمان-یونان-مجارستان-لهستان-هند-ایران-ایتالیا-ژاپن-لسوتو-مالزی-مکزیک-نپال-نیوزلند-نیجریه-نروژ-هلند-لهستان-پرتقال-کره-رومانی-روسیه-سنگاپور-اسلوونی-اسپانیا-سوِئد-سویس-تایلند-ترکیه-امارات-انگلیس وآمریکا.
 
 وضعیت فعالیتهای جهانی تونل
- مجموع فعالیتهای تونلسازی در جهان: 86 میلیارد یورو (2016)
- متوسط طول تونل‌سازی سالانه5200 کیلومتر
- هفت درصد رشد سالانه تونل‌سازی (دو برابر رشد جهانی دیگر فعالیت‌های عمرانی)
 
گزارش مالی انجمن بین المللی تونل (2017-2018):
بر اساس این گزارش:
- درآمدهای پیش بینی شده سال 2017-2018 Cotisations, Sponsoring, Redevances WTC 2017, Autres در مجموع 979،000 یورو بوده و محقق شده آن 919،000 یورو بوده است.
- هزینه های پیش بینی شده سال 2017-2018 Secretariat, Communications, Comites, Groups de travail, Awards, Autres در مجموع 959،000 یورو بوده که 807،800 محقق شده آن می باشد.
- تراز  مالی سال 2017-2018 Recettes, Depenses در بخش پیش بینی درآمد و هزینه 20،000 یورو  و در  بخش تحقق درآمد و هزینه 112،000 یورو بوده است.
 

 همچنین در این گزارش، مقایسه هزینه‌های بخش‌های مختلف ITA ارائه گردید.
 
تصمیمات اخذ شده در مجمع عمومی:
- پذیرش عضویت کشور نیوزیلند به‌عنوان عضو جدید  ITA
- برگزاری کنفرانس 2021 در دانمارک (کپنهاگ) 16-19 می
- پذیرش 18 عضو وابسته جدید (در مجموع ITA دارای 75 کشور عضو اصلی و 266 عضو وابسته میباشد).
- پنج شرکت جدید به عنوان پشتیبان پذیرفته شدند. (جمعا 48 شرکت پشتیبان انجمن هستند).
 
استراتژی انجمن بین المللی تونل و فضای زیرزمینی (ITA):
هدف اول: تشویق اعضایی که بطور فعال در توسعه، تبادل تکنولوژی و اشائه فضای زیرزمینی تلاش کنند.
هدف دوم: بهینه سازی مشارکت کارگروه‌ها و کمیته‌ها با تسهیل تعامل با کشورهای عضو و حامیان وتشویق هم‌افزایی با استفاده از روش‌های جدید ارتباطی.
هدف سوم: بهبود تعامل با صنعت.
هدف چهارم: تشویق بیشتر تبادل دانش در دانشگاهها و مهارت آموزی‌ها.
هدف پنجم: بهبود ملاحظات احتیاطی در تونل‌سازی و ساخت فضاهای زیرزمینی.
هدف ششم: بهبود ارتباطات با کشورهای عضو، صنعت و عموم مردم.
 
فعالیت کمیته‌ها و کارگروه‌ها:
گزارش‌های ذیل توسط کارگروه‌های انجمن تهیه و ارائه شد:
کارگروه5: دستورالعمل تدارک پناهگاه در تونلهای در حال ساخت.
کارگروه5: دستورالعمل فعالیت درست در شرایط هوای فشرده فشار بالا.
کارگروه9: دستورالعمل انجام درست سگمنتهای پیش ساخته مسلح به فایبر.
کارگروه 10: روشهای ژئوفیزیکی درمطالعه پیش رو(روش لرزه ای).
 
مجامع سالانه آینده:
ناپل ایتالیا از 2 تا9 می 2019: همزمان با کنگره جهانی تونل 2019 با محور "تونل و شهرهای زیرزمینی- مهندسی و نوآوری با رعایت باستانشناسی،معماری و هنر"
کوالالامپور مالزی از 15 تا 21 می 2020: همزمان با کنگره جهانی تونل2020 با محور "نوآوری و پایداری در راه‌های ارتباطی شهری"
کپنهاک دانمارک از 14 تا 20 می 2021: همزمان با کنگره جهانی تونل با محوریت "راه حلهای زیرزمینی برای جهان در تغییر"
 
 همچنین در طی چهل و چهارمین مجمع عمومی ITA، پیشنهاد تشکیل کارگروه شفت از سوی انجمن تونل ایران و پیشنهاد بازنگری قراردادهای تونل‌سازی با همکاری ITA & FIDIC & World Bank & ITIG از سوی انجمن‌های تونل کشورهای دیگر ارائه گردید.
بخش دوم، گزارش کنگره جهانی تونل ((WTC 2018)
 
در روز اول کنگره، در مراسم افتتاحیه، پس از قرائت قرآن، سخنرانی خوش‌آمدگویی توسط آقای داوود الحجری، رئیس جامعه مهندسین امارات متحده عربی (SOE)، سپس سخنرانی آقای  Tarcisio Celestino رئیس ITA و پس از آن سخنرانیMuir Wood  توسط آقای Edward J.Cording ارائه گردید. در ادامه پس از چند سخنرانی دیگر، مراسم افتتاحیه نمایشگاه و پس از آن مقالات شفاهی در سالن‌های مختلف ارائه شدند. در این کنگره، از حدود 600 مقاله ارسالی، حدود 350 مقاله برگزیده شده بود که از این تعداد، 141 مقاله به‌صورت شفاهی و 211 مقاله به‌صورت پوستر ارائه شدند. همچنین 1500 نفر  از 68 کشور در کنگره شرکت کردند.
 
در کنگره جهانی تونل (WTC 2018) مقالات درشانزده Session با عناوین زیر ارائه شدند:
Technical Session 1: Projects in MENA and abroad
Technical Session 2: Advances in Materials
Technical Session 3: Safety in Design & Construction
Technical Session 4: TBM Case Studies 1
Technical Session 5: Smart Cities and Sustainability (ITACUS)
Technical Session 6: Contract Risks
Technical Session 7: Repair and Maintenance
Technical Session 8: Innovative technologies – 1 (ITATECH)
Technical Session 9: TBM Case Studies – 2
Technical Session 10: Planning and Design – 1
Technical Session 11: Construction Methods -1
Technical Session 12: Innovative technologies – 2
Technical Session 13: Construction Methods -2
Technical Session 14: Construction Risks
Technical Session 15: Fire Life Safety
Technical Session 16: Planning and Design - 2
 
علاوه بر ارائه مقالات، نشست‌های کارگروه‌ها و کمیته‌های ITA ، جلسات و میزگردهایی نیز برگزار گردید. از جمله، برنامه ITACUS در رابطه با  رونمایی کتاب Underground spaces unveiled ، میزگرد مباحث قراردادی برای قرن 21، بحث درباره کتاب سبز FIDIC و غیره.
از سوی ایرانی‌ها و ایرانی‌های مقیم خارج، تعداد 25 مقاله در این کنگره ارائه گردید که تعدادی از آنها مربوط به پروژه‌های داخلی و برخی از آنها مربوط به پروژه‌های خارجی بود. از دیگر نکات جالب توجه در کنگره جهانی تونل 2018 ارائه مقاله از سوی اکثر شرکت کنندگان در نمایشگاه بود. مشخصات و لینک حامیان و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه این کنگره در وب‌سایت این کنگره به آدرس www.wtc2018.ae در دسترس است.
 
بخش سوم، گزارش کارگروه‌ها و کمیته‌های انجمن بین‌المللی تونل و فضاهای زیرزمین (ITA)
 
کارگروه‌های انجمن بین‌المللی تونل و فضاهای زیرزمینی (ITA) به دو دسته فعال و غیر فعال تقسیم می‌شوند.
کارگروه‌های فعال شامل 14 کارگروه به شرح ذیل می‌باشد:
WORKING GROUP 2: Research
WORKING GROUP 3: Contractual Practices
WORKING GROUP 5: Health and Safety in Works
WORKING GROUP 6: Maintenance and Repair
WORKING GROUP 9: Seismic Effects
WORKING GROUP 11: Immersed and Floating Tunnels
WORKING GROUP 12: Sprayed Concrete Use
WORKING GROUP 14: Mechanized Tunnelling
WORKING GROUP 15: Underground and Environment
WORKING GROUP 17: Long Tunnels at Great Depth
WORKING GROUP 19: Conventional Tunnelling
WORKING GROUP 20: Urban Problems, Underground Solutions
WORKING GROUP 21: Life Cycle Asset Management
WORKING GROUP 22: Information Modelling in Tunnelling
 
 
کارگروه‌های غیرفعال شامل 8 کارگروه به شرح ذیل می‌باشد:
WORKING GROUP 1: STANDARDIZATION
WORKING GROUP 4: SUBSURFACE PLANNING
WORKING GROUP 7: GENERAL APPROACHES TO DESIGN
WORKING GROUP 8: CATALOG OF TUNNELS
WORKING GROUP 10: COSTS AND ADVANTAGES OF URBAN PUBLIC TRANSPORT
WORKING GROUP 13: DIRECT AND INDIRECT ADVANTAGES OF UNDERGROUND STRUCTURES
WORKING GROUP 16: QUALITY
WORKING GROUP 18: TRAINING
 
کمیته‌های ITA شامل ITATech, ITACUS, ITA-CET, ITA COSUF می‌باشند. همچنین بخشی از انجمن بین‌المللی تونل و فضاهای زیرزمینی با عنوان ITA Young Members مخصوص فعالیت متخصصین جوان در حوزه تونل‌زنی در سطح دنیاست.
 
ITATech
هدف ITATech فراهم نمودن بستری برای مهندسین، تولیدکنندگان، پیمانکاران و تامین‌کنندگان برای جذب تجربه و تخصص جهانی به نفع کل صنعت، و یافتن راه‌هایی برای حمایت از معرفی تکنیک‌ها و محصولات جدید با کمک به توسعه معیارهای طراحی و عملکرد و تهیه بهترین دستورالعمل‌های کاربردی است. رسته‌های فعالیت ITAtech شامل تمام مراحل مربوط به ساخت و ساز زیرزمینی مانند تحقیق، حفاری، نگهداری، ضد آب کردن، مانیتورینگ و طراحی می‌باشد.
 
ITACUS
ITACUS یکی از چهار کمیته دائمی انجمن بین المللی تونل و فضاهای زیرزمینی است. ITACUS به‌طور پیوسته با شرکای جهانی خود ISOCARP، ICLEI و IFME همکاری می‌کند. این کمیته همچنین با UNISDR و مقر سازمان ملل متحد همکاری می‌کند.
 
ITA-CET
اهداف ITA در آموزش و پرورش
از سال 2000، ITA  آموزش و پرورش را به عنوان یکی از مهمترین چالش ها و نیازهای انجمن تعریف کرد. این انجمن به طور رسمی کمیته ITA-CET  را در سال 2007 به منظور ارتقاء آموزش و پرورش در سراسر انجمن تونل و فضاهای زیرزمینی تأسیس کرد.
اهمیت به اشتراک گذاری دانش از طریق آموزش و پرورش در سال های اخیر در برنامه های استراتژیک ITA تأیید شده است و همچنان یکی از اولویت های برنامه فعلی استراتژیک برای 2017 - 2020 است.
 
ITA COSUF
ITA COSUF کمیته عملیاتی ایمنی تاسیسات زیرزمینی است که در سی و سومین کنگره جهانی تونل (WTC 2005) در استانبول ترکیه به دنبال یک طرح مشترک از 8 پروژه تحقیقاتی اروپایی که همه آنها برای بهبود ایمنی تونل ها طراحی شده بودند، تاسیس شد. این کمیته توسط انجمن جهانی راه (PIARC) نیز پشتیبانی می‌شود. دامنه فعالیت این کمیته مربوط به ایمنی عملیاتی در تونل‌ها و دیگر تاسیسات زیرزمینی، همچنین امنیت است.
 
 

 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 

 

 
 


 

 
 
 
 

 
دفعات مشاهده: 3727 بار   |   دفعات چاپ: 370 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1396/10/13 | 
۱۵۰ میلیارد تومان به پروژه راه‌آهن یزد – اقلید اختصاص یافت
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه راه آهن یزد – اقلید گفت: امسال بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای آن اختصاص داده شده است.
 
دفعات مشاهده: 1214 بار   |   دفعات چاپ: 276 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: سومین کنفرانس منطقه ای و دوازدهمین کنفرانس تونل ::
 | تاریخ ارسال: 1396/9/25 | 
گزارش سومین کنفرانس منطقه ای و دوازدهمین کنفرانس تونل ایران
امسال نیز سومین کنفرانس منطقه ای و دوازدهمین کنفرانس تونل ایران در تاریخ 6 تا 8 آذر 1396 در هتل اامپیک تهران با موفقیت برگزار گردید. این رویداد علمی از بخشهای مختلفی شامل کارگاههای آموزشی، سخنرانیهای کلیدی، ارائه مقالات شفاهی و پوستر، پنل های فنی و همچنین نمایشگاه تخصصی در حاشیه کنفرانس تشکیل شده بود که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی صنعتگران و پژوهشگران حوزه تونلسازی روبرو گردید. 
در روز اول، قبل از شروع برنامه های کنفرانس، 4 کارگاه آموزشی در زمینه های مختلف اجرا گردید. در این کارگاهها علاوه بر اینکه تجربیات مفید تونلسازی در دو تونل بزرگ انتقال آب کشور یعنی تونلهای انتقال آب زاگرس و تی 4 و تی 5 ارائه شد، موضوعات خوب دیگری مانند طراحی لرزه ای سامانه های سازه نگهبان و روشهای ابزاربندی و رفتار نگاری در تونلها در سالنهای موازی ارائه گردید و مورد توجه علاقمندان قرار گرفت. 
ادامه مطلب...
دفعات مشاهده: 2354 بار   |   دفعات چاپ: 459 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: ITA-AITES World Tunnel Congress 2018 ::
 | تاریخ ارسال: 1396/6/4 | 
ITA-AITES World Tunnel Congress 201820-26 April 2018, Dubai World Trade Centre
Dubai, United Arab Emirates

The Role of Underground Space in Future Sustainable Cities
 

ITA-AITES WTC

The International Tunneling and Underground Space Association (ITA) is the leading international organization promoting the use of tunnels and underground space through knowledge sharing and application of technology. ITA represents all aspects of tunnel and underground space planning, design and construction. Since its formation in 1974, ITA has encouraged the use of the subsurface and has promoted advances in planning, design, construction, maintenance and safety of tunnels and underground space. Currently, over 70 Member Nations and hundreds of Corporate and Individual Affiliate Members are members of ITA.

Each year, ITA holds its General Assembly meeting and, at the same time, holds the World Tunnel Congress (WTC) in a different Member Nation around the world. WTC is the foremost international conference on tunneling and underground space where participants gather and share information to improve their industry. In 2016, the WTC will be held in San Francisco hosted by the Underground Construction Association (UCA).

Link:http://www.wtc2018.ae/

دفعات مشاهده: 5070 بار   |   دفعات چاپ: 500 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: کنفرانس مکانیک سنگ ایران ::
 | تاریخ ارسال: 1395/11/30 | 

مشاور وزیر نیرو:
لزوم تدوین مقالات و پایان نامه های ماموریت گرا در زمینه مکانیک سنگ

مشاور وزیر نیرو گفت: باید مقالات و پایان نامه های مرتبط با حوزه مکانیک سنگ ماموریت گرا و کاربردی تعریف شود
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مهندس ابوالقاسم مظفری در مراسم افتتاحیه ششمین همایش مکانیک سنگ ایران گفت: لازم است مقالات و پایان نامه های مرتبط با حوزه مکانیک سنگ به صورت مشکل محور و ماموریت گرا تعریف شود.
وی افزود: در صورتی که ارتباط دانشگاه و صنعت نزدیک تر شود و با استفاده ازحجم عظیم داده های موجود حاصل از رفتارنگاری زمین در پروژه های اجرا شده و یا در حال اجرا پایان نامه ها و طرح های پژوهشی تعریف شود می توان انتظار داشت تا علم در این حوزه به صورت کاربردی پیشرفت و توسعه یابد.
مشاور وزیر نیرو خاطرنشان کرد: همه از دانش مکانیک سنگ به عنوان یک علم جوان نام می برند چراکه سابقه این علم در دنیا به لحاظ آکادمیک 50 سال و در ایران 23 سال است.
وی با بیان اینکه اولین دانش آموختگان علم مکانیک سنگ به تعداد 8 نفر در سال 73 در دانشگاه های صنعتی امیرکبیر و تربیت مدرس پذیرش شدند افزود در طول این 23 سال در این حوزه رشد کمی و کیفی زیادی صورت گرفته است بطوریکه بر اساس آمار منتشر شده در سال تحصیلی 93-92 بالغ بر 350 نفر در مقطع کارشناسی ارشد مکانیک سنگ و 65 نفر در مقطع دکتری این گرایش در ده دانشگاه دولتی و آزاد مشغول به تحصیل بوده اند.
مظفری با اشاره به فعالیت انجمن مکانیک سنگ در کشور گفت: این انجمن جزء انجمن های فعال جامعه بین المللی انجمن مکانیک سنگ بشمار می رود.
وی اظهار داشت: نیازمندی کشور به دانش مکانیک سنگ بر کسی پوشیده نیست. احداث فضاهای بزرگ زیر زمینی، حفر تونل های حمل و نقل ریلی و جاده ای، حفاری های عمیق در صنعت نفت، مطالعات مخازن نفتی و توسعه آن، احداث مخازن زیرزمینی نفت و گاز، توسعه معادن و پی های سنگی عمیق از مصادیق کاربرد این علم و دانش بنیادی است.
مشاور وزیر نیرو گفت: برای بهینه نمودن طراحی ها نیازمند بومی سازی روش های تجربی مورد استفاده در علم مکانیک سنگ هستیم که پیشنهاد می شود در این زمینه انجمن مکانیک سنگ ایران با تشکیل کارگروهی متشکل از تخصص های لازم موضوع را دنبال کند. ما نیز آمادگی حمایت از این اقدام را داریم.
وی نقص موجود در نظام فنی و اجرایی کشور را در رابطه با نبودن نظارت مولف طرح در کارگاه ها را یکی از عوامل بهینه نبودن طراحی ها و در نتیجه پر هزینه شدن پروژه ها دانست.
مشاور وزیر نیرو در پایان با اشاره به توان مندی و تخصص های خوبی که در انجمن های علمی وجود دارد لزوم استفاده بیشتر از این ظرفیت ها در برنامه ریزی های کشور و تدوین استانداردها و دستورالعمل ها از سوی دستگاه های اجرایی بخصوص سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد.

دفعات مشاهده: 7215 بار   |   دفعات چاپ: 632 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: همایش ::
 | تاریخ ارسال: 1395/5/6 | 

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور مورخ سوم آبان 95

محورهای همایش:
-  اشتغال و کارآفرینی فارغ التحصیلان؛
-  همگرایی دولت، صنعت و دانشگاه در پیشرفت و توسعه کشور؛
-  نقش بخش خصوصی در توسعه کیفی و کمی پژوهش و آموزش عالی؛
 

AWT IMAGE

دفعات مشاهده: 8117 بار   |   دفعات چاپ: 681 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: اطلاعیه ::
 | تاریخ ارسال: 1395/2/26 | 

اطلاعیه

بدینوسیله به اطلاع کلیه اعضای حقیقی و حقوقی انجمن تونل ایران، همچنین دیگر دست اندرکاران و فعالان عرصه تونلسازی می‌رساند؛ سخنرانی علمی – کاربردی ماهیانه انجمن تونل ایران با عنوان "مروری بر تجربیات طراحی و ساخت تونل براساس تحلیل تغییرشکل های کنترل شده سنگ و خاک ADECO-RS"  روز سه شنبه 21 اردیبهشت ماه 1395 با همکاری انجمن مکانیک سنگ ایران، دانشکده معدن دانشگاه تهران و شرکت ساوند توسط آقای پروفسور PIETRO LUNARDI (وزیر اسبق راه و ترابری ایتالیا و عضو هیات علمی دانشگاه های فلورانس و پارما) برگزار گردید. جهت دریافت فایلهای ارائه این سمینار بر روی لینکهای زیر کلیک نمایید:

دانلود فایل اول      دانلود فایل دوم


AWT IMAGE


AWT IMAGE

دفعات مشاهده: 10314 بار   |   دفعات چاپ: 628 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: دومین کنفرانس منطقه‌ای و یازدهمین کنفرانس تونل ایران ::
 | تاریخ ارسال: 1394/8/13 | 
دومین کنفرانس منطقه‌ای و یازدهمین کنفرانس تونل ایران برگزار شد (گزارش تصویری در ادامه مطلب)
دومین کنفرانس منطقه‌ای و یازدهمین کنفرانس تونل ایران با عنوان "تونل‌ها و آینده" از یازدهم آبان ماه 1394 به مدت چهار  روز در هتل المپیک تهران برگزار شد. این کنفرانس با حضور مقامات و مسئولین صنعت تونل ایران و جهان ازجمله جناب آقای حمید چیت چیان وزیر محترم نیرو، آقای Eskesen (رئیس انجمن بین المللی تونل، ITA)، پروفسور Witke  و برخی دیگر چهره های سرشناس ملی و بین المللی و دست اندرکاران صنعت تونل ایران، اساتید و دانشجویان برگزار گردید.
در روز اول کنفرانس دو کارگاه آموزشی با عناوین"آشنایی با فن آوریهای روز تونلسازی در کشور" و "بررسی اندرکنش گودبرداری در مجاورت تونلها" در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با استقبال چشم گیر دست اندرکاران صنعت تونل برگزار شد.
در روز دوم کنفرانس، پس از مراسم افتتاحیه که با سخنرانی جناب آقای حمید چیت چیان وزیر محترم نیرو، جناب آقای Eskesen (رئیس انجمن بین المللی تونل)، جناب آقای مهندس مظفری (رئیس انجمن تونل ایران) و جناب آقای دکتر هاشمی (دبیر کنفرانس و نایب رئیس انجمن تونل ایران) برگزار شد، نمایشگاه تخصصی تونل که در آن آخرین دستاوردهای صنعت تونل در داخل و خارج از کشور به نمایش گذاشته شده است، توسط وزیر محترم نیرو افتتاح شد. 
در ادامه روز دوم کنفرانس سخنرانی‌های کلیدی، مقالات متعدد و یک پنل تخصصی با عنوان "حفاری تونل های شهری : مکانیزه یا ناتم" برگزار شد. 
در روز سوم کنفرانس نیز سخنرانی‌های کلیدی، مقالات متعدد و یک پنل تخصصی با عنوان "تونلسازی با تجهیزات داخلی یا خارجی" ارائه گردید. 
در روز چهارم و پایانی کنفرانس نیز بازدید از تونل‌های مسیر راه آهن قزوین – رشت انجام پذیرفت.

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE
دفعات مشاهده: 8991 بار   |   دفعات چاپ: 763 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: اطلاعیه ::
 | تاریخ ارسال: 1394/4/16 | 

چهارمین نمایشگاه سالانه معدن و صنایع معدنی ایران

AWT IMAGE

دفعات مشاهده: 9188 بار   |   دفعات چاپ: 752 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1394/3/3 | 
ﺷﺮﮐﺘﻬﺎﯼ ﻋﻀﻮ  ﺣﻘﻮﻗﯽ  ﻋﻼﻗﻤﻨﺪ ﺑﻪ ﺷﺮﮐﺖ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﻣﺮﺍﺗﺐ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻃﻼﻉ ﺍﻧﺠﻤﻦ ﺑﺮﺳﺎﻧﻨﺪ
اولین نمایشگاه توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در کنیا
دفعات مشاهده: 3237 بار   |   دفعات چاپ: 771 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1393/4/23 | 

The International Symposium for the 60th Anniversary of the pressuremeter ISP7-PRESSIO2015

 June 30, 2014  

Please send by e-mail your abstract submission to the following address:  ISP7_scientific@cramsg2015.org

 "ISP7-PRESSIO 2015" will be organized for the first time in Africa from May 01-02, 2015 by the Tunisian Association of Soil Mechanics (ATMS) as part of the 16th ARCSMGE from April 27 – 30, 2015 in Hammamet, Tunisia

http://www.cramsg2015.org

دفعات مشاهده: 10938 بار   |   دفعات چاپ: 1117 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 15 بار   |   0 نظر
::
برای مشاهده کل مطالب بخش اخبار سمینارها و کنفرانس‌ها اینجا را کلیک کنید.
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 1.43 seconds with 135 queries by YEKTAWEB 4237