[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: لیست نواقص قطعه دو خط ۶ مترو/ چه کسی مسئول ایمنی است؟ ::
 | تاریخ ارسال: 1398/2/4 | 

لیست نواقص قطعه دو خط ۶ مترو/ چه کسی مسئول ایمنی است؟


خط ۶ متروی تهران درحال تکمیل است؛ به گفته مسئولان شهری تاپایان امسال احتمالا کل خط تکمیل وبه بهره برداری می رسداما به نظر می رسد عملیات ساختمانی بخشهایی از این خط از کیفیت لازم برخوردارنیست.
به گزارش خبرنگار مهر، به تازگی بخشی از خط ۶ متروی تهران با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسیده است، یک روز مانده به بهره برداری از این خط رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درخصوص ایمنی بخش‌های آماده بهره برداری هشدار داد و در نامه‌ای از شهردار تهران درخواست کرد پیش از بهره برداری از خط ایمنی آن تضمین شود.
تاکید محمد علیخانی بر نصب هواکش‌ها در این بخش بود. سرانجام زمانی که به نظر می‌رسید حضور رئیس جمهور در این مراسم منتفی شده است، شهردار خود در خصوص ایمنی این بخش‌ها تضمین داد و اعلام کرد ایمنی جان مسافران برایش در اولویت است.
هرچند او پس از مدتی اعلام کرد هیچ تضمین شخصی برای ایمنی وجود ندارد و هر پروژه‌ای مشاور و پیمانکار دارد و آنها ملزم به تضمین ایمنی پروژه‌های بهره برداری شده هستند.
به تازگی اسنادی به دست مهر رسیده است که نشان می‌دهد که در بخش‌هایی از خط ۶ مترو که همچنان در حال احداث است، شاخص‌های ایمنی رعایت نشده است. بر اساس تصاویر و اطلاعات موجود از وضعیت واقعی قطعه دوم خط ٦ در این بخش، عایق بندی وضعیت مناسبی نداشته همچنین فاقد کنترل کیفیت(Qc) است. سازه‌های موقت از ایمنی لازم برخوردار نیستند، درسقف تونل که معمولاً پوکه جهت چسبندگی با بتن استفاده می‌شود یونلیت استفاده شده است. در تصاویر منتشر شده کیفیت پایین بتن ریزی قابل مشاهده است.
علی امام مدیرعامل شرکت مترو در خصوص نحوه نظارت در جریان ساخت تونل‌های مترو به مهر می‌گوید: پیمانکار طراحی و ساخت تونل‌ها، مشاوران همکاری دارند که در نظارت همراهی شأن می‌کند. هرچند مسئولیت اصلی با خود پیمانکار است و موضوع ضمانت کار در قرار دادهای پیمانکاران وجود دارد.
وی ادامه می‌دهد: نظارت دیگری نیز از سوی مشاور کارفرما اعمال می‌شود که مشاور کارفرما امین تخصصی ما در پروژه است و کنترل و رصد دائمی بر کار پیمانکار دارد.
امام تاکید می‌کند: اگر کوتاهی از سوی مشاور کارفرما در جریان نظارت رخ دهد با آن برخورد می‌شود زیرا مرجع تخصصی امین ما در پروژه‌ها است.

تاریخ: 98/02/02
منبع:
https://www.mehrnews.com/news/4597010

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: لیست نواقص | قطعه دو | خط ۶ | مترو | ایمنی | مدیرعامل | شرکت مترو | ساخت تونل‌ |
دفعات مشاهده: 539 بار   |   دفعات چاپ: 167 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 3.01 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645