[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: جزئیات کورشدن مترو خط 3 در نیاوران ::
 | تاریخ ارسال: 1397/10/22 | 

جزئیات کورشدن مترو خط 3 در نیاوران
 

مدیرعامل شرکت مترو در مورد امتداد شاخه غربی خط سه مترو بر اثر ساخت بنای دیگر و راه حل توسعه مترو در این بخش توضیحاتی را ارائه کرد.
علی امام در گفت‌وگو با ایسنا،‌ در مورد مسدود شدن شاخه غربی خط سه مترو با بیان این که در دوره مدیریت محسن هاشمی در متروی تهران زحمات زیادی کشیده شد و حالا نیز هاشمی با تعصب خاصی پیگیر تکمیل خطوط مترو است، گفت: هاشمی در زمان مدیریتش برای خطوط مترو بعضا شاخه هایی پیش بینی کرده بود که یکی از این شاخه ها، امتداد غربی خط سه مترو بود که به همین دلیل از بالاتر از  ایستگاه نوبنیاد یک سه راهی تعریف شد که در حال حاضر نیز موجود است.
وی با بیان این که  قرار بود این شاخه تا میدان قدس (ایستگاه شهید باهنر) برود و یک ایستگاه میانی در نیاوران داشته باشد، اظهار کرد: در برخی از نقشه‌های مترو که در داخل واگن ها و ایستگاهها نصب شده این شاخه قابل ملاحظه است.
امام با بیان این که بر همین اساس یک قطعه زمین که پارکینگ معاونت حمل و نقل بود در اختیار شرکت مترو قرار گرفت تا به عنوان کارگاه عمرانی از آن استفاده شود، گفت: قرار  بود در همان کارگاه ایستگاه نیاوران نیز ساخته شود و بر همین اساس از سمت ایستگاه نیاوران عملیات اجرایی تونل آغاز شد و در ادامه مسیر در خیابان شهید موحد دانش درعمق 25 متر ادامه مسیر دادند  و 250 متر تونل حفاری شد البته تنها 80 متر تونل به طور تمام مقطع اجرا شد و مابقی به صورت نیم مقطع حفاری گردید.
مدیر عامل مترو با بیان این که با تغییر مدیریت شرکت مترو، شهرداری مصلحت دانست که به این زمین که کارگاه عمرانی ایستگاه نیاوران بود پروانه ساخت بدهد و آن را به مالک دیگر واگذار کنند، گفت: در همان محلی که قرار بود ایستگاه نیاوران ساخته شود و برای پایدار سازی گود ۸۰ عدد شمع بتنی قبلا حفاری شده بود مالک جدید برای احداث ساختمان خود ناچار شد شمع‌ها را تخریب کند که این امر مسیرهای دسترسی به تونل را از بین برد و عملا مسیر تونل بسته شد.
وی ادامه داد: هرچند مترو قانونا می‌تواند از زیر ساختمانهای مردم رد شود ولی ازآن جایی که این مسیر بسته شده باید برای امتداد شاخه غربی مترو تغییر مسیر بدهیم و اگر قرار باشد روزی،  دوباره مترو تا نیاوران  و شهید باهنر امتداد یابد،  باید تغییر مسیر دهیم.
مدیرعامل مترو با بیان این که هنوز تونل پر نشده است و پایدار سازی نیز به طور کامل انجام نشده است، گفت: اگر پوشش بتنی تونل تکمیل شود همه خیالشان راحت می‌شود که اتفاقی نمی‌افتد اما الان دغدغه تونل ناایمن در زیر یک خیابان را داریم و از مشاور خواسته‌ایم که در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام دهد.
وی با بیان این که  به دلیل آن که دسترسی به تونل نداریم باید در طول خیابان موحد دانش شفت بزنیم تا بتوانیم تونل را پر کنیم، تصریح کرد: ادامه مسیر شاخه غربی مترو از این محل امکان پذیر نیست و باید به دنبال مسیر دیگری باشیم.

تاریخ: 97/10/21
منبع:
https://www.isna.ir/news/97102111069

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرعامل | شرکت مترو | مسدود شدن | شاخه غربی | خط سه | مترو | تونل | حفاری | علی امام |
دفعات مشاهده: 418 بار   |   دفعات چاپ: 149 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 2.28 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645