[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: رانندگان از تونل "بورینگ" ناراضی بودند ::
 | تاریخ ارسال: 1397/10/1 | 

رانندگان از تونل "بورینگ" ناراضی بودند

 
پس از برگزاری مراسم افتتاحیه تونل "بورینگ"، رانندگان از شرایط این تونل ابراز نارضایتی کردند.
به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، تونل زیرزمینی شرکت "بورینگ"(Boring) پس از هیاهوی بسیار افتتاح شد و طبق وعده "ایلان ماسک"(Elon Musk)، مدیرعامل این شرکت مورد استفاده عمومی قرار گرفت اما به نظر می‌رسد رانندگان، از این تونل رضایت کافی نداشته‌اند.
رانندگان، سفر خود را پر از دست‌اندازهای غافلگیرکننده توصیف کرده‌اند زیرا هر خودرو، به چرخ‌های ردیابی مجهز بود تا به حرکت آن در امتداد بخش‌های بتنی تونل کمک کنند و به تعبیری، وظیفه پشتیبانی را از خودرویی که راننده آن به بیماری حرکتی مبتلاست، بر عهده داشته باشند.
مسافران به جای سرعت 150 مایل بر ساعت، مجبور شدند با سرعتی بین 40 و 50 مایل بر ساعت رانندگی کنند.
خودروهای الکتریکی که تنها وسایل نقلیه مناسب برای سفر در این تونل هستند، باید به چرخ‌هایی مجهز باشند که بین 200 تا 300 دلار هزینه دارند. هر خودرو برای رانندگی در این تونل، به یک راهنمای افقی چرخ مجهز می‌شود که برای نگه داشتن خودرو روی ریل‌های بتنی به کار می‌رود.


حتی ایلان ماسک هم اعتراف کرد که در افتتاح تونل زیرزمینی که خود آن را "حلقه"(loop) می‌نامد، همه چیز مطابق برنامه پیش نرفته و طرح آزمایشی، بسیار دشوار بوده است. ماسک باور دارد که بخشی از این دست‌اندازها به خاطر مشکل ماشین راه‌سازی بوده است.
وی در مصاحبه‌ای گفت: این تونل، بیشتر از این که یک تونل زیرزمینی باشد، یک بزرگراه زیرزمینی است. برای سفر در این بزرگراه، نیازی به داشتن توقف‌های بسیار نیست. سرعت در مسیرهای اصلی، فوق العاده بالاست و تنها هنگام خارج شدن از سیستم حلقه‌ای باید از سرعت خودرو کاسته شود.
 شرکت بورینگ در طول دو سال گذشته، 10 میلیون دلار برای این پروژه هزینه کرده است. هدف ابتدایی ماسک از ساخت این تونل، فراهم کردن امکان رانندگی با سرعت بالا و هزینه کم بوده است.
در توئیت ایلان ماسک آمده است: عابران پیاده‌ای که مایل به استفاده از این تونل هستند نیز باید سوار خودروی الکتریکی شوند و خودروهایی به طور پیوسته در حال گردش خواهند بود تا به عبور عابران و دوچرخه‌سواران کمک کنند.
ایلان ماسک در مراسم افتتاحیه، نخستین رانندگی در تونل را یک لحظه حماسی و یک پیروزی توصیف کرد و افزود: این تونل به خوبی کار می‌کند و نخستین نمونه از تونل حلقه‌ای شرکت بورینگ است.

این طرح آزمایشی نشان داد که تونل بورینگ، هنوز مراحل بسیاری را تا کامل شدن در پیش دارد.

تاریخ: 97/09/30
منبع:
https://www.isna.ir/news/97092914883

 
 

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: افتتاحیه | تونل زیرزمینی | بورینگ | ایلان ماسک | ناراضی رانندگان |
دفعات مشاهده: 407 بار   |   دفعات چاپ: 171 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.75 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645