[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: ۱۳۲ پل و ۳۲ تونل در ریل چابهار-زاهدان ::
 | تاریخ ارسال: 1397/9/18 | 

مقام مسئول در شرکت ساخت خبر داد:
۱۳۲ پل و ۳۲ تونل در ریل چابهار-زاهدان/ کمبود ۴هزار میلیارد تومانی

 

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت گفت:‌ ۱۳۲ دستگاه پل خاص به طول ۱۱ کیلومتر و ۳۲ دستگاه تونل به طول ۱۴ کیلومتر در مسیر خط آهن چابهار-زاهدان احداث می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، عباس خطیبی با اشاره به طول ۶۰۰ کیلومتری راه‌آهن چابهار- زاهدان گفت: این خط ریلی با هدف اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی، توسعه سواحل مکران، اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد و ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان و منطقه احداث می‌شود.
وی پیشرفت فیزیکی کل پروژه را ۳۷ درصد اعلام و اضافه کرد:‌ پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی به ۵۰ درصد رسیده و باتوجه به حجم عملیات اجرایی در این ابر پروژه و کوهستانی بودن مسیر عدد قابل توجهی است.
سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اولویت‌بندی اجرایی این پروژه توضیح داد: اولویت اصلی ما  بهره‌برداری از محدوده زاهدان تا خاش و در بخش جنوبی تکمیل و بهره‌برداری از حدفاصل چابهار تا ایرانشهر است که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در بخش زیرسازی در حال اجرا است.
خطیبی حجم عملیات اجرایی در این پروژه را منحصر به فرد دانست و گفت: ۸۰ میلیون متر مکعب عملیات خاکی در این پروژه صورت می‌گیرد  که تاکنون ۵۰ درصد از عملیات خاکی و ۶۸ درصد از عملیات خاکریزی آن به اتمام رسیده است.
وی راه‌آهن چابهار- زاهدان را بزرگترین پروژه ریلی در دست ساخت کشور معرفی و بیان کرد:‌ این حجم از عملیات اجرایی در ۶۰۰ کیلومتر مسیر ریلی که بیش از ۵۰ درصد آن در تپه ماهور و منطقه کوهستانی قرار دارد در نوع خود منحصر به فرد است.
سرپرست معاونت ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت با اشاره به ابنیه فنی قابل توجه در این خط ریلی افزود: ۱۳۲ دستگاه پل خاص به طول ۱۱ کیلومتر با دهانه‌های بیش از ۱٠ متر و ۳۲ دستگاه تونل به طول ۱۴ کیلومتر بخشی از عملیات اجرایی این پروژه است.
خطیبی در خصوص اعتبار هزینه شده برای این پروژه گفت: تاکنون ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای این مسیر ریلی چابهار- زاهدان هزینه شده و به منظور اتمام آن به حدود ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با توجه به اهمیت این طرح ریلی، دولت و سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه در تلاش هستند.

تاریخ: 97/09/16
منبع:
https://www.mehrnews.com/news/4478502

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: سرپرست معاونت | ساخت و توسعه راه‌آهن | احداث | مسیر | خط آهن | چابهار | زاهدان | پل | دستگاه تونل |
دفعات مشاهده: 413 بار   |   دفعات چاپ: 140 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.38 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645