[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: توسعه مترو در شرایط اقتصادی فعلی مقرون به صرفه نیست ::
 | تاریخ ارسال: 1397/8/14 | 

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:
توسعه مترو در شرایط اقتصادی فعلی مقرون به صرفه نیست



عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توسعه مترو در شرایط اقتصادی فعلی مقرون به صرفه نیست و اگر اعتبار چند صد میلیونی مترو را خرج «بی آر تی» و تراموا می کردیم نتیجه بهتری می گرفتیم.
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مقدری پیش از ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص طرح دو فوریتی فروش ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین اعتبار ایجاد زیرساخت‌های لازم برای خطوط بی آر تی اصفهان، اظهار داشت: در صورتی که اعتبار هزینه شده برای مترو را برای توسعه تراموا و بی آر تی صرف می کردیم، با هزینه کمتری امکان توسعه وجود داشت و دیگر نیازی به تخریب زمین نبود.
وی که موافق اجرای این مصوبه بود، گفت: اگر از نظر عدد و رقمی هم بسنجیم از ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت، دولت ۱۰۰ میلیارد تومان آن را در یک دوره چهار ساله بازپرداخت می کند.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با داشتن رای موافق در خصوص این طرح ادامه داد: با اجرای این مصوبه زیرساخت کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست فراهم می شود و این هزینه ای برای رفاه حال شهروندان است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر میانگین عمر اتوبوس ها ۹ سال است که چندین بار تعمیر شده است،‌ ادامه داد: هر باری هزینه زیادی برای تعمیر اتوبوس ها داده می شود که با استفاده از وام و سودی که دولت پرداخت می کند سریعتر می توانیم شاهد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی باشیم.
پور محمد شریعتی نیا اظهار داشت: مردم از خط بی آر تی رضایت کامل دارند.
اجرای طرح فروش اوراق مشارکت بدهی زیادی را بر شهر تحمیل می کند
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به عنوان مخالف این پروژه با طرح دو سوال که سود این اوراق مشارکت چقدر است و چقدر از آن صرف زیرساخت ها و چقدر صرف خرید اتوبوس‌ها می شود، گفت: از ۲۲۰ میلیارد تومان فروش اوراق مشارکت تنها ۲۰ میلیارد تومان آن صرف زیرساخت ها و ۲۰۰ میلیارد آن صرف خرید اتوبوس می شود که بین ۱۰ تا ۱۵ سال آینده فرسوده می شود و هیچ منبع سرمایه گذاری ندارد.
کوروش خسروی افزود: سود ۲۴ درصدی اوراق مشارکت نیز باعث می شود که ما طی چهار سال باید معادل ۴۴۰ میلیارد تومان پس بدهیم و این باعث می شود که ما چهار سال دیگر چه خود مدیر باشیم و چه افراد دیگر مدیران شهر باشند بدهی زیادی را به بار می آوردیم.

تاریخ: 97/08/13
منبع:
https://www.mehrnews.com/news/4449655

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: عضو شورای اسلامی | شهر اصفهان | توسعه | مترو | شرایط اقتصادی فعلی | مقرون به صرفه نیست |
دفعات مشاهده: 281 بار   |   دفعات چاپ: 134 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.21 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645