[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1397/3/22 | 

مدیرعامل شرکت مترو خبر داد
افتتاح فاز اول خط ۷ مترو تا پایان خرداد/ امتداد مترو تا لواسان


 
مدیر عامل شرکت مترو از حل مشکل ایمنی خط ۷ مترو خبر داد و گفت: فاز اول خط ۷ تا پایان خرداد افتتاح می‌شود.
به گزارش ایسنا، مهندس علی امام امروز در نشست خبری خود اعلام کرد: ١٨ خرداد سال گذشته خط هفت مترو افتتاح شد اما در آبان ماه سال قبل به دلیل مشکلات ایمنی تعطیل شد.
وی با بیان اینکه مشکلات مالی شامل حال مترو نیز شد و با تأمین منابع حداقلی توانستیم بخش میانی خط ۷ مترو را ایمن سازی کنیم، افزود:بخش میانی خط٧ به طول شش کیلومتر با ٥ ایستگاه برای بهره برداری آماده شده است و طبق وعده تا پایان خرداد ماه می‌تواند وارد مدار شود.
مدیر عامل شرکت مترو افزود: روز شنبه با شهردار تهران جلسه داشته و اعلام کردم بخش میانی خط ۷ مترو با حل نواقص آماده بهره برداری است و قرار است فردا(سه شنبه) آقای افشانی از خطوط ٦و ٧ بازدیدی داشته باشند.
 
با نظر شهردار تهران خط ۷ افتتاح می‌شود
وی با بیان اینکه از نظر فنی آماده هستیم که تا پایان خرداد ماه فاز یک خط ۷ مترو را به مدار بهره‌برداری برسانیم، گفت: البته این اتفاق بنا به نظر شهردار تهران انجام خواهد شد.
مدیر عامل شرکت مترو گفت: متروی تهران هم در بودجه سالیانه دولت که مصوب مجلس است و هم در بودجه شهرداری که مصوب شورای شهر تهران است ردیف بودجه دارد و سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان بودجه مصوب در قانون برای توسعه مترو، توسعه خط پرند و اسلامشهر در نظر گرفته شد که تا پایان سال ۹۶، ۶۳ درصد آن یعنی ۱۰۱ میلیارد تومان تخصیص یافت و این در حالی است که مترو جزو گران‌ترین مدهای حمل و نقلی است ولی اعداد تخصیص یافته در قیاس با خطوط در دست اجرا عدد کوچکی است و علیرغم حسن نیتی که وجود دارد اما باید اعلام کنم که این رقم ناچیز است.
مدیر عامل شرکت مترو درباره تکمیل خطوط ۶ و ۷ نیز با بیان اینکه طبیعتا تکمیل خط ۶ و ۷ مترو جزو مهمترین تعهدات شهرداری تهران است که با حمایت مدیریت شهری می‌توان آن را در چند فاز تکمیل کرد، گفت: خط ۷ مترو به علت مشکلاتی تعطیل شد و حالا با تزریق منابع حداقلی با جدیت مشکل آن را مرتفع کردیم و بنا به نظر شهردار تهران آماده هستیم که فاز یک این خط از مهدیه تا نواب را تا آخر خردادماه به بهره‌برداری برسانیم.
وی با بیان اینکه خط ۶ مترو از کوهسار تا دولت‌آباد نیز از نظر فیزیکی پیشرفت خوبی داشته اما از نظر تجهیزات تنها ۱۲ درصد تکمیل یافته است، گفت: فاز یک خط ۶ مترو تا شهریورماه به طول ۱۰ کیلومتر از دولت‌آباد تا امام حسین (ع) نیز به شرط تأمین مالی افتتاح خواهد شد و تا پایان خرداد ۹۸ نیز آماده هستیم که کل خط ۶ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی درباره امتداد مترو تا منطقه ۲۲ گفت:‌ یک تیم کارشناسی در حال بررسی مدهای حمل و نقل در منطقه ۲۲ هستند و تا پایان شهریورماه نیز کار پژوهشی این تیم به پایان می‌رسد و باید صبر کنیم که ببینیم از چه روش‌هایی می‌توان در منطقه ۲۲ استفاده کرد چرا که علاوه بر مترو می‌توانیم از سایر مدهای حمل و نقل از جمله قطار سبک شهری نیز استفاده کنیم.
امتداد مترو تا لواسان
وی همچنین درباره اظهارات فرماندار شمیرانات برای امتداد مترو تا لواسانات گفت: این بحث که مترو از ایستگاه قائم به لواسانات برسد از زمان مدیریت مهندس هاشمی تاکنون ادامه داشته است اما بعید می‌دانم این طرح از محل منابع شهرداری تهران تأمین شود چرا که فراتر از شهر تهران است و برای امتداد خطوط مترو از ایستگاه قائم تا لواسانات باید هماهنگی در سطوح بالاتر یعنی استانداری، فرمانداری و دولت باشد اما از نظر فنی امکان وصل مترو به لواسانات وجود دارد اما نیازمند توافقات بیشتر هستیم.
وی در واکنش به اظهارات روز گذشته شهردار تهران مبنی بر اینکه خط ۷ تا آخر شهریورماه نیز به بهره‌برداری نمی‌رسد، گفت: ما درباره یک فاز خط ۷ صحبت می‌کنیم اما تصمیم با شهردار تهران است و معتقدیم آمادگی آن وجود دارد که این خط را در صورت تأمین منابع مالی تا شهریورماه افتتاح کنیم.
وی درباره اتصال مترو خط ۲ تا پایان شرق افزود: چهار و نیم کیلومتر فاصله میان ایستگاه مترو اشراق تا پایانه شرق است و امیدواریم بتوانیم با انجام این مهم مترو را به پایانه شرق که در حال افتتاح است برسانیم تا رضایت مردم فراهم شود.
وی همچنین درباره وضعیت چشمه علی نیز با بیان اینکه من هیچ وقت نگفتم که قطع شدن آب چشمه‌علی فقط به خاطر مترو نبوده است، گفت: مشاوران مترو و همچنین اساتید زمین‌شناسی بررسی‌های زیادی انجام دادند اما باید اعلام کنم که جای دغدغه و نگرانی نیست که مترو به میراث فرهنگی ضربه بزند چرا که مترو با فاصله زیاد از این آثار عبور کرده است.
مدیر عامل شرکت مترو با بیان اینکه در یک سال گذشته شاهد نواسانات آب در چشمه علی بودیم، گفت: دستگاه TBM در مواقعی که دچار آسیب بشود نیازمند تعمیرات است و چون در داخل تونل قرار دارد مجبور هستیم آن را متوقف کرده و تعمیر کنیم و باید آب پمپاژ شود و این پمپاژ مقطعی آب، آب چشمه‌علی را کم و حتی در مواقعی قطع می‌کند اما دقت داشته باشید که در نیمه تیرماه ما از منطقه چشمه‌علی عبور می‌کنیم و مشکلی نیز پیش نخواهد آمد.

تاریخ: 97/03/21
منبع:
https://www.isna.ir/news/97032109429

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرعامل | شرکت | مترو | تهران | افتتاح | فاز اول | خط ۷ | پایان | خرداد |
دفعات مشاهده: 862 بار   |   دفعات چاپ: 239 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.2 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645