[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1396/12/19 | 

تکمیل راه آهن چابهار-سرخس جابجایی کالارا چندبرابر می کند
چابهار- ایرنا- تکمیل راه آهن چابهار- زاهدان- سرخس جابجایی کالا از بندر شهیدبهشتی چابهار را به کشورهای آسیای میانه و شهرهای داخلی ایران چند برابر می کند و نقش مهمی در توسعه و اشتغال جنوب شرق کشور و استان محروم سیستان وبلوچستان ایفا می کند.

 


به گزارش ایرنا، پروژه راه ‌آهن یک‌ خطه چابهار- ایرانشهر- زاهدان با 610 کیلومتر طول، ظرفیت جابه‌جایی 927 هزار مسافر و 2 میلیون و 800 هزار تن بار را در افق سال 1401 دارد.
از اهداف مهم ساخت راه آهن در سیستان وبلوچستان و اتصال آن به شبکه ریلی کشور و کشورهای همجوار جابجایی کالا از بندر چابهار است که در آینده نقش و تاثیرگذاری این بندر را برای این استان محروم نمایان تر می کند.
جابجایی کالا از طریق مسیر ریلی به کاهش قیمت ها منجر می شود و می توان حجم کالاهای زیادی را به شهرهای داخلی کشور و کشورهای همجوار جابجا کرد.
اجرای خط آهن مسیر چابهار - نیکشهر - ایرانشهر از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانیباء (ص) به عنوان مجری طرح در حال کار است.
پروژه راه آهن چابهار- زاهدان- سرخس از طرح های کلان ملی است که تکمیل آن علاوه بر اتصال نقاط دور افتاده به شبکه ریلی کشور، تحولات عظیمی در جنوب شرق ایران اسلامی به ویژه سیستان و بلوچستان ایجاد می کند.
کلنگ این طرح در سال 1387 به زمین زده شده و عملیات اجرایی آین پروژه ملی از آبان سال 1392 آغاز شده و از چابهار تا زاهدان در 10 قطعه اجرا می شود.
هم اینک عملیات اجرایی راه آهن از چابهار- نیکشهر به ایرانشهر بطول 310 کیلومتر با پیشرفت خوبی در حال انجام است
براساس قرارداد اولیه هزینه اجرای این طرح ملی افزون بر 20 هزار و 410 میلیارد ریال است.
با توجه به محدودیت ‌های مالی در این پروژه مهم ملی و روند کند اجرای آن انتظار می ‌رود حداقل یک میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای تسریع در عملیات اجرایی آن تزریق شود.
در مسیر پروژه راه آهن چابهار- ایرانشهر 66 پل بزرگ 100 تا 500 متری، 12 دستگاه تونل، 14 ایستگاه (چهار مورد اصلی و 10 ایستگاه فرعی) و 722 آب رو پیش بینی شده که در حال ساخت هستند.
در این پروژه 24 میلیون و 700 هزار مترمکعب خاکبرداری، 10 میلیون و 358 هزار مترمکعب خاکریزی، 51 هزار و 637 تن آرماتوربندی، یک میلیون و 115 هزار مترمربع قالب بندی، یک میلیون و 457 هزار مترمکعب بتن ریزی و 88 هزار و 120 تن ریل گذاری انجام خواهد شد.
در این طرح بزرگ ملی 695 دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین راهسازی و حدود 2 هزار نفر نیروی انسانی بصورت شبانه روزی مشغول فعالیت هستند.
تامین نشدن نقدینگی، فرسودگی ماشین آلات و هزینه بالای سوخت و نگهداری آنها، کمبود مصالح و تامین آب مورد نیاز، سوخت ماشین آلات، همکاری نکردن برخی مسئولان نظیر آب، برق، محیط زیست و منابع طبیعی و آنتن دهی ضعیف تلفن همراه در طول مسیر از جمله مشکلات پروژه راه آهن چابهار- نیکشهر- ایرانشهر زاهدان است. مسئولان استانی و کشوری به ویژه استاندار سیستان و بلوچستان خواست برای رفع مشکلات چاره اندیشی و همکاری کنند.
چابهار در 700 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل آبهای نیلگون دریای عمان (مکران) واقع شده است و نقش بسیار مهمی در توسعه تجارت و بازرگانی دارد.
اکنون محور ترانزیتی چابهار - زاهدان- میلک هیرمند به زرنج افغانستان نقش بسیار مهمی در تامین نیازهای کشور همسایه دارد.

تاریخ: 96/12/16
منبع:
http://www.irna.ir/fa/News/82854728

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: تکمیل | پروژه | راه آهن | چابهار | سرخس | پل | تونل |
دفعات مشاهده: 1144 بار   |   دفعات چاپ: 123 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 2.74 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645