[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1396/11/3 | 

بکارگیری فناوری های نوین در احداث تونل فاضلاب غرب تهران
تهران- ایرنا- احداث تونل فاضلاب غرب تهران به صورت مکانیزه بوده و روش مورد استفاده برای اجرایی این عملیات برای نخستین بار در صنعت فاضلاب انجام می شود.


 
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تونل فاضلاب غرب تهران به منظور جمع آوری فاضلاب مناطق مرکزی و غرب تهران در دستور کار قرار گرفته است؛ این پروژه 9 هزار و 600 متر طول دارد که از بزرگراه آیت الله سعیدی در محل تقاطع با خیابان سی متری جی آغاز، در بلوار معلم امتداد یافته و با عبور از بزرگراه آزادگان و رودخانه کن، در حاشیه اتوبان تهران - ساوه به کانال بتنی منتهی به تصفیه خانه فاضلاب غرب ختم می شود.
تونل فاضلاب غرب تهران که عملیات اجرایی آن از سال 1394 با تامین اعتبار بانک توسعه اسلامی آغاز شد، هم اکنون به پیشرفتی 35 درصدی رسیده است.
فعالیت پروژه معادل 80 متر حفاری و سگمنت گذاری (قطعات بتنی پیش ساخته) در هفته است که تاکنون یک هزار و 184 متر از مسیرحفاری و 981 حلقه رینگ نیز سگمنت گذاری شده است.
طول کل این تونل 9 هزار و 600 متر است که مساحتی بیش از ٢٠ هزار هکتار و جمعیتی حدود 3.5 میلیون نفر را تحت پوشش قرار می دهد.
از ویژگی های این تونل ظرفیت قابل ملاحضه آن بوده که قادر است تا حداکثر دِبی 17.22 متر مکعب بر ثانیه را به محل تصفیه خانه منتقل کند.
به طور کلی حفاری تونل‌ها به روش‌های سنتی و مکانیزه انجام می‌شود و هریک از این روش‌ها، با توجه به شرایط زمین‌شناسی، ژئوتکنیک، آب زیرزمینی و بسیاری عوامل دیگر تقسیم‌بندی‌های گوناگونی دارند.
تونل فاضلابرو غرب تهران به روش مکانیزه انجام می شود و روش مورد استفاده برای اجرایی این عملیات برای نخستین بار در صنعت فاضلاب انجام می شود.
حفاری تونل غرب در عمق متوسط 15تا 34 متر صورت می گیرد؛ در فرایند اجرایی این تونل پس از انجام حفاری مکانیزه به منظور حفاظت و پایدارسازی از سگمنت گذاری استفاده می شود.
سگمنت ها اساسی ترین عنصر حفاری تونل به روش مکانیزه هستند و دستگاه حفاری مکانیزه بلافاصله پس از حفاری، با استفاده از سگمنت های پیش ساخته و بتن مسلح، بخش های حفاری شده را بصورت اتوماتیک سگمنت گذاری کرده و سپس با تکیه کردن به همان سگمنت های کار گذاشته شده عملیات حفاری و پیشروی را ادامه می دهد.
از ویژگی های دیگر این پروژه می توان به سرعت مناسب پروژه در پروسه سگمنت گذاری اشاره کرد؛ به گونه ایی که در طول ماه های گذشته رکورد 15 رینگ در روز در این پروژه شکسته شده که در پروژه هایی از این دست یک رکورد به حساب می آید.

تاریخ: 96/11/02
منبع:
http://www.irna.ir/fa/News/82804259

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: فناوری های | نوین | احداث | تونل | فاضلاب | غرب | تهران | روش | مکانیزه |
دفعات مشاهده: 1260 بار   |   دفعات چاپ: 201 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.99 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645