[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1396/10/11 | 

تلاقی چندین گسل با برخی تونل های متروی تهران
عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر تلاقی چندین گسل با برخی تونل های مترو در تهران،گفت:‌ نمی توان افتتاح پروژه های عمرانی را با دعواهای سیاسی گره زد.
سید هادی بهادری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص میزان امنیت و استحکام مترو برای استفاده مردم درشرایط بحرانی تهران،گفت:‌ تونل ها به طور طبیعی با دستگاه حفاری شده و پس از آن درنقاطی که احتمال ریزش وجود دارد، باید تدابیر لازم برای جلوگیری از هرگونه حادثه اتخاذ شود؛ البته به نظر مشکلی در این بخش وجود ندارد.
نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه حفاری تونل و ایمنی در این بخش بسیار مهم است، افزود:‌ در حفاری تونل باید ملاحظاتی را درنظرگرفت، به عنوان مثال درنقاطی که شکستگی های زمین وجود داشته و یا احتمال فعالیت گسل های زلزله خیز وجود دارد، نباید حفاری صورت گرفته و باید به این موضوع توجه کرد؛ یا اینکه حداقل در زمان حفاری پوشش و یا روکش مناسب نصب شود.
وی تاکید کرد:‌ پس ازاتمام حفاری مسئله اصلی بحث تجهیزات ، واگن ها و ریل ها است، یعنی باید دراین حوزه از مراجع دارای صلاحیت استفاده شده و تجهیزات از استاندارد کافی برخوردار باشند، بنابراین قبل ازافتتاح خط ریلی باید تجهیزات مورد آزمایش قرارگیرد؛ بنابراین بدون درنظرگرفتن مسائل استانداردی چه درمرحله فیزیکی و عمرانی و درمرحله تاسیساتی و ماشین آلات نباید خطی افتتاح شود.
این نماینده مردم درمجلس دهم، با بیان اینکه مشکلات موجود درخط 7 مترو دقیق باید مشخص شود، گفت:‌خوشبختانه درحال حاضر درحوزه مترو تجربیات قابل قبولی کسب شده وازفعالیت حمل و نقل ریلی درون شهری 25 سال می گذرد، ازاین رو تکنولو‍ژی اجرای این پروژه درکشور وجود داشته و تنها نباید این مسائل را با دعواهای سیاسی گره زد، ضمن اینکه نباید با افتتاح های زودهنگام سبب ایجاد ریسک و خطر درفعالیت های مترو شد.
بهادری با اشاره به اینکه سازه های زیرزمینی درمقابل زلزله مقاوم هستند، افزود:‌ مگر در نقاطی که تونل به شکل مستقیم با گسل درتماس باشد، یعنی گسل تونل مربوطه را برش داده باشد؛ متاسفانه درحال حاضر در برخی نقاط حفاری مترو این اتفاق رخ داده زیرا گسل های تهران پراکنده هستند، یعنی برخی تونل ها و لوله ها با گسل ها تلاقی داشته که اگر این گسل ها فعال شوند هیچ اقدامی نمی توان انجام داد.
عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ به طورحتم نمی توان اطمینان داشت که گسل فعال می شود، بنابراین با توجه به وجود تعداد بسیارزیاد شکستگی احداث هرپروژه ای منوط به قطع شکستگی ها می شود؛ به عنوان مثال در انتقال آب سد کرج به تهران چندین گسل تلاقی دارد؛ البته درتمامی دنیا حداقل آسیب ها را کاهش می دهند، اما مترو دردر زمان وقوع زلزله جزو امن ترین نقاط هستند، زیرا زلزله ماهیت شتاب داشته و روی زمین را می لرزاند اما داخل زمین را تخریب نمی کند.

 

تاریخ: 96/10/09
منبع:
http://www.tabnak.ir/fa/news/759886

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: تلاقی | گسل | تونل | مترو | تهران |
دفعات مشاهده: 1450 بار   |   دفعات چاپ: 291 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645