[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1396/9/13 | 

محمدعلی نجفی: دیگر بزرگراه نمی‌سازیم


 
«نجفی از آغاز نکردن ساخت بزرگراه جدید هم سخن می‌گوید؛ موضوعی که به نظر می‌آید انتظار شهروندان از مدیران شهری تهران باشد و برنامه این مدیران پیش از رسیدن به ساختمان خیابان بهشت هم بوده ‌است.»
به گزارش ایسنا، روزنامه شهروند نوشت: «٩٧روز از آغاز فعالیت «محمدعلی نجفی» در کسوت شهردار تهران می‌گذرد؛ روزهایی که سمت‌ و سوی اخبار شهری به تغییرات مدیریتی و همچنین بررسی میراث ۱۲ساله محمدباقر قالیباف اختصاص داشت و کمتر به برنامه‌های مدیران جدید پرداخته شد. شورای پنجم شهر تهران هم اواخر شهریور امسال، با رأی به دوفوریت طرح ارایه گزارش ١٠٠روزه، نجفی را ملزم به ارایه کارنامه عملکرد قالیباف کرد که قرار است این گزارش در روزهای آینده منتشر شود.
نزدیک‌ یک هفته پیش از انتشار این گزارش که قرار است جزییات جامعی از میزان دارایی و بدهی‌های شهرداری تهران منتشر کند، شهردار تهران درباره سه موضوع پرحاشیه توضیح داد. او از برجی گفت که در محله دزاشیب تهران ساخته شده و پیش از این گزارش‌هایی درباره تخلف آن منتشر شده و همچنین برنامه تیم جدید مدیریت شهری برای بزرگراه پرحاشیه «شهید شوشتری». شهردار تهران گفت که بررسی تخلف برج دزاشیب را به شهرداری منطقه واگذار کرده و راهکار حل مشکل چند کیلومتر حاشیه‌ساز بزرگراه شهید شوشتری را عبور از زیرزمین دانست. او این را هم گفت که بزرگراه شهید شوشتری تکمیل خواهد شد و بعد از آن شهرداری تهران، بزرگراه جدیدی در پایتخت نخواهد ساخت.
راهکار نجفی برای بخش پرحاشیه بزرگراه شوشتری
مدت‌هاست که تکلیف بزرگراه شهید شوشتری و چند کیلومتر از آن‌ که از جنگل سرخه‌حصار می‌گذرد، نامشخص است و در دو‌ سال گذشته عملا این پروژه به حال خود رها شده است. پس از تغییر معاونان شهرداری تهران و در اواسط مهر امسال، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در نخستین نشست خبری خود یکی از اولویت‌های تیم جدید شهرداری را تکمیل دو بزرگراه شهید شوشتری و شهید رستگاری‌مقدم اعلام کرد. یکی از دو بزرگراهی که به گفته معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران، بالاتر از نزدیک به‌ هزار پروژه نیمه‌کاره و در اولویت اصلی شهرداری تهران قرار گرفته، ساخت بزرگراه شهید شوشتری است که در دو‌ سال گذشته و در دوران مدیریت محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران، روند ساخت آن به دلیل مشکلات محیط‌ زیستی متوقف شده بود. اوایل مرداد امسال «علیرضا جاوید»، معاون وقت فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره آخرین وضع این پروژه گفته بود که «به دلیل عبور این بزرگراه از محدوده جنگل سرخه‌حصار، دغدغه‌هایی درباره حفظ درختان جنگل سرخه‌حصار مطرح است و به همین دلیل هم بیش از ۲‌سال است که موفق به اخذ مجوز‌های سازمان محیط‌زیست برای تکمیل پروژه شهید شوشتری نشده‌ایم.»
با این ‌حال و پس از تغییرات مدیریتی در شهرداری تهران، تکمیل این پروژه یکی از اولویت‌های اصلی قرار گرفته است که با توجه به انتقادهای این تیم از بزرگراه‌سازی و همچنین تأکید آنها بر دغدغه‌های زیست‌محیطی، این اولویت‌بندی سوال‌برانگیز می‌شود. گرایش سیاسی مدیران قبلی شهرداری تهران با سازمان محیط‌ زیست متفاوت بود اما در چند ماه گذشته رابطه خوبی بین شهرداری و سازمان محیط‌ زیست برقرار شده که همین موضوع باعث ایجاد نگرانی برای فعالان محیط‌ زیست شده که نکند این همراهی، منجر به آسیب‌های زیستی‌محیطی شود.
شهردار تهران چه برنامه‌ای برای این پروژه دارد و تکلیف پرونده مخالفت سازمان محیط‌زیست با تکمیل این بزرگراه به کجا رسیده است؟ شهردار تهران در پاسخ به این پرسش هم می‌گوید: «این بزرگراه، مشکل زیست‌محیطی دارد و ما امیدواریم به توافقی دراین‌باره برسیم. فکر می‌کنم قابل طرح و حل باشد، چون بخشی از این بزرگراه را محیط‌ زیست اصرار دارد که از زیرزمین رد شود که به محیط‌ زیست بالا لطمه‌ای وارد نشود.»
نجفی ادامه می‌دهد که شهرداری هم موافق این راهکار است: «ما هم اجمالا موافق این مسأله و برنامه هستیم و قرار شد در یک کمیته بررسی شود و فکر می‌کنم قابل ‌بررسی است.»
مترو همچنان در اولویت شهرداری است
خط ۷ عمیق‌ترین مترو تهران به طول ۲۷کیلومتر با ۲۳ ایستگاه است که ۲۰خرداد توسط قالیباف افتتاح شد و ۸ آبان با حکم نجفی از دسترس خارج شد؛ مدیران جدید شهرداری و بسیاری از کارشناسان شهری افتتاح این خط را سیاسی دانستند و از غیر ایمن‌بودن آن سخن گفتند. شهردار تهران در روز تعطیلی این خط، زمان لازم برای ایمن‌سازی آن را ٦ماه دانست و اظهار امیدواری کرد که پیش از تعطیلات نوروز خط  ۷ در اختیار مردم قرار گیرد. او پیش از آن و در زمان نامزدی‌اش برای شهرداری تهران، یکی از مهم‌ترین برنامه‌ خود را توجه به حمل‌و‌نقل عمومی بیان کرد که این توجه به بزرگراه‌‌سازی از میان چندصد پروژه ناتمام، انتقاداتی را به همراه داشته است. او در پاسخ به این پرسش «شهروند» که «انتظار می‌رفت تیم جدید مدیریت شهری تأکید روی گسترش مترو داشته باشد تا ساخت بزرگراه» هم می‌گوید: «مترو از نظر ما اولویت دارد ولی این بخش از بزرگراه شهید شوشتری بسیار مهم است، برای این‌ که می‌تواند رینگ غربی تهران را به رینگ شرقی وصل کند و این در کنار مترو، چون اولویت دارد، برای ما مهم است و در اولویت‌ها قرار گرفته است.»
نجفی می‌گوید که در کنار توجه به مترو، تکمیل این بزرگراه به واسطه اهمیت آن در اولویت است اما از آغاز نکردن ساخت بزرگراه جدید هم سخن می‌گوید؛ موضوعی که به نظر می‌آید انتظار شهروندان از مدیران شهری تهران باشد و برنامه این مدیران پیش از رسیدن به ساختمان خیابان بهشت هم بوده ‌است.

تاریخ: 96/09/12
منبع:
https://www.isna.ir/news/96091206333

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: شهردار | تهران | نجفی | اولویت | مترو | بزرگراه | شهید شوشتری | خط ۷ | عمیق‌ترین |
دفعات مشاهده: 1538 بار   |   دفعات چاپ: 326 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.21 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645