معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:
پیشرفت 85 درصد قطعه یک آزادراه تهران شمال/ 500 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه تهران شمال 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ۱۵ درصد باقیمانده را شامل روسازی بتنی، روشنایی تونلها و ساخت سقف کاذب برای نصب دریچه و موتور دستگاههای تهویه دانست.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قطعه یک آزادراه تهران شمال 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ۱۵ درصد باقیمانده را شامل روسازی بتنی، روشنایی تونلها و ساخت سقف کاذب برای نصب دریچه و موتور دستگاههای تهویه دانست.به گزارش خبرنگار تیننیوز خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از پروژه بهسازی محور هراز، درباره آزادراه تهران-شمال گفت: در دو سال اخیر تصمیم گرفته شد چینیها به عنوان پیمانکار این پروژه، بهطور محدود در بعضی قسمتها فعالیت کنند و بخش عمده پروژه به پیمانکاران ایرانی واگذار شود که در نتیجه در طول دو سال گذشته پیشرفت فیزیکی احداث قطعه یک آزادراه تهران-شمال از ۳۰ درصد به ۸۵ درصد افزایش یافت.
او افزود: ۱۵ درصد باقیمانده را شامل روسازی بتنی، روشنایی تونلها و ساخت سقف کاذب برای نصب دریچه و موتور دستگاههای تهویه دانست.
خادمی، درباره علت کندی پیشرفت پروژه تهران-شمال نیز تاکید کرد: منطقه البرز به لحاظ زمینشناسی سختترین حالت و در نتیجه، مشکلترین سازند مربوط را دارا است؛ از آنجایی که امکان لغزش زمین و یا ریزش کوه در این منطقه بسیار زیاد است، عملیات اجرایی پروژه با سرعت کمی انجام میشود؛ چراکه مسیر ساخت این آزادراه از نظر زمینشناسی در همه نقاط یکسان و یکنواخت نیست و هر بخش مطالعات زمینشناسی و عملیات راهسازی مخصوص به خود را دارد.
این مقام مسئول درباره ساخت قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال نیز گفت: عملیات اجرایی قطعه ۲ به طول ۲۲ کیلومتر شروع شده که این قطعه به ۵ بخش تقسیم شده و هر بخش به پیمانکار جداگانهای واگذار شده است.
خادمی درباره هزینههای قطعه یک آزادراه تهران-شمال نیز گفت: آزادراه تهران-شمال تا به حال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است و برای تکمیل این آزادراه ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر سرمایه نیاز است. همچنین ساخت تونل ۶ کیلومتری البرز در حال انجام است که ۱.۶ کیلومتر آن باقی مانده است.
تاریخ: 96/07/29
منبع: http://www.tinn.ir/fa/tiny/news-151735
|