[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1396/5/18 | 

روند رو به جلو آزادراه تهران شمال بر روی دوش نیروهای ایرانی

 
AWT IMAGE
روند رو به جلو آزادراه تهران شمال بر روی دوش نیروهای ایرانی قرار دارد.
به گزارش ایسنا، روند اجرای آزاد راه تهران شمال از سال 75  با هدف کوتاه کردن مسیر تهران شمال و کاهش بار ترافیکی این مسیر آغاز شد اما تا قبل از دولت یازدهم به علت مشکلات فراوان پیشرفت زیادی نداشت که تنها زیر 10 درصد اما بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم و پیگیری نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس و تلاش وزیر راه و شهرسازی مبنی برای سرعت بخشیدن به اجرای این پروژه عظیم ملی، این وزارتخانه به همراه بنیاد مستضعفان به صورت مشترک اجرا را به دست گرفتند و با تزریق اعتبارات و سرمایه گذاری در این بخش روند رو به رشدی را طی می‌کند.
این پروژه عظیم که توسط چندین پیمانکار در نقاط مختلف در حال اجرا است شامل چندین تونل و پل است که مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت.
مدیر طرح آزاد راه تهران شمال در نشست با خبرنگاران با اشاره به روند اجرایی پروژه اظهار کرد: آزادراه که به طول ۱۲۱ کیلومتر است به ۴ منطقه تقسیم شد که قطعه چهار آن به طول ۲۰ کیلومتر از چالوس تا مرزن آباد، قطعه یک به طول ۳۱ کیلومتر، قطعه 2 از سه راهی شهرستانک تا پل زنگوله و قطعه سه نیز از پل زنگوله تا مرزن آباد به طول ۴۷ کیلومتر است.
وی با بیان اینکه تعداد ۱۶۵ تونل طراحی شده است افزود:  طول تونل ها به صورت رفت و برگشت ۹۸ کیلومتر است و بر اساس طراحی به بیش از ۱۱۰ کیلومتر افزایش می یابد.
مدیر طرح آزاد راه تهران شمال تعداد پل‌هارا به صورت رفت و برگشت ۹۷ دستگاه به طول ۱۳ کیلومتر دانست و گفت: با احداث این آزادراه مسیر 185 کیلومتری فعلی به 121 کیلومتر تقلیل می یابد و میزان تردد از ۱۲ هزار سفر به ۳۰ هزار و ساعت از سه ساعت و ۴۵ به یک ساعت و ۴۵ می رسد.
شیخی کاهش قابل توجه در مصرف سوخت و استهلاک خودرو را از مزایای این پروژه ملی برشمرد و خاطر نشان کرد: کل پروژه از سال 75 تا 89 تنها 8.8 درصد پیشرفت داشت که از سال 89 تا 93 به 19.5 درصد رسید و از سال 93 تاکنون نیز به 34.97 درصد رسیده است.
وی با اشاره به اینکه در منطقه یک تا سال ۹۴ تنها ۲۹ درصد پیشرفت داشته است و در طول دو سال به ۸۱.۵ رسیده است، یادآور شد: از حفاری های تونل از ۳۱ هزار و ۴۵۰ متر ۳۱ هزار و ۴۲۲ متر حفاری شده و ۲۸ متر باقی مانده است.
مدیر طرح آزاد راه تهران شمال  تصریح کرد: در منطقه دو در تونل البرز که ۶۴۰۰ متر طول دارد ۹۹۸ متر باقی مانده است.
 کاهش 100 کیلومتر از مسیر تهران چالوس
 مدیر عامل شرکت آزادراه تهران شمال نیز با بیان اینکه همدلی و همراهی موجب رشد روند اجرایی این پروژه شده است اظهار کرد: همراهی مجلس و دولت باعث شد تا شاهد این شاهکار مهندسی در کنار دقت و تلاش و کاهش واگذاری کار به خارجی ها و سپردن کار به جوانان متعهد کشور شد.
مهران اعتمادی با بیان اینکه با ساخت آزاد راه حدود 100 کیلومتر از طول مسیر کاهش یافته است، افزود: مهمترین موصوع در ازادراه علاقه و عشق به کشور و اخلاص و از  خودگذشتگی بود که یک کار غیر ممکن را به کار ممکن و جدی تبدیل کرد.

تاریخ: 96/05/17
منبع:
http://www.isna.ir/news/96051710168

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 1810 بار   |   دفعات چاپ: 375 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.2 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645