[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1396/4/1 | 

معاون استاندار خوزستان: تامین 3.6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای متروی اهواز/ خط 2 مترو به پیمانکار دوم رسید
اهواز - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به تامین 3.6 هزار میلیارد ریال برای خط یک متروی اهواز در سال جاری گفت: تفاهم نامه اجرای خط 2 قطارشهری اهواز با قرارگاه خاتم مبادله می شود.
 
AWT IMAGE
فرامند هاشمی زاده در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا با اشاره به اینکه مشکل اعتباری این طرح در حال حاضر مرتفع شده اظهار کرد: 600 میلیارد ریال از اعتبار پارسال متروی اهواز، هم اکنون از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تزریق شده است.
وی اظهار کرد: سه هزار میلیارد ریال نیز اوراق قرضه برای متروی اهواز مصوب شده که قرار است توسط بانک تعاون منتشر شود، که این اوراق در صورت فعال شدن پیمانکار و رضایتمندی از پیشرفت کار منتشر می شود.
هاشمی زاده تاکید کرد: به صورت همزمان قول مساعد خندان دل معاون وزیر کشور مبنی بر فروش اوراق مشارکت برای متروی اهواز در حال پیگیری است و تلاش می کنیم که از سفارش یک هزار واگن در کشور نیز اختصاص سهمی برای متروی اهواز را محقق کنیم.
وی گفت: قطارشهری اهواز بعد از وقفه چند ماهه ای که در اثر اختلاف کارفرما و پیمانکار بوجود آمده بود، از سه ماه پیش دوباره فعال شده است.
هاشمی زاده افزود: هم اکنون عملیات اجرایی ریل گذاری در تونل میدان فرودگاه آغاز شده که به سمت ایستگاه چهارشیر ادامه می یابد.
وی ادامه داد: دستگاه تونل زنی (TBM) نیز در حال آماده سازی است و حفاری تونل دوم در خیابان نادری که از زیر رودخانه کارون عبور می کند، در حال اجراست.

*انتخاب پیمانکار دوم برای متروی اهواز
معاون استاندار خوزستان همچنین گفت: تفاهم نامه اجرای خط 2 متروی اهواز نیز بین قرارگاه خاتم و سازمان قطارشهری در حال مبادله است که یکی از بندهای این تفاهم نامه کمک به تسریع خط یک متروی اهواز است.
وی درباره گزینه خلع ید پیمانکار فعلی متروی اهواز (کیسون) که پیش از این مطرح بود نیز اظهار کرد: قرارگاه خاتم همزمان با شرکت کیسون در این طرح مشغول به کار می شود و در صورت ادامه کم کاری های کیسون، جایگزین آن می شود.
هاشمی زاده ضمن ابراز نارضایتی از پیشرفت طرح مترو در ماه های اخیر گفت: با توجه به تزریق اعتبار، انتظار ما این بوده که کار با سرعت بیشتری انجام شود زیرا بهانه نبود نقدینگی حل شده است.
وی با اشاره به برنامه زمانبندی جدید برای افتتاح مرحله اول طرح متروی اهواز اظهار کرد: تمام اقدامات تعریف شده و به تایید شرکت کیسون نیز رسیده است که باید بر اساس آن اجرا شود.
هاشمی زاده افزود: مرحله نخست طرح (میدان فرودگاه تا مصلا) قرار بود در مرداد ماه به بهره برداری برسد اما بر اساس زمان بندی جدید تا دی ماه امسال باید به بهره برداری برسد.
وی تصریح کرد: در صورت تعلل در کار و عملی نشدن تعهدات پیمانکار، مجبور می شویم روش دیگری را در پیش بگیریم.
هاشمی زاده در ادامه درباره مهلت تعیین شده از سوی خندان دل معاون عمرانی وزیر کشور برای حل اختلافات پیمانکار و کارفرما اظهار کرد: وی منتظر است که عملکرد پیمانکار را در این مدت ببیند، که در صورت نارضایتی خلع ید پیمانکار دوباره در دستورکار قرار می گیرد.
بر اساس این گزارش، خط یک قطار شهری اهواز به طول 23 کیلومتر مسیر زرگان تا بقایی را شامل می شود.
مجری متروی اهواز شرکت چینی کیسون است که در سال 1385 کار را تحویل گرفت و قرار بود آن را پنج ساله به اتمام برساند اما این طرح اکنون تنها 27 درصد پیشرفت دارد و به گفته مسئولان در 2 سال گذشته پیشرفت کار تقریبا صفر بوده و کارگاه نیز تعطیل بوده است.
در جلسه ای که مرداد 94 برای بررسی وضعیت مترو با حضور خندان دل معاون عمرانی وزیر کشور در استانداری برگزار شد، نارضایتی مسئولان خوزستان و معاون عمرانی وزیر کشور از پیشرفت متروی اهواز به حدی بوده که مرداد 94 مسئولان، اعلام کردند که قصد دارند شرکت کیسون پیمانکار این طرح را خلع ید کنند.
خندان دل در سفر 24 فروردین 96 به اهواز نیز مهلت یک ماهه ای برای حل اختلافات پیمانکار و کارفرما تعیین کرده بود.
آخرین وعده برای راه اندازی متروی اهواز آبان 94 و بعد از آن نیمه 96 اعلام شده و قرار بود فاز نخست آن (شش ایستگاه میدان فرودگاه تا مصلا) به بهره برداری برسد.
نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز اسفند 95 در سفر به خوزستان اعلام کرد: دولت برای اتمام طرح متروی اهواز 600 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داد تا بر اساس تعهدات مسئولان اجرایی مترو این پروژه ظرف 10 ماه آینده به بهره برداری برسد.
خط 2 قطار شهری اهواز نیز با 20 کیلومتر طول و 21 ایستگاه از شمال منطقه کیانپارس تا جنوب شرق اهواز (دانشگاه نفت) امتداد می یابد. کلیات این خط در سال 1388 در شورای عالی ترافیک تصویب و فاز مطالعات آن از سال 1390 آغاز شده است.


تاریخ: 96/03/31
منبع:
http://www.irna.ir/fa/NewsPrint.aspx?ID=82573224

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 1874 بار   |   دفعات چاپ: 365 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.21 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645