[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1396/2/11 | 

شهردار اصفهان خبر داد؛
تکمیل خط ۲ قطارشهری اصفهان تا سال ۱۴۰۰/آغازساخت سه ایستگاه خط ۲

AWT IMAGE

اصفهان- شهردار اصفهان با اشاره به آغاز ساخت سه ایستگاه خط ۲ قطارشهری اصفهان گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تکمیل خط ۲ قطارشهری اصفهان تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار دارد.
مهدی جمالی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سیاست‌گذاری مدیریت شهری اصفهان برای ساخت خطوط دو و سه قطارشهری اصفهان و آخرین وضعیت آن اظهار داشت: تلاش ما این است که خط ۲ و ۳۳ قطارشهری اصفهان ظرف برنامه اصفهان ۱۴۰۰ به پایان برسد و با توجه به این موضوع، ما سه  خط قطارشهری در اصفهان خواهیم داشت که شامل خط‌های یک، دو،سه و توسعه خط یک هستند.
وی با بیان اینکه از نظر اجرایی در حال حاضر سه ایستگاه خط دوم قطارشهری اصفهان آغاز شده، افزود: نخستین ایستگاهی که در حال حاضر کار ساخت آن آغاز شده، در شهرک امام حسین(ع) واقع در خیابان شهید آیت‌الله غفاری قرار دارد. شفت ورودی و سازه نگهبان آن تکمیل شده و قرار است TBMها از آن شروع به حفاری کنند.
شهردار اصفهان ادامه داد: قرارداد احداث دو خط تونل به قطر ۶ متر با TBM از ایستگاه شهرک امام حسین(ع) تا میدان امام علی(ع) در حال حاضر با رقم بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان امضا شده و به زودی ابلاغ می‌شود.
وی افزود: کار ساخت ایستگاه زینبیه نیز با انتخاب پیمانکار آغاز شده و از دو ماه پیش اجرای قرارداد آن آغاز شده است. در ابتدای امسال، سرعت اجرای پروژه به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.
جمالی‌نژاد با بیان اینکه در خط دوم، اغلب نوع کار به صورت زیرزمینی انجام می‌شود و از رمپی خارج از محوطه وارد زمین شده و ایستگاه از این طریق ساخته می‌شود، تصریح کرد: پیمانکار ایستگاه عاشق اصفهانی نیز به عنوان سومین ایستگاه مد نظر این خط انتخاب شده و قرارداد آن بسته شده اما هنوز ابلاغ نشده است.
وی افزود: قرار است که دسترسی‌های مد نظر برای این ایستگاه آزاد شود و پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت گیرد تا پس از پایان جابجایی تأسیسات در این زمینه و تجهیز کارگاه، به سرعت کار ساخت آن آغاز شود.
شهردار اصفهان درباره مشخصات کلی خط دو قطارشهری اصفهان گفت: کل خط دو قطارشهری اصفهان حدود ۲۴.۴ کیلومتر بوده و دارای ۲۳ ایستگاه است. ۱۶ ایستگاه این خط در فاز نخست اولویت اجرایی کار قرار دارد که در این زمینه از دو جبهه کار آغاز می‌شود.
وی افزود: خط دو قطارشهری اصفهان از خمینی‌شهر شروع شده و به دپوی حرم حضرت زینب(س) در شمال شرقی اصفهان ختم می‌شود.
جمالی‌نژاد بیان کرد: از ۱۶ ایستگاه مد نظر، در حال حاضر مشاوران ۹ ایستگاه تعیین شده‌اند و قرارداد آنها امضا شده و مشغول به کار هستند؛ همچنین قرار است در دو ماه آینده مشاور ۷ ایستگاه باقیمانده از فاز نخست اجرا، با ارائه طرح، قرارداد خود را نهایی کنند.
وی با اشاره به استفاده از تجربیات خط یک متروی اصفهان در ساخت خط دو اضافه کرد: اولویت این است که در ابتدا ایستگاه‌ها در حد سفت‌کاری ساخته شده و پس از آن TBM وارد ایستگاه شود تا در طول ایستگاه سگمنت‌گذاری و حفاریTBM نداشته باشیم و این موضوع باعث صرفه‌جویی بسیاری در پروژه می‌شود.

تاریخ : 96/02/09
منبع :
http://www.mehrnews.com/news/3964549

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 1805 بار   |   دفعات چاپ: 355 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.22 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645