[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
سمپوزیوم تونلسازان جوان (SYTA 2025)::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: وبینار تخصصی انجمن تونل ایران
:: اطلاعیه برگزاری پنجمین سمپوزیوم تونل‌سازان جوان آسیا (SYTA ۲۰۲۵)
:: گزارش جلسه هیأت‌مدیره انجمن تونل ایران در روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در محل دفتر انجمن تونل ایران
..
:: پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی زیرسازی راه‌آهن کرمانشاه - اسلام‌آباد غرب ::
 | تاریخ ارسال: 1404/6/17 | 
پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی زیرسازی راه‌آهن کرمانشاه - اسلام‌آباد غرب
پروژه راه‌آهن کرمانشاه اسلام‌آباد که با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی در بخش زیرسازی مواجه است، نقش کلیدی در اتصال کریدور شرق به غرب آسیا و تسهیل سفر زائران حسینی خواهد داشت.










در راستای تاکیدات استاندار کرمانشاه، طهماسب نجفی معاون عمرانی استاندار کرمانشاه، همراه با شاهینی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، سلیمانی مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان کرمانشاه و نماینده قرارگاه خاتم الانبیا از روند آماده سازی برای آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن کرمانشاه - اسلام آباد به صورت میدانی بازدید کرد و پیگیر تسریع در اجرای پروژه شد.
در این بازدید میدانی از تونل های (۱-۲-۳-۴-۵-۶) حدفاصل ابتدای مسیر تا کیلومتر ۲۵ مسیر راه آهن جمعا به طول سه هزار کیلومتر بازدید کرد. عملیات حفاری و لاینینگ این تونل ها به اتمام رسیده است.
همچنین از پل های ساخته شده بر روی رودخانه قره سو به طول ۷۰ متر واقع در کیلومتر ۵، پل سنگ سفید به طول ۱۵۰ متر واقع در کیلومتر ۱۷ و پل بوژان به طول۱۸۰ متر واقع در کیلومتر ۲۶ راه آهن کرمانشاه_اسلام آباد غرب بازدید به عمل آمد.
راه‌آهن غرب کشور به‌عنوان یکی از طرح‌های پیشران اقتصادی و کریدورهای مهم ریلی کشور، نقشی کلیدی در تقویت ارتباط تجاری و مسافری جمهوری اسلامی ایران با عراق و توسعه ترانزیت شرق به غرب آسیا خواهد داشت.
راه‌اندازی این مسیر علاوه بر رونق تجارت، بازرگانی و ترانزیت کالا، جابجایی آسان، ایمن و کم‌هزینه زائران حسینی از مرز بین‌المللی خسروی را نیز فراهم می‌کند.
راه آهن کرمانشاه-خسروی۲۶۳ کیلومتر طول دارد و قطعه کرمانشاه تا ایستگاه راه آهن اسلام آباد غرب، ۱۱۵ کیلومتر است.
پیشرفت فیزیکی قطعه کرمانشاه-اسلام‌آباد غرب در بخش زیرسازی ۸۶ درصد است و پیشرفت فیزیکی راه آهن کرمانشاه-خسروی نیز ۳۹ درصد است.
در سفر رئیس جمهور پزشکیان برای راه آهن کرمانشاه به اسلام آباد غرب مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شد. تاکنون تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پیشبرد راه‌آهن کرمانشاه به اسلام‌آباد غرب قطعی شده است.
در عملیات اجرایی راه آهن کرمانشاه - اسلام آباد ۸/۵ میلیون متر مکعب خاکبرداری و ۶/۵ میلیون متر مکعب خاکریزی، ۲۱۰ هزار متر مکعب بتن زیری، ۴۵۰۰ متر حفاری و لاینینگ تونل ها انجام گرفته و ۲۴۵ هزار قطعه تراورس و ۱۸ هزار تن ریل به کار گرفته شده است.
مجری این طرح شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور و پیمانکار پروژه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) است.
راه آهن کرمانشاه در سال ۱۳۹۸ افتتاح شد و برنامه دولت اتصال این خط ریلی به مرز خسروی در غرب استان است.


تاریخ: ۱۴۰۴/۰۶/۱۵
منبع: https://www.irna.ir/news/۸۵۹۳۱۲۲۵


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: پروژه راه‌آهن کرمانشاه اسلام‌آباد | زیرسازی راه‌آهن کرمانشاه - اسلام‌آباد غرب | اتصال کریدور شرق به غرب آسیا | حفاری و لاینینگ تونل | قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) |
دفعات مشاهده: 116 بار   |   دفعات چاپ: 9 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.15 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4718