[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
سمپوزیوم تونلسازان جوان (SYTA 2025)::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: وبینار تخصصی انجمن تونل ایران
:: اطلاعیه برگزاری پنجمین سمپوزیوم تونل‌سازان جوان آسیا (SYTA ۲۰۲۵)
:: گزارش جلسه هیأت‌مدیره انجمن تونل ایران در روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در محل دفتر انجمن تونل ایران
..
:: ساخت پروژه راه آهن بین المللی آستارا به رشت آغاز شد ::
 | تاریخ ارسال: 1401/5/21 | 
حیای کریدور شمال - جنوب؛
ساخت پروژه راه آهن بین المللی آستارا به رشت آغاز شد
احیای کریدور شمال - جنوب که با تکمیل بیش از ۱۶۰ کیلومتر ریل آستارا به رشت محقق خواهد شد، از بعدازظهر امروز عملیات ساخت آن از سمت شهرستان مرزی آستارا آغاز شد.










از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان تا رشت در استان گیلان اتصال ریلی وجود دارد اما با هدف اتصال به منطقه قفقاز، روسیه و اروپا بیش از ۱۶۰ کیلومتر راه‌آهن آستارا به رشت باید ساخته می شد تا بتوان به راه آهن کشور دوست و همسایه جمهوری آذربایجان وصل شد.
احیای کریدور شمال به جنوب که در دستور کار رئیس‌جمهوری در سفر به کشور روسیه نیز بود و با توجه به اهمیت آن مقام معظم رهبری نیز بر ضرورت ساخت و تکمیل آن در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید داشتند، بر همین اساس با اختصاص بودجه کارگاه‌ احداث ریل از آستارا تا رشت و برای ساخت این مسیر در شهرستان مرزی آستارا فعال و رسماً عملیات اجرایی آن آغاز شد.
عنایت رضایی پور فرماندار آستارا در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم اتصال کریدور شمال به جنوب  اظهار کرد: امروز پروژه ساخت راه آهن آستارا به رشت در ناحیه شهرستان مرزی آستارا به طول ۱۱.۵ کیلومتر آغاز شد.
وی با اشاره به جزئیات این پروژه افزود: این مسیر چهار کیلومتر پل روگذر و یک کیلومتر تونل را شامل می شود و برآورد تامین و ساخت این پروژه بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.
وی درباره پیش بینی میزان عبور بار از کریدور شمال به جنوب در صورت تکمیل راه آهن رشت به آستارا گفت: بر اساس مطالعات مشاور پروژه، کریدور ریلی شمال - جنوب از کشورهای شمال اروپا، روسیه و منطقه قفقاز پیشنهاد عبور ترانزیتی ۷ میلیون تن بار را خواهد داشت.
فرماندار آستارا با اشاره به زمان بندی انجام پروژه اظهار کرد: مدت زمان در نظر گرفته شده برای تکمیل راه آهن آستارا به رشت ۳۶ ماه است و تمام سعی و تلاش دولت در تسریع تکمیل پروژه و اتصال کریدور شمال به جنوب است.
رضایی پور تصریح کرد: قطعه آخر مسیر راه آهن رشت به آستارا را قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) می‌سازد و فرآیند تملک اراضی به میزان ۷.۵ کیلومتر انجام شده و پیمانکار پروژه در حال تجهیز کامل کارگاه و اقدامات لازم برای ساخت پروژه است.
به گزارش، ایسنا، کریدور بین المللی  شمال - جنوب در جمهوری اسلامی ایران امکان ترانزیت ریلی کالا از هند و کشورهای خلیج فارس به جمهوری آذربایجان، روسیه و شرق و شمال اروپا را فراهم می‌کند و با توجه به اهمیت راهبردی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کریدور شمال به جنوب برای جمهوری اسلامی ایران و همچنین در منطقه و جهان، ریل گذاری بخش های باقیمانده در استان گیلان برای تکمیل این مسیر آهنی از ضروریات است و امیدواریم با تکمیل آن کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران به لحاظ اقتصادی تقویت شده و همچنین استان گیلان و شهرستان مرزی آستارا که نقش تعیین کننده‌ای را در این کریدور دارند، پیشرفت و توسعه اقتصادی را شاهد باشند


تاریخ: ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
منبع: https://www.isna.ir/news/۰۰۰۶۲۰۱۷۷۶۷


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: ساخت پروژه راه آهن بین المللی آستارا | احیای کریدور شمال - جنوب | تونل | قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) |
دفعات مشاهده: 273 بار   |   دفعات چاپ: 50 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.14 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4714