[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1394/6/3 | 

اجرای عملیات لوله رانی بدون استفاده از جکهای میانی برای نخستین بار در خطوط اصلی فاضلاب تهران

 

AWT IMAGE

 ایرنا - شرکت فاضلاب تهران در پروژه لوله رانی خطوط اصلی فاضلاب غرب تهران در محدوده بزرگراه آیت الله سعیدی، در عمق متوسط 15 متری زمین، 210 متر حفاری مکانیزه بدون استفاده از جکهای میانی را عملیاتی کرد که در نوع خود برای نخستین بار اجرا می شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت فاضلاب تهران، مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران در تشریح این خبر گفت: این خط انتقال به طول 8/4 کیلومتر با بکارگیری لوله های بتن پلیمر سایزهای هزار و 600 و هزار و 800 میلی متر از ابتدای جاده مخصوص کرج (ورودی بزرگراه شهید ستاری) و میدان آزادی آغاز و پس از طی مسیر بزرگراه آیت الله سعیدی، میدان فتح و سی متری جی به تونل فاضلابروی غربی متصل خواهد شد که در افق دوره طرح جمعیت تحت پوشش آن معادل سه میلیون و 150 هزار نفر(در حدود 31 درصد از کل جمعیت شهر تهران) خواهد بود.
اصغر ریاضتی افزود: خط اصلی انتقال فاضلاب غرب تهران برای جمع آوری فاضلاب بخشی از مناطق 2، 5 و 9 شهرداری تهران پیش بینی شده است و با استفاده از تکنولوژی میکروتونلینگ (لوله رانی)، عملیات اجرایی خطوط اصلی فاضلاب با راندمان و سرعت بیشتر و همچنین کیفیت بالاتر از سایر روش های حفاری در حال اجرا خواهد شد.
وی در خصوص اهمیت این روش حفاری، گفت: حاصل این روش، احداث سازه ای مقاوم، بدون حفاری و باز کردن ترانشه و در عین حال هدایت و تنظیم مناسب سیرکلاسیون ترافیک محدوده است.
مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران تصریح کرد: قابلیت حفاری در انواع لایه های زمین شناسی، عبور از زیر بزرگراه ها و رودخانه ها در کنار انبوه تاسیسات شهری با کمترین تاثیر بر سطح زمین، از دیگر مزایای این روش است.
وی اظهار داشت: این سیستم در صورت استفاده از جک های میانی قابلیت درایو مسیرهای با طول بیشتر از 150 متر را خواهد داشت که با روش جدید در حفاری مسیر بزگراه آیت الله سعیدی این میزان به 210 متر طول افزایش یافته و اجرایی شده است.
ریاضتی با اشاره به موانع و مشکلات پروژه مذکور، گفت: حفاری در کنار بزرگراه ها بسیار سخت و دشوار است چرا که ما با محدودیت های ترافیکی، موقعیت پیچیده تاسیسات زیرزمینی و تنوع لایه های زمین در مسیر لوله رانی و غیره رو به رو هستیم و برهمین اساس عملیات اجرایی تنها در شیفت شب و با محدودیت های های فراوان انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: با وجود تمام این شرایط فعالیت در کنار بزرگراه ها نیازمند در نظر گرفتن تمهیدات ایمنی خاص و هزینه بر است و تلاش می شود از بروز حوادث احتمالی پیشگیری شود.
این مقام مسؤول در پایان در خصوص میزان پیشرفت طرح فاضلاب تهران نیز یادآور شد: عملیات اجرای شرکت فاضلاب تهران دارای پیشرفت وزنی 52 درصد در کلانشهر تهران است.

تاریخ خبر: 1394/05/27

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 2046 بار   |   دفعات چاپ: 682 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4645