[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
سمپوزیوم تونلسازان جوان (SYTA 2025)::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: اطلاعیه دعوت به عضویت در کمیته جوان انجمن تونل ایران (IRTAym)
:: اطلاعیه درباره زمان جدید برگزاری پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
:: اطلاعیه برگزاری نشست تخصصی
..
:: مرحله نخست خط ۲ قطار شهری قم آغاز شد ::
 | تاریخ ارسال: 1404/9/22 | 
مرحله نخست خط ۲ قطار شهری قم آغاز شد
با آغاز شدن مرحله نخست خط ۲ قطار شهری قم، مسیر تازه‌ای برای رفت‌وآمد شهروندان در نقاط مختلف شهر فراهم شد.










رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، روز دوشنبه در یکصدوهشتادوهشتمین جلسه رسمی شورای شهر اظهار کرد: مرحله نخست خط ۲ قطار شهری قم با نهایی شدن قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا به طور رسمی آغاز شده است.
محمد حسین دهناد این اقدام را یکی از مهم‌ترین مصوبه‌های دوره جاری شورا دانست و در خصوص جزئیات فنی خط ۲ خاطرنشان کرد: این مسیر شامل ۲۱ ایستگاه است و در مرحله نخست، بخش‌هایی از مسیر با دستگاه حفاری مکانیزه و بخشی دیگر به صورت تونل دوقلو اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: مسیر آغازین از سایت ۵۶۰ هکتاری شهید رئیسی تا میدان شیخ مفید امتداد دارد و ایستگاه‌ها شامل شهید آل هاشم، پردیسان، شهید مالک رحمت‌الله، میدان شهدای آتش‌نشان، تقاطع خیابان سلمان فارسی و آزادی، پایانه شهروند، بوستان علوی، دانشگاه قم، شهرک قدس و میدان شیخ مفید است.
دهناد گفت: بخشی از مسیر به صورت روباز ساخته می‌شود تا هزینه‌های مربوط به تهویه و روشنایی کاهش یابد و در محدوده شهرک قدس به دلیل شرایط خاک و سنگ، حفاری با دستگاه‌های هارد راک و به صورت تونل دوقلو انجام می‌شود.
رئیس کمیسیون شورای شهر بیان کرد: مرحله نخست این طرح طی ۴۲ ماه شامل حفاری تونل، پایدارسازی خاک و آماده‌سازی ایستگاه‌ها برنامه‌ریزی شده و منابع مالی آن شامل ۵۰ درصد نقدی از محل اوراق و ۵۰ درصد از طریق تهاتر املاک است.
وی یادآور شد: سایت‌های لازم برای شفت‌ها و کارگاه‌های تولید قطعه‌های پیش‌ساخته بتنی نیز آماده شده‌است تا عملیات حفاری و نصب دیواره‌ها بدون توقف انجام شود.
دهناد تصریح کرد: تمامی الزام‌های نقدینگی اولیه و پشتیبانی فنی در قرارداد پیش‌بینی شده‌است.
مطالعه‌های طرح قطار شهری قم از سال ۱۳۸۵ آغاز، و خط اول این شبکه با طول حدود ۱۴ کیلومتر و ۱۴ ایستگاه از سال ۱۳۹۳ وارد بهره‌برداری شد.
با توجه به رشد جمعیت و نیاز به توسعه حمل‌ونقل عمومی، خط دوم نیز طراحی شد تا ظرفیت جابه‌جایی مسافر افزایش یابد و دسترسی شهروندان به بخش‌های مختلف شهر تسهیل شود.


تاریخ: ۱۴۰۴/۰۹/۱۷
منبع: https://www.irna.ir/news/۸۶۰۱۹۱۳۷

 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم | مرحله نخست خط ۲ قطار شهری قم | قرارگاه خاتم الانبیا | حفاری | حفاری با دستگاه‌های هارد راک | تونل دوقلو | قطار شهری قم |
دفعات مشاهده: 118 بار   |   دفعات چاپ: 2 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.19 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4732